Bovenop keukenkastjes schoonmaken

09-05-2017 10:29 42 berichten
Hoi, heb even een vraagje aan jullie.



Mijn oma kan haar huishouden niet meer zelf doen en heeft daar hulp voor. Nu vroeg ze of ik een keer extra wilde komen, omdat ze het idee heeft dat de huishoudelijke hulp er de kantjes een beetje vanaf loopt.

Ben nu de keuken aan het schoonmaken en zo te zien is er op de kastjes al héél lang niet schoongemaakt. Het stof wat er op ligt zit helemaal vast, ik denk door het vet. Met gewoon schoonmaakmiddel en een schuursponsje krijg ik het er maar lastig af. Iemand een idee waar ik de kastjes weer lekker fris door krijg?



Bedankt alvast voor de tips!
Gele dasty van de wibra.
Misschien met groene zeep? Dat is heel goed tegen vet. Zou het er dan dun (onverdund) opsmeren, beetje inboenen en dan een tijdje laten zitten. Daarna met een natte doek / sponsje eraf boenen.
Oh, en de hulp vragen om dit ook af en toe mee te nemen met schoonmaken. Je kunt er ook krantenpapier opleggen, dan kun je die af en toe vervangen.
Alle reacties Link kopieren
Ammoniak heeft oma vast wel in huis.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Dasty, wel een mondkapje opdoen want het is funest voor je longen dat spul.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Dit had ik ook toen ik verhuisde, de vorige bewoners waren een beetje vies... Ammoniak doet de truc. Wel handschoenen aan en goed luchten!
Dasty heeft ze wel staan denk ik, ga ik proberen. En anders groene zeep, klinkt ook goed!
Daarna afplakken met folie of kranten of zeil.

Dan hoef je dat niet zo snel weer te doen.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel uur hulp heeft je oma ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Een goede ontvetter spray en schuurspons.



En als het schoon is, oude kranten erop leggen. Die hoef je dan alleen maar af en toe te vervangen.
Alle reacties Link kopieren
Oma weet raad zegt soda of wasbenzine.



En als je er oude kranten oplegt hoef je alleen een keer in de zoveel tijd die kranten te vervangen.



Ik weet niet wat voor huishoudelijke hulp ze heeft en wat de afspraken daarmee zijn, maar het kan zijn dat de hulp dit soort dingen niet mag doen.
Alle reacties Link kopieren
Mr Muscle voor de keuken, erop spuiten, even in laten werken en met een warm nat doekje afnemen
Je bent zelf een theepot
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 mei 2017 @ 10:33:

Hoeveel uur hulp heeft je oma ?



6 uur per week, 2x 3 uur.



Als de schoonmaakmiddeltjes niet helpen ga ik aan de ammoniak, moet ik even handschoenen gaan halen En krantenpapier daarna is een goede tip!
Misschien vond de huishoudelijke hulp de viezigheid gewoon te bont.
Alle reacties Link kopieren
Daarna kranten bovenop leggen en die af en toe verwisselen, veel handiger.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Met vloeibare Cif gaat het ook goed. Ruikt ook nog eens lekker.
Ah dat weet ik eigenlijk niet, of dat de huishoudelijke hulp dat soort dingen mag doen. Thuis hou ik het gewoon bij met 2x per week een stofdoekje er overheen en 1x per week met een natte doek. Dus dat leek me eigenlijk vrij logisch.



Ik ga aan de slag met de tips, moet vast goed komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilyjo schreef op 09 mei 2017 @ 10:34:

[...]





6 uur per week, 2x 3 uur.



Als de schoonmaakmiddeltjes niet helpen ga ik aan de ammoniak, moet ik even handschoenen gaan halen En krantenpapier daarna is een goede tip!6 uur per week voor alleen huishoudelijk werk ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dasty werkt daar idd goed voor. En niet daarna nog andere dingen proberen, want schoonmaakmiddelen mixen is een recept voor catastrofes!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 mei 2017 @ 10:38:

[...]





6 uur per week voor alleen huishoudelijk werk ?Ja voor huishoudelijke hulp en strijken en dergelijken. Geen idee of dat veel is? Zelf doe ik wel langer over m'n hele huishouden ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:lilyjo schreef op 09 mei 2017 @ 10:39:

[...]





Ja voor huishoudelijke hulp en strijken en dergelijken. Geen idee of dat veel is? Zelf doe ik wel langer over m'n hele huishouden ;)

Een keer minder ramen laten lappen en daar voor boven op de keukenkastjes schoon laten maken?

Maar even serieus voordat oma de huishoudelijke hulp had deed ze het dan wel elke keer boven op de keukenkast schoonmaken?
Alle reacties Link kopieren
quote:lilyjo schreef op 09 mei 2017 @ 10:39:

[...]





Ja voor huishoudelijke hulp en strijken en dergelijken. Geen idee of dat veel is? Zelf doe ik wel langer over m'n hele huishouden ;)Ja, dat is best veel.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn ook geen klusjes voor de normale schoonmaak maar extra dingen. Dus ipv de ramen oid vragen of ze de kastjes bovenop een keer wil doen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:lilyjo schreef op 09 mei 2017 @ 10:38:

Ah dat weet ik eigenlijk niet, of dat de huishoudelijke hulp dat soort dingen mag doen. Thuis hou ik het gewoon bij met 2x per week een stofdoekje er overheen en 1x per week met een natte doek. Dus dat leek me eigenlijk vrij logisch.Woops. Ik kan me de laatste keer niet herinneren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven