Bord-en kaartspellentopic voor iedereen

09-05-2017 19:10 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601

Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.

Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren

Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.

Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt

Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel

Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk

veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
06-12-2019 18:33
Ik heb het spel wizard (een kaartspel voor tovenaars) cadeau gekregen van sint en piet.
Wel met minimaal 3 mensen dus nog niet kunnen spelen, hopelijk binnenkort.
Leuk! Mijn schoonfamilie speelt al jaren lang wizard, ze hebben het ooit in Duitsland gekocht. Het is voor mij het spel wat heeft laten zien dat spelletjes wel leuk zijn (van huis uit niet mee opgegroeid). Ook leuk om te zien dat de regels afgelopen jaren zijn versoepelt. Bij mijn schoonfamilie is hij echt helemaal kapot gespeeld en hebben ze hem nieuw gekocht alweer aantal jaar geleden.
IBIopviva schreef:
06-12-2019 18:33
Ik heb het spel wizard (een kaartspel voor tovenaars) cadeau gekregen van sint en piet.
Wel met minimaal 3 mensen dus nog niet kunnen spelen, hopelijk binnenkort.
Ik ken wizard niet maar heb het gratis gekregen op Spel (Antwerpen).
Zal het binnenkort eens bovenhalen.
Alle reacties Link kopieren
Had het ook van Spel geloof ik. volgens mij is het een slagenspel als ik me goed herinner. Geen idee of ik het nog heb, of dat ik het weggedaan heb, en als het echt een slagenspel is, is die kans behoorlijk aanwezig. Daar ben ik echt slecht in
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
06-12-2019 19:27
Had het ook van Spel geloof ik. volgens mij is het een slagenspel als ik me goed herinner. Geen idee of ik het nog heb, of dat ik het weggedaan heb, en als het echt een slagenspel is, is die kans behoorlijk aanwezig. Daar ben ik echt slecht in

Ja klopt een slagenspel, en voordat je een ronde begint moet iedereen voorspellen hoeveel je slagen denkt te gaan halen. Heb je het goed voorspelt het krijg je punten. Heb je het niet goed voorspelt dan krijg je minpunten. Het lijkt heel erg op boerenbridge.
Alle reacties Link kopieren
ja vandaar dat ik het of weggegeven of ergens achter in de kast heb liggen. Het enige slagenspelletje waar ik nog wat punten haal (soms) is UGO . Als ik me goed herinner is het daar ook wel eens handig de slag niet te halen, en de kaarten die je wint moet je op een manier wegleggen dat je daardoor punten haalt . Ja oke wazig uitgelegd, maar die is wel leuk
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ah die ga ik dan eens opzoeken. Hier namelijk wel fan van slagenspellen ;-)
Alle reacties Link kopieren
banaaaana schreef:
06-12-2019 23:38
Ah die ga ik dan eens opzoeken. Hier namelijk wel fan van slagenspellen ;-)
heb je Seasons ook via Spel?
Of een van de andere beurzen? Die weet ik zeker dat ik hem weggegeven heb, ook slagen halen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik heb seasons nog nooit gespeeld maar het staat al 3 jaar ofzo op mijn sint/ kerst lijstje... kijken of ik hem dit jaar krijg...
Alle reacties Link kopieren
banaaaana schreef:
07-12-2019 07:16
Ik heb seasons nog nooit gespeeld maar het staat al 3 jaar ofzo op mijn sint/ kerst lijstje... kijken of ik hem dit jaar krijg...
helaas voor je, die weet ik zeker dat ik weggeven heb, anders had ik hem opgestuurd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
07-12-2019 10:41
helaas voor je, die weet ik zeker dat ik weggeven heb, anders had ik hem opgestuurd
Dat zou lief zijn geweest :-)
Alle reacties Link kopieren
was even fout gegaan met bestelling van de Kingdom Builder. Had aangevinkt dat ik hem op zou halen, maar laten afleveren is toch handiger. Gelukkig rechtgetrokken nu.
Is al een ouder spel, niet moeilijk, wel leuk,en nu meteen uitbreidingen erbij
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand weleens keer op keer (encore) gespeeld? Wat vond je ervan?
Alle reacties Link kopieren
davo1979 schreef:
07-12-2019 18:20
Heeft iemand weleens keer op keer (encore) gespeeld? Wat vond je ervan?
ja hoor, leuk tussendoortje.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
davo1979 schreef:
07-12-2019 18:20
Heeft iemand weleens keer op keer (encore) gespeeld? Wat vond je ervan?
Leuk spel. Ik speel het ook weleens alleen, dat kan ook namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ah leuke reacties! We hebben een derde persoon nodig dus nog niet gespeeld maar ik hou wel van slagenspellen dus ben nieuwsgierig.
Was ook met een knipoog omdat we wizards unite spelen op de telefoon en beide erg van harry potter houden dus het gedicht kwam geweldig mooi uit met dit cadeau. Heeft mijn man sinterklaas en piet goed uitgekozen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
De dagdeal van vandaag bij 999 (adventskalender. Kans op een minuut gratis winkelen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen weekend Deep Blue gespeeld. Een spel met het thema duiken. Vond hem erg leuk, hij is heel interactief omdat je vaak samen gaat duiken naar schatten, maar als duikleider bepaal je hoe lang je blijft duiken, bij het duiken kan je gevaren of schatten tegenkomen. Gevaren moet je weren met kaarten uit je hand, kan je dat niet scoor je nauwelijks punten. En het spelmechanisme werkt erg goed in dit thema: hand management met push your luck.
Wij hadden alleen de puntentelling verkeerd gedaan.. maar ik vind het echt een aanrader :-)
Alle reacties Link kopieren
Dit weekend cottage garden en Azul (voor het eerst) gespeeld op tafel. Beide van de black friday sales. En online can't stop en 6 nimmt!
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand nog het spel "Hoger Ober!" (Stretch-Out Sam) van MB uit de jaren '90? Ik vond het als kind fantastisch en wil mijn vader vragen of hij het binnenkort voor mij van de zolder wil halen, maar ik weet dat ik een kop-en-schoteltje mis...
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
nee, ken dat spelletje niet, maar denk niet dat een kop en schotel missen heel erg is als ik het filmpje bekijk.

999 heeft vandaag een gratis spel bij je bestelling boven een bepaald bedrag. Maar ik heb daar niets nodig nu, dus laat hem maar voorbij gaan.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik heb die dagdeal ook aan me voorbij laten gaan, nlies. Heb ook niet écht iets nodig, al heb ik nog veel spellen niet, en dan vind ik het te riskant. Hou niet zo van dat verrassingseffect, haha.
anoniem_6465f722b85eb wijzigde dit bericht op 09-12-2019 17:36
Reden: Vreselijke typfout
0.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
niloe schreef:
09-12-2019 14:24
Ik heb die dagdeal ook aan me voorbij laten gaan, nlies. Heb ook niet écht iets nodig, al heb ik nog veel spellen niet, en dan vind ik het te riskant. Hou niet zo van dat verrassingseffecht, haha.
Vorig jaar wilde ik toevallig wel een spel, en heb er toen een gekocht. Ik verwachtte er een of ander kaartspelletje bij te krijgen, maar toen was het iets van de vallende ster of zo. Kinderspel, soort omgekeerde mikado. Prima als je al melig bent van een heel weekend spelletjes doen ;)
Spel stond op de site zelf voor 25 euro. Maar ja de volgende keer kan het best een spel zijn wat je al hebt, en dan moet je het weer kwijt zien te raken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
09-12-2019 13:24
nee, ken dat spelletje niet, maar denk niet dat een kop en schotel missen heel erg is als ik het filmpje bekijk.
Ik vond het heel erg toen ik er destijds achter kwam dat ik een onderdeel miste (ik raak nooit wat kwijt) en de kop en schotel zijn juist het leukste om te stapelen ;)
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al gekeken op marktplaats voor een extra spel s7rin?
Alle reacties Link kopieren
S7rin schreef:
09-12-2019 17:22
Ik vond het heel erg toen ik er destijds achter kwam dat ik een onderdeel miste (ik raak nooit wat kwijt) en de kop en schotel zijn juist het leukste om te stapelen ;)
De uitgever zal het niet meer hebben na zo'n lange tijd maar de spellenwinkel waar ik wel eens kom, heeft een bak vol losse spelonderdelen. Tegen een donatie voor het dierenasiel kun je daar nemen wat je nodig hebt.
Je kunt ze ook mailen. De spellenwinkel in Breda
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven