Bord-en kaartspellentopic voor iedereen

09-05-2017 19:10 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601

Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.

Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren

Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.

Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt

Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel

Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk

veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Meld!



Mijn top3 wisselt, nieuwe aanwinsten speel ik natuurlijk momenteel het vaakst.



1. Kwatro

2. Istanbul

3. Patchwork
Een spellentopic! Leuk!



Ik drop meteen even een berichtje om deze weer terug te vinden!



Een top drie is eigenlijk onmogelijk.

Dan maar een top drie van meest gespeelde spellen.



Splendor

Dominion

The Game
Alle reacties Link kopieren
Leuk!

Later meer over mijn favorieten van het moment :-)
Alle reacties Link kopieren
Bedenk me net dat er altijd van uit gegaan wordt dat TO begint dus bij deze:

redelijk verslaafde speler, lid van 2 clubs, en tussendoor ook graag nog een spel, Beurzen en rommelmarkten trouw bezocht

top van het moment (als ik andere spellen leer kennen verandert dat weer)

Alhambra

Terra Mystica

Orléans

En abstracte spellen zoals Genius



Te laat dus voor de eerste post, welkom en ik zie meteen al spellen die ook in mijn lijstje kunnen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Nice! Enkele maanden geleden ontdekten wij 'Magic the gathering' en sindsdien verslaafd.

Daarnaast spelen wij 'Dominion', 'Asante', 'Machiavelli' enz. enz. Maar Magic domineert .

Voor de rest nieuwsgierig naar 'Star Realms' en 'Ascension'.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn net verslaafd geraakt aan Pandemie. Verdere favoriet met twee blijft het kaartspel van kolonisten van Catan.
Alle reacties Link kopieren
Hier toevallig nog mensen met tips voor andere coöperatieve spellen?

Het moet wel eenvoudig zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:sprietgras schreef op 09 mei 2017 @ 19:40:

Hier toevallig nog mensen met tips voor andere coöperatieve spellen?

Het moet wel eenvoudig zijn Geen tips - wel een vraag. Kun je Pandemie ook met twee personen spelen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Perkins schreef op 09 mei 2017 @ 19:44:

[...]





Geen tips - wel een vraag. Kun je Pandemie ook met twee personen spelen?Ja ik vind het met twee leuk!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt! Dan gaat die ook op mijn lijstje.
Alle reacties Link kopieren
Een coöperatief spel dat wij leuk vinden is het Verboden Eiland. Wat grappig is, is dat je zelf kunt variëren met de moeilijkheidsgraad, de vorm van het eiland, de speelfiguren die meedoen etc. Echt makkelijk is het nooit, en ik betrap mezelf er regelmatig op dat ik echt in de spanning van het spel op ga :-)



Bij ons in de buurt zijn meerdere spellengroepen die 1-2 keer in de maand bij elkaar komen om te spelen. Heel laagdrempelig. Als je komt speel je mee en je hoeft nergens lid van te zijn of zo. Erg leuk om daar andere spellen uit te proberen, of om een spel dat je thuis meestal met z'n twee speelt eens in een groep te spelen.



Onze lievelingsspellen: 7 Wonders, Dominion, Ticket to Ride, Splendor, enz
quote:sprietgras schreef op 09 mei 2017 @ 19:40:

Hier toevallig nog mensen met tips voor andere coöperatieve spellen?

Het moet wel eenvoudig zijn The game is een eenvoudig coöperatief spel wat ik zelf erg leuk vind en snel pak voor even tussendoor.
Alle reacties Link kopieren
Geloof niet dat ik het verboden eiland ooit gewonnen heb. Vergeten stad is iets makkelijker

ik heb nog een spel in de kast staan wat ik ooit gewonnen heb, over het redden van ijsberen en/ of zeehondjes weet niet meer. Nooit gespeeld omdat het me toch wel erg voor kinderen lijkt te zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Van die spellenavonden bezoek ik ook regelmatig. Leuke manier om meerdere spellen te leren kennen.



7wonders vind ik inderdaad ook erg leuk, snorhaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:theatime schreef op 09 mei 2017 @ 19:54:

[...]





The game is een eenvoudig coöperatief spel wat ik zelf erg leuk vind en snel pak voor even tussendoor.



Ik ga eens kijken!

Zal verboden eiland ook bekijken! Meer tips zijn welkom.



Edit:

The game ziet er niet echt uit als iets voor ons. Verboden eiland wel. Die gaat op mijn lijstje!
Alle reacties Link kopieren
Ook maar even hier posten. Ik vind het ook leuk om op z'n tijd een bord- of kaartspel te spelen.



Zoals ik in het andere topic al zei vind ik Carcassonne erg leuk. Ik heb ook alle uitbreidingen muv van de laatste die dit jaar is uitgekomen. Iets met een circus geloof ik.

Patchwork, Stratego, Kolonisten van Catan en Risk speel ik ook graag.

Van kaartspellen speel ik graag Jokeren.

En ik vind het ook leuk om een potje te schaken of te dammen, maar schaken vind ik leuker.

Verder spellen zoals Scrabble, Yathzee, Rummikub en Triominos.
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 09 mei 2017 @ 19:56:

Geloof niet dat ik het verboden eiland ooit gewonnen heb. Vergeten stad is iets makkelijker

Als ik de omschrijving van de Vergeten Stad lees, klinkt het als Verboden Eiland maar dan in een andere setting. Is dat inderdaad zo of is het wel echt anders om te spelen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Snorhaar schreef op 09 mei 2017 @ 20:12:

[...]





Als ik de omschrijving van de Vergeten Stad lees, klinkt het als Verboden Eiland maar dan in een andere setting. Is dat inderdaad zo of is het wel echt anders om te spelen?



Verboden eiland is opvolger van vergeten stad, zelfde maker dus. Idee is ongeveer hetzelfde maar uitgebreider

speluitleg vergeten stad

https://www.youtube.com/watch?v=1W0doS5H_x8
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Op het moment favoriet:

Tiny epic galaxies

Dominion

Lost cities



Maar we spelen ook Kolonisten, Ligretto en Pandemie regelmatig. En nog veel meer. Er zijn zoveel leuke spellen!
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic! Ik speel graag spelletjes, met man, met vrienden of alleen. Begin net de coöperatieve spellen te ontdekken, dat lijk ik wel erg leuk te gaan vinden



Favorieten op dit moment

- Dixit (die plaaaaaatjes, zo mooi!)

- Quarto

- Andor
Alle reacties Link kopieren
Het komt er te weinig van maar hier spelen we vooral Splendor, Camel up en Agricola. Een leuk coöperatief spel is Flash Point.
Alle reacties Link kopieren
quote:sprietgras schreef op 09 mei 2017 @ 19:40:

Hier toevallig nog mensen met tips voor andere coöperatieve spellen?

Het moet wel eenvoudig zijn Dead of winter
Alle reacties Link kopieren
Meld!



Ik heb vandaag Dominion gekocht, maar vind het niet meteen helemaal duidelijk. Alle kaarten zitten nu goed verdeeld in de bakjes iig.

Ik speel vooral met mijn dochter van 10.



We hebben toen maar een spelletje Qwixx gespeeld. We spelen de laatste tijd eigenlijk elke dag wel een spelletje, dus dan zijn lekker snelle spelletjes ook wel fijn.
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
quote:NymphadoraTonks schreef op 09 mei 2017 @ 20:58:

Meld!



Ik heb vandaag Dominion gekocht, maar vind het niet meteen helemaal duidelijk. Alle kaarten zitten nu goed verdeeld in de bakjes iig.

Ik speel vooral met mijn dochter van 10.



We hebben toen maar een spelletje Qwixx gespeeld. We spelen de laatste tijd eigenlijk elke dag wel een spelletje, dus dan zijn lekker snelle spelletjes ook wel fijn.Misschien heb je hier wat aan: en anders stel je vraag hier zodat we je kunnen helpen

https://www.bing.com/vide ... BF2DB4E2E7D906B&FORM=VIRE
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven