Raam beschermen tegen krassen

13-04-2017 10:36 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Binnen enkele welen verhuizen wij naar onze nieuwe woning, leuk!



In onze huidige woning heeft de hond jammer genoeg geleerd hoe ze deuren open krijgt door naar de klink te springen. Hierdoor zijn er op onze glazen deur rond de klink verschillende krassen van haar nagels.



In ons nieuwe huis hebben we een glazen schuifdeur naar de tuin dus hond zal deze niet openkrijgen. Toch vermoedden we dat ze de eerste tijd wel gaat proberen en we willen graag krassen op deze raam voorkomen. We dachten zelf om er een beschermende folie tegen te hangen maar ik weet niet goed welke. We willen natuurlijk nog wel zicht en licht hebben en de meeste folie die ik tegenkom is gekleurd of mat.



Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand mee een andere oplossing bedenken?
Hond afleren tegen ramen en deuren op te springen?
Alle reacties Link kopieren
quote:JonathanStrange schreef op 13 april 2017 @ 10:58:

Hond afleren tegen ramen en deuren op te springen?



de hond zal ook alleen in de kamer zijn soms dus dat gaat niet zomaar.



ik zou het de eerste tijd barricaderen als je er niet bij bent en als je er wel bij bent het juist beschikbaar maken zodat je kunt corrigeren als hij een poging wil gaan doen.
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
Geen folie gebruiken! Dat wil je uiteindelijk eraf halen en dan blijft er een hele plak laag over! En die krijg je er dus af met een mesje
Ik lees mee!



Wij zijn druk bezig onze jonge hond af te leren al krabbelend tegen het raam opspringend aan ons te laten weten dat hij naar binnen wil. Het lastige is dat hij dat alleen doet als we niet in de kamer zijn en je dus altijd te laat bent..
Alle reacties Link kopieren
Kan de hond niet tijdelijk tot dat hij het af heeft geleerd alleen in een andere kamer blijven?
Alle reacties Link kopieren
Het gaat er dus om wanneer ze van buiten naar binnen wil, een andere kamer gaat dus niet werken. Uiteraard corrigeren we haar, maar ze weet dat de deur zo opengaat dus afleren is niet makkelijk. Ik gok erop dat ze het niet gaat blijven doen wanneer ze doorheeft dat de deur niet meer opengaat (schuifdeur) want het is haar niet om de aandacht te doen, wel om binnen te komen.



Bestaat er geen statische folie dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:JonathanStrange schreef op 13 april 2017 @ 10:58:

Hond afleren tegen ramen en deuren op te springen?Ze springt niet tegen ramen en deuren op voor aandacht, ze springt echt heel precies naar de klink en krijgt zo de deur open.
Alle reacties Link kopieren
quote:teletubbie1234 schreef op 13 april 2017 @ 11:14:

Geen folie gebruiken! Dat wil je uiteindelijk eraf halen en dan blijft er een hele plak laag over! En die krijg je er dus af met een mesjeEr is ook statische folie, die heeft geen plaklaag
Alle reacties Link kopieren
Zou aluminiumfolie niet helpen? Plak je er gewoon tegenaan met plakband. Meeste honden hebben een hekel aan dat geritsel. Weet niet of het werkt, maar dat zou ik proberen.
Alle reacties Link kopieren
quote:apiejapie schreef op 13 april 2017 @ 13:12:

Zou aluminiumfolie niet helpen? Plak je er gewoon tegenaan met plakband. Meeste honden hebben een hekel aan dat geritsel. Weet niet of het werkt, maar dat zou ik proberen.Zou dat niet scheuren dan? Wel een poging waard natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
quote:tien_voor_tien schreef op 13 april 2017 @ 16:15:

[...]



Zou dat niet scheuren dan? Wel een poging waard natuurlijk Als dat zo is, zou dat een schrikreactie op kunnen leveren, wat een prima manier is om een hond iets af te leren.
Alle reacties Link kopieren
Kijk dan met alufolie wel uit voor een thermische breuk. Neem aan dat het dubbelglas is?
Alle reacties Link kopieren
quote:bungaa schreef op 14 april 2017 @ 07:52:

Kijk dan met alufolie wel uit voor een thermische breuk. Neem aan dat het dubbelglas is?Ja het is dubbelglas, wat is een thermische breuk en hoe kan ik dit best voorkomen?
Alle reacties Link kopieren
Thermische breuk komt best vaak voor bij dubbelglas, als de ruit in de zon staat (hoeft maar een paar uurtjes te zijn) en men er iets tegenaan zet, bijvoorbeeld kussens, of een poster op het raam plakken, of raamfolie, of gordijnen of luxaflex te dicht tegen de ruit.

Warmt de ruit daar plaatselijk op, en ontstaat er tussen de bladen warmteverschil en dan een druk tussen de bladen want de ruit kan de warmte niet kwijt. Zo kan er een breuk ontstaan.

Het lijkt mij dat dat met alufolie helemaal snel gebeurd, aangezien dat warmte niet geleidt, maar vast/tegenhoudt.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-12-2017 13:18
Reden: spam
97.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
tien_voor_tien schreef:
13-04-2017 11:21
Het gaat er dus om wanneer ze van buiten naar binnen wil, een andere kamer gaat dus niet werken. Uiteraard corrigeren we haar, maar ze weet dat de deur zo opengaat dus afleren is niet makkelijk. Ik gok erop dat ze het niet gaat blijven doen wanneer ze doorheeft dat de deur niet meer opengaat (schuifdeur) want het is haar niet om de aandacht te doen, wel om binnen te komen.

Huh? Dat is dan toch heel simpel? Niet buitensluiten.

Ik begrijp wel dat die hond dat doet, in je eentje buiten opgesloten worden vinden de meeste honden geen hol aan. Oplossing is dus heel eenvoudig.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
13-12-2017 12:01
Huh? Dat is dan toch heel simpel? Niet buitensluiten.

Ik begrijp wel dat die hond dat doet, in je eentje buiten opgesloten worden vinden de meeste honden geen hol aan. Oplossing is dus heel eenvoudig.
We sluiten de hond helemaal niet buiten? Dat schrijf ik toch nergens?

Ze wil soms gewoon graag in de tuin spelen, net zoals zoveel honden. In de zomer laten we de deur dan openstaan maar met deze temperaturen gaat ze gewoon dicht, we houden de hond in het oog en zodra ze binnen wil, laten we haar ook binnen. Soms was ze echter nogal bruut en sprong ze op tegen het raam nog voor we aan de deur waren, ze wist immers dat ze zelf de klink naar beneden kreeg en dat ze zo de deur open kon doen. Jammer genoeg kraste ze daarbij met haar nagels over het glas, dit wilde ik in ons nieuwe huis vermijden.

Het probleem is trouwens uit zichzelf opgelost. Ze springt niet meer omdat we nu Ern schuifdeur hebben, ze deed het dus puur om de deur zelf open te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven