Knutselen en/of opknappen!

02-05-2017 21:00 82 berichten
Ik kon geen actief topic vinden over dit onderwerp, hopelijk heb ik hem niet over het hoofd gezien!



Ik vind het ontzettend leuk om te knutselen/frutselen, maar ook om wat grotere opknap projectjes te doen, en ik vroeg me af of er hier meer waren die dat leuk vonden. En hun resultaten, vragen en ideeen zouden willen delen. Uiteindelijk zit ik toch veel thuis in mijn eentje te doen, dus zo wat dingen delen leek me leuk.



Ik zal onder de OP meteen even een post maken met wat dingetjes die ik gedaan heb. Ik ben benieuwd naar jullie projectjes!
Heb nog geen projecten maar lees graag mee.
Simpele keukenplankjes van een Ikea fotolijsten houder, roze geverfd.





Met mijn vader heb ik een eigen keukenblokje gemaakt.



Er komen nog greepjes en witte latjes op.



Simpele kussenhoesjes:





En schuren schuren en verven.







Op dit moment ben ik met een windgong bezig gemaakt van kralen van oude sieraden.
Wow wat creatief allemaal! Ik hou het bij dreumes en peuter knutsels
quote:toeffie schreef op 02 mei 2017 @ 21:15:

Wow wat creatief allemaal! Ik hou het bij dreumes en peuter knutsels Dankjewel! Wat dat betreft lijkt het me heerlijk om later kinderen te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic, motiverend! Ik heb al jaren dit kastje 'op de planning' staan voor een schuur- en schilderbeurt. Is een soort erfstuk.. Hm.. weet niet hoe je een eigen foto invoegt.. komt nog! Zou leuk zijn om dit te overziene projectje over een maand ofzo af te hebben.
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Prachtig keukenblokje YellowLemon!! En de andere dingen ook. Talent!
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
quote:dr0pje schreef op 02 mei 2017 @ 21:23:

Leuk topic, motiverend! Ik heb al jaren dit kastje 'op de planning' staan voor een schuur- en schilderbeurt. Is een soort erfstuk.. Hm.. weet niet hoe je een eigen foto invoegt.. komt nog! Zou leuk zijn om dit te overziene projectje over een maand ofzo af te hebben. Heb je al plaakjesplakrecht? Dat moet je anders eerst aanvragen.
Alle reacties Link kopieren
Aha, dat zal het zijn.. thnx!
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Ik knutsel met kleding

Dan zie ik iets op internet in een webwinkel, en dan vind ik het een uitdaging om te kijken of ik het zelf voor weinig kan maken.
quote:hvm schreef op 02 mei 2017 @ 21:28:

Ik knutsel met kleding

Dan zie ik iets op internet in een webwinkel, en dan vind ik het een uitdaging om te kijken of ik het zelf voor weinig kan maken.Dat vind ik ook heel leuk om te zien! Ben je op dit moment met iets bezig?
Alle reacties Link kopieren
Even een TVP'tje, ik knutsel en handwerk ook graag( als ik niet in de tuin aan het wroeten ben)

Wil ook best wat projectjes laten zien, maar dan moet ik eerst een paar foto's maken.

Dus daar kom ik op terug.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowLemon schreef op 02 mei 2017 @ 21:31:

[...]





Dat vind ik ook heel leuk om te zien! Ben je op dit moment met iets bezig?Afgelopen weekend heb ik dit jurkje nagemaakt





Had bij de Action zwarte basisjurkjes (ja jurkjes!) gekocht voor 0,99 per stuk. En bij de kringloopwinkel vond ik een topje van zwart kant voor 2,00.

Knutselen maar!



Ik weet niet eens of ik het ook echt ga dragen, maar ik vind het leuk om te zien of het me lukt om het na te maken.
Alle reacties Link kopieren
Even een tvp voor inspiratie. Goed idee van je YL.
Alle reacties Link kopieren
Dingen maken kan ik niet zo goed. Wel dingen pimpen. Ik heb enkele oude kastjes en kasten van de kringloop geschilderd en andere knoppen of greepjes erop gezet. Ik heb een lamp gemaakt door het grote blankhouten kralen aan het snoer te rijgen tot aan het plafond en de lampenkap is een ouderwetse van de kringloop waar ik het stof vanaf heb gehaald en het frame witgespoten. Ook spuuglelijke beeldjes ban de kringloop wit gespoten en als stilleven neergezet. Ook stoeltjes geschilderd. Ik ben meer van het schilderen en dingen een 2e leven geven. Ik ben niet heel creatief helaas.
quote:Fresiaatje schreef op 02 mei 2017 @ 22:13:

Dingen maken kan ik niet zo goed. Wel dingen pimpen. Ik heb enkele oude kastjes en kasten van de kringloop geschilderd en andere knoppen of greepjes erop gezet. Ik heb een lamp gemaakt door het grote blankhouten kralen aan het snoer te rijgen tot aan het plafond en de lampenkap is een ouderwetse van de kringloop waar ik het stof vanaf heb gehaald en het frame witgespoten. Ook spuuglelijke beeldjes ban de kringloop wit gespoten en als stilleven neergezet. Ook stoeltjes geschilderd. Ik ben meer van het schilderen en dingen een 2e leven geven. Ik ben niet heel creatief helaas.



Dat keukenblok had ik ook niet zonder hulp van mijn vader gekund hoor. Ik had allemaal inspiratiefoto's op Pinterest verzameld, en kwam toen die koelkast en gootsteen tegen voor een prikkie. Dat bleek alleen niet met standaard keukenkastjes in mijn keuken te passen. Dus toen ben ik gaan tekenen hoe het er customized uit zou zien en toen is mijn vader gewoon een bouwtekening op maat gaan maken.



Links zit nog een vak waar mijn wasmachine instaat. Ik wil nog een gordijntje voor ervoor maken, de stof ligt al in huis.



Verder knap ik veel op, schilderen enzo. Er staat in mijn voortuin een geschilderde tuinbank. Van het weekend had ik weer een idee wat wat meer "bouwen" was, een komkommerklimrek in mijn tuin. Daar heeft vriend weer mee geholpen. Ik heb wel zelf de planken in mijn tweedehands kledingkast gemaakt. Daar moeten ook nog andere greepjes op. En mijn make-up tafel moet nog een update krijgen met verf, greepjes en pootjes. Ik stop nooit meer geloof ik. Mijn hoofd kan vaak ook meer plannen maken dan ik uit kan voeren.
quote:hvm schreef op 02 mei 2017 @ 21:57:

[...]





Afgelopen weekend heb ik dit jurkje nagemaakt

[afbeelding]



Had bij de Action zwarte basisjurkjes (ja jurkjes!) gekocht voor 0,99 per stuk. En bij de kringloopwinkel vond ik een topje van zwart kant voor 2,00.

Knutselen maar!



Ik weet niet eens of ik het ook echt ga dragen, maar ik vind het leuk om te zien of het me lukt om het na te maken.Dat is wel heel tof! Ik hou van budget knutsels.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowLemon schreef op 02 mei 2017 @ 22:19:

[...]





Dat keukenblok had ik ook niet zonder hulp van mijn vader gekund hoor. Ik had allemaal inspiratiefoto's op Pinterest verzameld, en kwam toen die koelkast en gootsteen tegen voor een prikkie. Dat bleek alleen niet met standaard keukenkastjes in mijn keuken te passen. Dus toen ben ik gaan tekenen hoe het er customized uit zou zien en toen is mijn vader gewoon een bouwtekening op maat gaan maken.



Links zit nog een vak waar mijn wasmachine instaat. Ik wil nog een gordijntje voor ervoor maken, de stof ligt al in huis.



Verder knap ik veel op, schilderen enzo. Er staat in mijn voortuin een geschilderde tuinbank. Van het weekend had ik weer een idee wat wat meer "bouwen" was, een komkommerklimrek in mijn tuin. Daar heeft vriend weer mee geholpen. Ik heb wel zelf de planken in mijn tweedehands kledingkast gemaakt. Daar moeten ook nog andere greepjes op. En mijn make-up tafel moet nog een update krijgen met verf, greepjes en pootjes. Ik stop nooit meer geloof ik. Mijn hoofd kan vaak ook meer plannen maken dan ik uit kan voeren. Gaaf hoor! Heerlijk toch om lekker bezig te zijn!
Zo, ik hoef het alleen nog op te hangen! Ik vind hem wel heel leuk geworden. Kwam een plaatje van een windgong tegen en ben toen allemaal oude sieraden uit elkaar gaan halen:



Ik vind het zo leuk dat ik nu maar kralen aan het verzamelen ben om een kralenslinger voor mijn voorraam te maken. Daar staat de zon veel op, dus als ik er wat bling tussen gooi geeft dat misschien wel een heel tof effect.
Als ik regelmatig vol houd gaan er vast meer mensen meedoen. Ik heb vandaag eindelijk mijn deurknopjes op het keukenblok gemonteerd! Nu de sierplintjes nog.



Alle reacties Link kopieren
Wat schattig die deurknoppen!

Ik heb deze week cognackleurige leren handgrepen op de commode van de babykamer gemaakt, ook erg leuk geworden! Dit idee:



https://www.kindercompagn ... seagreen-3-delig_584.html



En in die kleur heb ik 2 oude kratjes geverfd en doorgeschuurd met wieltjes eronder, leuke speelgoedkratten voor zoonlief
Die kleur is echt prachtig!
Alle reacties Link kopieren
Tvp Ik heb weinig tijd meer om te fröbelen helaas, maar ik vind het altijd erg leuk om te doen.
Ik heb dit weekend weer iets gemaakt!

Van resthout heb ik met mijn vriend een hart gemaakt, daar hebben we een solar lichtsnoer achter gemaakt. Overdag hangt er een houten hart, als het donker is, zie je het silhouet van een hart.



Ik heb nog geen goede foto in het donker maar je ziet het idee al wel zo:



Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven