Alles op en mee op de fiets

08-05-2017 11:53 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Wij zijn verhuisd naar ons nieuwe huis en dat is op fietsafstand van school. Na een periode van met de auto naar school kunnen we nu eindelijk op de fiets.

Nu het volgende:

Ik heb 3 kinderen, kind 1 fietst zelf met rugzak op de rug, kind 2 zit achterop, die kan de rugzak vasthouden, kind 3 (net een jaar, loopt nog niet) zit voorop, die heeft op kdv dagen ook een rugzak(je) mee en ik mijn werktas. (waar laat ik rugzak 3 en mijn werktas met de kinderen op de fiets?)



Op niet kdv dagen breng ik kind 1 en 2 naar school, en dan moet er een buggy mee omdat ik anders een hernia til aan kind 3 en hij zich na 2 minuten dragen los worsteld en lekker tegen mijn luchtpijp aan gaat duwen.



Hoe ga ik dit doen? er moet dus een fietstas en een buggy drager naast de zitjes gemonteerd worden. Kan dat wel?

Of denk ik te moeilijk en zie ik iets over het hoofd?
Een bakfiets.
Volgens mij kan dat wel. ga langs een fietsenmaker
Alle reacties Link kopieren
https://www.marktplaats.n ... le%20cabby&categoryId=446



Ideaal ding!
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
Je zou een fietstas kunnen gebruiken voor de tassen. Of de tas van de jongste voorop op schoot. Tussen het windscherm en de kleine in zetten.



En waarom die buggy? Je kan de kinderen toch gewoon op de schoolplein afzetten dan hoeft je jongste niet van de fiets af.
Ik heb een tijd een fietskar gebruikt. Hij was geloof ik 125 euro.
Alle reacties Link kopieren
Tips van de fietsersbond.

http://www.fietsersbond.be/kinderen-vervoeren-fiets
Alle reacties Link kopieren
Bakfiets is nog niet zo lang geleden verkocht. Ik kon er werkelijk niets mee. Ik heb er met 2 kinderen veel geburik van gemaakt omdat het voor kind 1 te ver fietsen naar school was. Maar met hem naast mij, diverse bruggen over, kind 2 die niet van kind 3 af kan blijven (lief en niet lief) besloot ik om het weg te doen.
Alle reacties Link kopieren
Fietstassen en voor kind 3 een draagzak mee? Een Manduca bijvoorbeeld?
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1986p schreef op 08 mei 2017 @ 11:58:

Je zou een fietstas kunnen gebruiken voor de tassen. Of de tas van de jongste voorop op schoot. Tussen het windscherm en de kleine in zetten.



En waarom die buggy? Je kan de kinderen toch gewoon op de schoolplein afzetten dan hoeft je jongste niet van de fiets af.Dat zou met ophalen een prima oplossing zijn (het op de fiets laten zitten) maar kind 2 zit in groep 1 en bij ons op school verwachten ze van ouders de kinderen tot groep 3 echt wel tot in de klas te brengen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hightower schreef op 08 mei 2017 @ 11:58:

https://www.marktplaats.n ... le%20cabby&categoryId=446



Ideaal ding!zie mijn bakfietsreactie
Alle reacties Link kopieren
Idd fietstas voor rugzak kind 3 en jouw werktas. Buggy hoeft toch niet mee voor die 5 minuten? Anders een draagzak overwegen? Ik zou er echt geen dure bakfiets voor kopen.
Als de bakfiets geen optie is, dan zou ik een betere bakfiets kopen fietstassen op jouw en kind 1's fiets laten monteren. Eventueel nog een bagagerek voorop, kind 2 op een extra zadeltje voor je en kind 3 achterop.
Jouw tas over je schouder en rugtasje van kind 3 daarin (of beiden in 1 grotere tas). Die buggy zou ik laten, en kind 3 gewoon als eerste droppen bij het KDV.
Alle reacties Link kopieren
In die tijd had ik een fiets met twee zitjes, een krat voorop en een buggydrager, was wel een transportfiets en een heel gedoe als alles mee moest. In de praktijk heb ik de buggydrager maar weinig gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 08 mei 2017 @ 12:05:

Als de bakfiets geen optie is, dan zou ik een betere bakfiets kopen fietstassen op jouw en kind 1's fiets laten monteren. Eventueel nog een bagagerek voorop, kind 2 op een extra zadeltje voor je en kind 3 achterop.



Ik had een cabby, maar zoals je kan lezen ging het niet om de fiets, maar om de omstandigheden rondom die fiets.



Kind 3 is nog te klein om achterop te zitten.

Maar een fietstas bij kind 1 is een goede extra optie! Daar kan tas van kind 3 in iig
Alle reacties Link kopieren
quote:-NummerZoveel- schreef op 08 mei 2017 @ 12:05:

Jouw tas over je schouder en rugtasje van kind 3 daarin (of beiden in 1 grotere tas). Die buggy zou ik laten, en kind 3 gewoon als eerste droppen bij het KDV.Alle 3 de kinderen gaan naar dezelfde locatie op mijn werkdagen (1 en 2 naar de vso en kind 3 naar kdv) daar heb ik geen buggy voor nodig. Wel voor de dagen dat ik op het schoolplein moet staan
In principe is een achterstoeltje ook geschikt vanaf het moment dat een kind kan zitten. Met een transportrek en krat krijg je dan zoiets:



Alle reacties Link kopieren
Mijn kind heeft stoere fietstassen op zijn fiets, daar kunnen ook twee schooltassen in.

En ik had zelf fietstassen onder het kinderzitje. Kan ook een draagzak in, ipv van buggy.



Kleuter zelf laten fietsen is nog te ver?

Kind van 1 nog even tillen (al dan niet in draagzak), lopen zal niet lang meer duren.. Zou voor zo'n korte tijd geen nieuwe dingen meer aanschaffen, zeker niet als je de bakfiets al weggedaan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Op je vrije dagen lopend met kinderwagen + plankje voor kleuter een optie?
Alle reacties Link kopieren
Kleuter fietst pas sinds een week of 3 los zonder zijwieltjes en het is echt nog te vroeg om haar nu al naar school te laten fietsen. Ze gaat als een speer op haar loopfiets, maar om haar nu naar school te laten loopfietsen vind ik ook weer zo wat



Draagzak kan, heb een bondo, die zou bij kleuter op schoot kunnen of in een van de fiets tassen.



Dat is inderdaad een optie!

Dank voor het meedenken.

Had even dat laatste zetje nodig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hetisonmogelijk schreef op 08 mei 2017 @ 12:15:

Op je vrije dagen lopend met kinderwagen + plankje voor kleuter een optie?Daar is het dan weer net een tikkie te ver voor helaas. Maar is ook door mijn hoofd geschoten om te doen.
Ik had een fietstas en een buggydrager en een zitje achterop, met een verlengd achterstuk zodat alles paste. En voorop een fietsmand en een stoeltje. Dan moet je alles kwijt kunnen, toch?
Fietstassen aan jou en aan fiets van kind. Drager mee voor op school.

Fietskar op MP scoren (die kun je soms omklappen tot wandelwagen).

Krat voorop.



Of op Mp bakfiets
Gewoon een mand op je fiets voor de tassen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven