Wonen in Nijmegen, welke wijken zijn prettig?

09-05-2017 19:29 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even gezocht of hier een topic over is. Ik kan alleen een oude vinden. Vandaar dat ik er start.

We willen waarschijnlijk naar Nijmegen verhuizen.

En, zoals al in de titel staat: welke wijken zijn een aanrader?
Alle reacties Link kopieren
Wat is je budget?

Ik zou boven het kanaal blijven, eerlijk gezegd.

Ik heb ruim 15 jaar in Nijmegen gewoond en in sommige wijken moet je echt niet willen wonen: Dukenburg, Wolfskuil, Waterkwartier zou ik vermijden, wijken als Hatert en Wezenhof kunnen nog wel maar zijn niet mega gezellig...

Oost is verder echt heel leuk, Lent tegenwoordig ook!
Alle reacties Link kopieren
Tot 250.000 . Dank je. Ik ga zo even kijken.
Hatert is een voormalige vogelaars wijk, hoezo kan die nog wel??



Hazenkamp en haterste hei zijn goede wijken. Oost ook maar duur. En idd nijmegen noord
Alle reacties Link kopieren
Heilige Landstichting?!



Oost inderdaad, Groenewoud, Indische buurt, Bottendaal, St. Anna - keuze genoeg!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Oud-west, centrum, oost, groenewoud, heyendaal, hazenkamp, brakkestein... inderdaad niet voorbij het water dus geen dukenburg.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Oh en allerleukste; Indische buurt!
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Wat hierboven is gezegd. Oost is volgens mij wel duur. West is wat goedkoper en ook best ok volgens mij. Ook achter het station (waterkwartier) hoop veranderd de laatste tijd, is nu beter dan voorheen lijkt het, maar ik woon er niet meer dus lastig te zeggen. Leuke stad Nijmegen! Hoop er ooit weer terug te keren.
Alle reacties Link kopieren
Hazenkamp, Brakkenstein, Goffert (jonkerbosch) zijn leuk maar wel ruim boven je budget. Heseveld is ook wel leuk en beter betaalbaar. Van de wijken in Dukenburg is de Weezenhof volgens mij best oke.
quote:MevrouwTomatensoep schreef op 09 mei 2017 @ 19:38:

Oud-west, centrum, oost, groenewoud, heyendaal, hazenkamp, brakkestein... inderdaad niet voorbij het water dus geen dukenburg.Wijken als de meeuwse acker en de kluiskamp en echt wel goed hoor
Alle reacties Link kopieren
Veel reacties in zo'n korte tijd . Ik ga alles bekijken. Bedankt voor de tips.
Alle reacties Link kopieren
Tja wat zoek je?

Wij wonen dus wel voorbij het kanaal, naast Dukenburg heb je de Lindenholt, die wijk is wat jonger, en daar zijn mooie buurten met ruime huizen.

Je zit zo bij het station en de snelwegen, er is veel groen en water, veel winkels.

Het is alleen geen buurt met cafeetjes, restaurants en dat soort dingen.



Wij gaan van hieruit niet vaak naar de stad om te shoppen, maar naar de naastgelegen dorpen Wijchen en Beuningen, daar zijn leuke winkels en wat kleinschaliger.
Alle reacties Link kopieren
Liefst een groene buurt. Cafeetjes en restaurants in de buurt hoeft niet. Supermarkt e.d. wel graag in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
Hatert, Neerbosch-Oost, Heseveld en grote delen van Dukenburg zou ik afraden.



Waterkwartier is juist in opkomst, vooral vlakbij de voormalige Honigfabriek en Voorstadslaan. Wolfskuil zou ik mijden.



Nijmegen Noord vind ik niets, maar veel gezinnen met kleine kinderen vinden het daar heerlijk.



Aanraders vind ik: Indische buurt, Groenewoud, Bottendaal, Galgenveld, Hees, Heijendaal, Groenewoud, Hazenkamp.



Over Hengstdal weet ik niet zoveel.



Ik zou ook zoeken langs de randen van populaire wijken.



De vraag is ook: wat wil je? Rustige buurt, buurt met eettentjes en cafeetjes, vlakbij werk enz.
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Groene buurten: Kwakkenberg, Brakkestein.
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
We willen in een rustige buurt wonen. Ov in de buurt is erg fijn.

Ik ga verder kijken met jullie tips .
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden ook dat budget en zijn in een dorp in de buurt gaan wonen. Voor dat geld konden we geen mooi huis in een leuke buurt vinden. Alleen mega klushuizen en in slechte buurten of wijken net zo ver van het centrum als we nu wonen. Dus als het in Nijmegen zelf niet lukt, zou je daar ook naar kunnen kijken. Wij woonden namelijk liever in een dorp vlakbij, dan in bijv lindeholt.
Alle reacties Link kopieren
quote:mdh schreef op 09 mei 2017 @ 20:06:

Groene buurten: Kwakkenberg, Brakkestein.Het budget is 250.000, geen 2.500.000
Alle reacties Link kopieren
quote:Eze schreef op 09 mei 2017 @ 20:15:

[...]



Het budget is 250.000, geen 2.500.000 Daarin heb je wel gelijk...
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen in Nijmegen noord (grote boel) maar dan kom je in nieuwbouw. De wijk is zo nieuw dat er nog geen bewoonde huizen te koop staan. Het moet je trekken, we zijn met een kwartier fietsen in de binnenstad. Supermarkt, scholen, speeltuinen op loopafstand. Echt een wijk voor jonge gezinnen. Net als het de wijken erachter, wat vroeger nog bij Oosterhout hoorde en Lent.

Verder is brakkestein prima wonen, oost, hazekamp. Of dat in je budget past ligt ook aan het type huis dat je wilt. Omliggende dorpen als Beuningen, Malden, Wijchen hebben ook genoeg te bieden.



Zelf zou ik nooit in water en willemskwartier willen wonen. Niet in Dukenburg en lindenholt.
Alle reacties Link kopieren
Doneer om seashore aan een villa te helpen .
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te zien dat er nog meer Nijmegenaren zijn hier!



Persoonlijk zou ik zelf nog niet dood gevonden willen worden in alle wijken over het kanaal, maar dat is omdat het mij te gezinnerig is. En ik daar altijd de weg kwijt raak omdat alle straten op elkaar lijken. Maar misschien zoek jij wel juist zo'n wijk. Dus zet eens neer wat je zoekt, wat je gezinssamenstelling is en wat je belangrijk vind. ( grootte van tuin, afstand tot snelweg, aantal slaapkamers, afstand tot stad etc) dan kunnen wij Nijmegenaren je misschien gerichter tips geven.
Alle reacties Link kopieren
Man en ik . Rond de 55 jaar. Tuin ca 60 m2 maar mag groter zijn. Redelijk in de buurt van de snelweg. Treinstation op loopafstand zou fijn zijn ivm uitwonende kinderen zonder rijbewijs . 3 slaapkamers. Rustige buurt ( wonen nu langs doorgaande weg en men wat komt er veel verkeer langs ). Afstand tot centrum 15 fiets minuten max. Geen idee of dit haalbaar is. Bedankt voor het mee denken.
Alle reacties Link kopieren
Hees.



Bottendaal, Hunnerberg, Hazenkamp.
De toekomst is niet meer wat het was
Dukenburg niet doen! Ik heb er gewoond (in meijhorst en zwanenveld) en we hadden echt overvallen, schietpartijen, veel huiselijk geweld, diefstal en van oktober tot april vuurwerkoverlast. Als je jong bent zonder kinderen en on a budget is het wel te overleven, maar het is heerlijk om er te vertrekken. Oost is heel gezellig, Bottendaal, Herendaal en Groenewoud ook. Veilig ook. Succes met de zoektocht!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven