'Je had je buitenkraan dicht moeten doen!'

07-01-2009 15:15 457 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
'Je had je buitenkraan dicht moeten doen!'



Zei mijn collega vanmorgen tegen mij. Helemaal verbáásd dat ik dat niet heb gedaan. Met dichtdoen bedoelde hij dus afsluiten. Ja weet ik veel, kom op zeg....... nooit gedaan. Wie zegt dat en waarom is dat en waarom moet dat....



Met andere woorden..... Ik heb het niet gedaan. Woon in Brabant, heeft behoorlijk hard gevroren...... is deze nu zo kapot gevroren dat ik 'm nooit meer kan gebruiken? Is de kans groot dat de kraan springt? (heb ik wel een ijsbaan in de tuin!)...





Ik weet het niet waarom ik het nooit doe....... misschien omdat ik een vrouw ben en daar niet aan denk!



Wie doet het wel en vooral waarom?
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook vaak niet zo snugger met dat soort dingen en ben blij dat ik een man in huis heb die wel aan zulke dingen denkt.



Kan zijn dat je leidingen gesprongen zijn door het uitgezette ijs en dat merk je als het weer gaat dooien want dan loopt het water weer.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik doe het niet want onze buitenkraan zit zo in elkaar dat dat niet hoeft. Als de kraan uit is zit er geen water op de plaatsen waar de vorst komt, er kan dus ook niets bevriezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had gisteren ineens de heldere ingeving dat we de kraan hadden moeten dichtdraaien... beetje te laat dus. NU maar hopen op geen schade door bevriezing!
ik laat mijn man dat elk jaar doen

en als het dan weer voorjaar is dan draai ik em zelf open, eigenlijk heel stom.
Ja, ik doe het ook. Of liever gezegd, ik zeg tegen man dat hij het moet doen .

Ik baal er wel altijd van dat die kranen buiten afgesloten worden in de winter. Even snel de honden afspoelen als ze in de mest hebben liggen rollen zit er niet meer in. En ook even snel de auto schoonspuiten als ik weer eens door de koeiepoep ben gereden gaat niet meer.

Maar ja, alles beter dan gesprongen leidingen.



Dat jij daar niet aan denkt Djoels
Alle reacties Link kopieren Quote
Weer wat geleerd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er wel aan gedacht maar kon geen afsluiter vinden.

Nu zit onze buitenkraan direct met een plaatje op de muur en er wordt beweerd dat-ie dan niet kan bevriezen. Iemand enig idee of dat klopt?
quote:ellen2_ schreef op 07 januari 2009 @ 15:32:

Ik heb er wel aan gedacht maar kon geen afsluiter vinden.

Nu zit onze buitenkraan direct met een plaatje op de muur en er wordt beweerd dat-ie dan niet kan bevriezen. Iemand enig idee of dat klopt?



Nee, volgens mij klopt dat niet. Het ligt er aan hoe de leidingen zijn geisoleerd geloof ik. Met de temperaturen die we nu snachts hebben kunnen ze makkelijk bevriezen.

Zit er bij je hoofdkraan niet een extra klein kraantje?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee
Kan je niet zien waar de leidingen naar binnen komen in je huis. En die dan volgen ofzo?
Ik herinner me trouwens opeens dat de hoofdkraan voor buiten in mijn vorige huis in een put zat in de tuin. Heb je niet zoiets misschien?
Alle reacties Link kopieren Quote
*
Alle reacties Link kopieren Quote
Same here, Djoels.

Denk er nooit aan. Laatst zei iemand het ook tegen mij. Maar om je de waarheid te zeggen; geen idee wat iemand bedoelt als ie zegt dat ik de kraan moet dichtdraaien. Hij is toch al dicht, denk ik dan in al mijn onschuld?!



Oftewel; WAAR moet ik die kraan dan dichtdraaien??
Alle reacties Link kopieren Quote
Je moet ervoor zorgen dat er geen water meer in de kraan buiten kan zitten. Dus de dichtstbijzijnde kraan op de hoofdleiding binnen dichtdraaien, en dan de kraan buiten helemaal leeg laten lopen.



Tenminste, zo doet mijn vriend het (denk ik )
Alle reacties Link kopieren Quote
Vergeten jullie ook niet de auto NIET op de handrem te zetten?



Die kan ook vastvriezen namelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
same here. Ik denk altijd aan dat soort dingen maar dit jaar vergeten.

In de meterkast zit bij ons de hoofdschakelaar van de buitenkraan. Deze heb ik vd week wel dicht gezet. Mocht er een lek zitten en het dooit, dan lekt er niets weg.

Anders kan je waterrekening onaangename verrassingen geven.
koffie, zwart graag...
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:lapin schreef op 07 januari 2009 @ 15:38:

Kan je niet zien waar de leidingen naar binnen komen in je huis. En die dan volgen ofzo?



De buitenkraan zit aan een aanbouw. En de leiding zit keurig helemaal weggewerkt in die aanbouw, nergens een kraantje of afsluiter te bekennen. Pas in de trapkast zie je 'm weer tevoorschijn komen, achter de hoofdkraan dus.

Maar in dit huis is wel meer ehhh "niet helemaal volgens de voorschriften" gebouwd. De leidingen voor de cvketel zaten ook verkeerd om gemonteerd, dus het zou me niks verbazen als ze gewoon vergeten zijn een afsluiter voor de buitenkraan te maken......
Ik was het dus ook vergeten, totdat vanmiddag ineens de buurvrouw aan de deur stond.... Mijn leiding was dus gesprongen, er zat een hele scheur in de leiding. Er kwam een partij water uit. En ik weet natuurlijk niet waar dat kraantje zit om de buitenkraan dicht te draaien. Gelukkig kon de buurman helpen.



Voortaan draai ik dus het kraantje dicht (nu ik weet waar die zit)
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:wen schreef op 07 januari 2009 @ 15:41:

Tenminste, zo doet mijn vriend het (denk ik )Hier ook. Echt wel handig, zo'n man, he! *knikt heftig*
Alle reacties Link kopieren Quote
Onze buitenkraan is vorstbestendig tot -50 graden ofzo. En aangezien de koudste temperatuur deze week gemeten -22 was..... ach, volgens mij valt het wel mee
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb zojuist aandachtig de inhoud van de meterkast bekeken. Nog steeds clueless. Zal straks mijn buurman eens lief aankijken.

Heb net de electricien uitgezwaaid die mij achter liet met een factuur van 350 euro.

Dus echt geen zin in een gesprongen buitenkraan (of iets van dien aard)!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Het kan altijd erger; de factuur blijkt 450 euro...
quote:ellen2_ schreef op 07 januari 2009 @ 15:47:

[...]





De buitenkraan zit aan een aanbouw. En de leiding zit keurig helemaal weggewerkt in die aanbouw, nergens een kraantje of afsluiter te bekennen. Pas in de trapkast zie je 'm weer tevoorschijn komen, achter de hoofdkraan dus.

Maar in dit huis is wel meer ehhh "niet helemaal volgens de voorschriften" gebouwd. De leidingen voor de cvketel zaten ook verkeerd om gemonteerd, dus het zou me niks verbazen als ze gewoon vergeten zijn een afsluiter voor de buitenkraan te maken......



Ellen, in zo'n geval kan je nog maar 1 ding doen de buurman erbij halen.



*ik heb trouwens de zelfde problemen qua huis als jij. Bij ons klopt er ook het 1 en ander niet bouwtechnisch. En de leidingen van de cv ketel zijn bij ons ook verkeerd geplaatst *
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik geef mijn man altijd opdracht om de kraan af te tappen in het winterseizoen.



Ik denk er aan en manlief voert het uit, want daar ben ik dan weer niet zo goed in.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven