Ze zijn er weer!

26-05-2017 08:50 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn buurman hoorde ik er al een aantal weken over en ik hoopte de dans te kunnen ontspringen dit jaar, maar helaas.. ze zijn er weer.

In collonnes lopen ze door mijn huis. Druk bezig en het liefst met zijn allen door elkaar heen.

We wonen in een nieuwbouw gebied en ze zitten er veel. Iedereen klaagt erover en hoe schoon we ons huis ook houden. Iedere dag 2 keer dweilen, na iedere maaltijd stofzuigen en alles direct ophouden.

Toch is mijn huis een walhalla voor mieren. We hebben de afgelopen jaren al van alles geprobeerd. Koperen muntjes, mierenpoeder, lokdozen, dweilen met bleek, noem maar op.... ze gaan niet weg.

En dus maak ik me op voor weer een zomer vol frustratie.. tenzij iemand hier de tip heeft!! Dus.... heb jij de tip om ze snel weg te krijgen en te zorgen dat ze weg blijven? Ik hoor het graag!

Ga maar weer ff dweilen.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Rentokil
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
26-05-2017 09:14
Rentokil
Wat is dat?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Kokend water in de nesten gieten
geneet van 't laeve
Alle reacties Link kopieren
Geen lokdozen. Zoals het woord al zegt, daar lok je ze mee.
Mierengif in het nest gooien. Bij mij waren ze ook de volgende dag weg.
Rentokil is een ongediertebeschermingsbedrijf.
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
26-05-2017 09:39
Geen lokdozen. Zoals het woord al zegt, daar lok je ze mee.
Mierengif in het nest gooien. Bij mij waren ze ook de volgende dag weg.
Rentokil is een ongediertebeschermingsbedrijf.
:proud:

Doe maar ongediertebestrijdingsbedrijf :)
Alle reacties Link kopieren
Ze komen toch ergens uit? Daar strooi het mierenpoeder op. Wij hadden ze regelmatig op het terras maar met het poeder was het gauw over
Alle reacties Link kopieren
Ja maar dat is het stomme, we vinden geen nesten! We kijken waar ze binnenkomen( bij de voordeur) proberen ze buiten te traceren maar daar zien we ze niet meer
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Koper muntje bij de ingang. Ooit eens hier gelezen.
Alle reacties Link kopieren
ik had ook heel veel mieren dit jaar. ik heb mierengif van HG gekocht en een randje voor de voordeur (daar kwamen ze bij ons binnen) gestrooid. Werkt perfect, ik heb geen enkele mier meer gezien sinds ik dat heb gedaan 3 dagen terug.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
26-05-2017 10:11
:proud:

Doe maar ongediertebestrijdingsbedrijf :)
Hoe kom ik er op, echt :sheep:
Alle reacties Link kopieren
biol schreef:
26-05-2017 18:21
Ja maar dat is het stomme, we vinden geen nesten! We kijken waar ze binnenkomen( bij de voordeur) proberen ze buiten te traceren maar daar zien we ze niet meer
Lopen ze niet langs de gevel?
Alle reacties Link kopieren
Goudsbloemen planten want daar hebben mieren een hekel aan.
Hier ook, zeker 6 maanden per jaar. Gelukkig zijn ze vrij klein en eigenlijk doen we er niet zoveel aan, behalve wat lokdoosjes. Ik weet ook niet waar ze vandaan komen dus dat schiet ook niet echt op. Ik heb me er dus bij neergelegd dat ze er gewoon bijhoren.

P.S. Biol, geef je nog even een update in je andere topic?
Alle reacties Link kopieren
Als je de ingang kan vinden:
Baking soda er in strooien.
Daarna azijn erop.
Aftoppen met een beetje kokend water.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook jaren last van gehad. Met de honderden kwamen ze en ze wisten zelfs in een gesloten vaatwasser tekomen. En als ze eenmaal komen, komen ze elk jaar terug. Van alles geprobeerd, krijtstepen, muntjes, citroensap etc. Al die milieuvriendelijke huis tuin en keuken middeltjes werken niet. Twee jaar terug preventief lokdoosjes neergezet. Als ik toen vijf mieren in huis heb gehad, was het veel. Vorig jaar was ik te laat met de doosjes, dus toen kwamen ze weer. Toen flink met roxasect lopen sprayen op de plekken waar ze binnenkwamen (ook onder de keuken via de kruipruimte.) En na een paar dagen waren ze weg. Dit jaar weer op tijd lokdoosjes geplaatst en tot nu toe nog geen mier gezien. (Normaalmwaren ze er tegen deze tijd wel)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven