nieuwe loungeset waar op te letten?

09-04-2017 14:19 36 berichten
Dag forummers! wij willen een tuinset kopen, een loungset het liefste. Met kussen en leuning, zodat je er lekker ook op kan liggen. Minimaal voor 4 personen, maar meer is beter. Geen losse stoel, maar echt een lange hoekbank.

Maar waar moeten we op letten? Zitten alle kussen lekker, sommige zien er erg dun uit of vormloos. Lijkt me niet lekker op lange duur. En vies worden? En wintertijd, kunnen ze buiten dan blijven?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er hoezen bij kopen dan kun je e.a. in de winter afdekken. Ik lees mee. Ik heb binnenkort ook een groter buiten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen tuin maar ik zou gaan voor zo min mogelijk werk en ergernis. Dus kussens die je binnen kunt bewaren en zitmateriaal dat makkelijk af te nemen is.
Helaas zegt de dikte van de kussens niet alles over het comfort. Hele dunne kussens zitten vaak niet zo lekker, maar hele dikke kussens kunnen van beroerd tot super zitten en alles er tussenin. Ik zou je daarom echt aanraden om vooral heel veel proef te zitten voordat je tot aankoop over gaat. En doe dat bij voorkeur na een dagje matige inspanning, zodat je je lijf wat beter aanvoelt.



Ik heb all season kussens en vind dat echt heel fijn, geen gesleep en gedoe met kussens die je telkens op moet bergen.
Alle reacties Link kopieren
Let op de hoeveelheid kussens die je op moet bergen. We hebben een heerlijke hoekbank, maar als je de bank wat langer niet gebruikt ivm slechter weer, dan kun je de kussens beter binnen bewaren. Bij ons toch best wel een hele stapel.

Als we de bank meerdere dagen achter elkaar kunnen gebruiken, dan trekken we een hoes over de kussens. Wat regen is dan ook geen probleem.
Wordt dat niet groen dan, Nummer Zoveel?
Goed op de maten letten, zodat je tuin daarna niet propvol aanvoelt.
All season kussens, ja handig, ik heb geen zin om in de zomer bij slecht weer steeds kussens naar opslag te slepen, ik wil ze buiten laten en alleen in wintertijd opslaan.



Proefzitten, ja, na uitzoeken via internet de winnende sets in echt gaan proberen.



Verder, ik lees dat hardhout toch beter is dan kunststof? Kunststof schijnt eerder stuk of te gaan sluiten door weer, dan hardhout?



De kleur kussens is ook een dingetje, wit spreekt mij aan maar het moet niet te veel vuil laten zien als ik het teveel buiten in zomer regen laat staan. Hoes erover kan maar niet dat het nodig is in de zomer.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kussens laat ik ook altijd liggen. Af en toe even afnemen met een sopje en klaar.
Alle reacties Link kopieren
De hoes beschermt niet alleen tegen regen, maar ook tegen vogelpoep.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn bij veel tuinzaken geweest.

En zelfs sommige dure lounge meubels zitten niet allemaal even goed.

Wij hebben uiteindelijk een grote set grkocht bij de leenbakker.

1 grote bank. 2 stoelen. Hoge tafel en 2 hockers.

De set was compleet 1200 euro. We hebben hem nu 3 jaren en is nog steeds prima.

De meubels bergen we in de winter op in ons tuinhuisje. Daar liggen ook de kussen in de zomer.

In de winter leggen we de kussens op zolder.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn loungebank 5 jaar geleden gekocht bij Global Asia. Nog steeds erg tevreden. Bestaat helaas niet meer, maar vidaXL is ook heel betaalbaar.
@Elle1976, ik heb even gekeken op de site van vidaXl maar enkele lounge sets hebben van die dunne kussens, heb jij die ook, en zoja, zit dat niet te hard?
Alle reacties Link kopieren
Of de rugleuning hoog genoeg is. De design set van een familielid zit zó slecht dat iedereen de kussens op de grond legde. Toch jammer.
Alle reacties Link kopieren
wij hebben een witte bank met grijze all weather kussens. In de lente/zomer/herfst laten we de kussens op de bank liggen, met een hoes er over als we ze niet gebruiken. dat beschermt tegen regen, vogelpoep maar ook tegen gewoon vuil. Als het mooi weer is gaat de hoes er af en kun je meteen gaan zitten, kussens hoeven niet afgenomen te worden.

In de winter leggen we de kussens op zolder, en dus hebben we er op gelet dat de kussens niet te gruwelijk dik zijn.



Waar we niet op hebben gelet en waar ik erg van baal zijn de dwarsbalken in de banken. de kussens liggen daar op en ze zitten te ver bij elkaar vandaan. Als je net op een verkeerde plek gaat zitten dan zakt de kussen tussen de twee balken door. erg stomme constructie. er zouden eigenlijk draadgaas platen op moeten zitten ofzo, maar dat zal dan wel weer te hard zitten?
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
quote:swifty schreef op 09 april 2017 @ 15:00:

@Elle1976, ik heb even gekeken op de site van vidaXl maar enkele lounge sets hebben van die dunne kussens, heb jij die ook, en zoja, zit dat niet te hard?Ik heb zelf een rattan loungeset en de kussens zijn vrij stevig. Ik vind ze niet te dun. Ligt heerlijk.
Gruffalo, zitten die dwarsbalken bij de kunststof bank?
-In ieder geval proefzitten. Dus geen aankoop enkel via het net.

-Losse kussens ivm gemak bij opbergen.

-Hoes in passende maat kopen, bij voorkeur een reserve voor het geval de maat ineens niet meer gangbaar of verkrijgbaar is.

-Donkere kussens die afneembaar zijn zijn het meest praktisch.

-Maten goed opmeten daar een loungeset als extra zitgedeelte in tuin al snel "propvol" kan ogen of voelen.

-Ikzelf zou kiezen voor kunststof.
Alle reacties Link kopieren
Mocht je voor wicker kiezen, neem dan rond of half rond. Plat kan heel scherp zijn.

Aluminium frame. Hier gebruiken we in de zomer een hoes tegen regen, vogelstront en loungende katten.

Geen donkere kussens, die worden heel erg heet.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee, wij willen er ook een aanschaffen voor onder de overkapping. We denken er nog aan om hem op maat te laten maken.
Even over een andere boeg; wij hebben een steigerhouten hoekbank. Zelf in elkaar gezet; planken wel op maat en geschuurd geleverd. Onze vorige steigerhoutenbankje heeft het 9 jaar volgehouden. Toen werd hij wel een beetje gaar, maar we hadden hem slecht onderhouden (al die jaren maar 1 keer in de beits).

De huidige bank beitsen we ieder jaar wat bij, zitten nu in het derde jaar en hij ziet er als nieuw uit. Geloof dat we iets van 200 euro kwijt waren voor al het hout.
Geen metalen frame. Na ca. 3 jaar kregen we roestvlekken op de tegels en nog eens 2 jaar later zijn we er doorheen gezakt.
Metalen frame nadelen opent mijn ogen!



Steigerhout mooi, echter moet je smaak zijn. En zelf in elkaar zetten ideaal als je dat kunt......wij hebben slechts een gave om dingen kapot te krijgen, repareren of bouwen daarentegen zit niet in ons pakket.
quote:Troeteltje schreef op 09 april 2017 @ 16:59:

Metalen frame nadelen opent mijn ogen!



Steigerhout mooi, echter moet je smaak zijn. En zelf in elkaar zetten ideaal als je dat kunt......wij hebben slechts een gave om dingen kapot te krijgen, repareren of bouwen daarentegen zit niet in ons pakket. het moet je ding zijn idd
Oke, dus donkere kussens worden heet...dan beter witte voor ons.



Verder, metalen frames of harde randjes, liever niet.... Voorkeur nu gaat richting hardhouten frame en witte kussens omdat ze in zonnige spot komen te staan.



Klussers zijn we niet, helaas helaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven