Muffe lucht kinderwagen

26-05-2017 23:17 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort verwachten we ons tweede kindje en vanwege gering leeftijdsverschil heb ik via MP een duo-wagen gekocht. Ding (buiten) bekeken, zag er prima uit.
Eenmaal thuis en een tijdje binnen vond ik de wagen erg muf ruiken, echt zo'n oude zolderlucht. Geen schimmel oid op de stof.
Inmiddels alle losse bekleding gewassen, de rest in een sopje gezet en gespoeld en laten drogen en Hg nare luchtjes weg erop gedaan. Een dag buiten laten luchten maar ik ruik het nóg. Begin een beetje spijt van m'n aankoop te krijgen. Iemand nog tips (behalve ritueel verbranden?). Geld om weer een ander te kopen is er helaas even niet.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n geurzakje onderin leggen?
Een muffe lucht kan vocht zijn of een geur die overgenomen is van de omgeving. Ik zou het ding nu met deze warme zonnige dagen lekker buiten zetten. Meer kun je niet doen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat buiten zetten ga ik idd proberen.
De volgende keer besnuffel ik zowel spullen als de mensen
anoniem_347455 wijzigde dit bericht op 27-05-2017 20:51
4.66% gewijzigd
Bekleding wassen en een paar dagen buiten aan het wasrek te wapperen hangen.
Wagen zonder bekleding een paar dagen buiten lekker in de frisse lucht. Wel binnenpakken als het regent natuurlijk ;) .

Het gaat er vast uit, maar geurtjes kunnen hardnekkig zijn, kan best even duren. En snuffel eens of het een specifiek onderdeel is. Wij hebben een bolderwagen met een zeer penetrant luchtje, maar dat komt van de rubberen bandjes. Vaak is een luchtje al beter te hebben als je weet wát het is.

Geurzakjes en chemische toestanden zou ik niet doen. Zo'n pasgeboren wurmke heeft gevoelige luchtwegen. Liever een wat muf luchtje (mits geen schimmel natuurlijk!) dan spuitbusdampen...
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt iets minder te worden maar nog niet helemaal weg.... ik las iets van soda? Iemand dat weleens geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang heb je hem al?
Mijn ouders wonen in een oud, vochtig huis en altijd als we daar een paar dagen gelogeerd hebben ruikt alles muf. Paar dagen luchten in de volle zon (iig lage luchtvochtigheid) helpt wel, maar het beste is toch wassen. Slaapzakken bv mik ik tegenwoordig meteen in de wasmachine, anders blijf je het toch ruiken. Laat ze buiten drogen en dan komt het altijd weer goed.

Weet niet wat voor wagen je hebt, maar bij veel moderne wagens kun je de bekleding volledig verwijderen en in de machine wassen (ok op het label staat meestal handwas, maar een licht machineprogramma is makkelijker).

Anders gewoon tuinslang erop en schrobben, buiten laten drogen met dit mooie weer.
Heb ik gedaan met mijn tweedehands Mountain Buggy. Hij zag er al goed uit en stonk niet ofzo, maar er kwm toch een hoop vuil af en was na mijn wasbeurt echt weer als nieuw, Kunnen ze prima hebben.
nootboek wijzigde dit bericht op 28-05-2017 21:58
7.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bekleding inderdaad wassen (bijvoorbeeld met Biotex groen, die verwijdert ook vlekken op basis van eiwit). Lekker te drogen hangen.

De kinderwagenbak kun je dan bestrooien met baking soda. Dag laten intrekken en dan eruit stofzuigen. Dat absorbeert vocht en geurtjes.

Komt goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een mountain buggy en idd bekleding gewassen en de rest gesopt en laten drogen. Ik heb hem nu een week of 3? Het is wel stukken minder maar niet weg... hopelijk gebeurt dat nog
Alle reacties Link kopieren
Soleggiato schreef:
28-05-2017 21:57
Bekleding inderdaad wassen (bijvoorbeeld met Biotex groen, die verwijdert ook vlekken op basis van eiwit). Lekker te drogen hangen.

De kinderwagenbak kun je dan bestrooien met baking soda. Dag laten intrekken en dan eruit stofzuigen. Dat absorbeert vocht en geurtjes.

Komt goed.
Ja dat bedoelde ik! Dat las ik ergens! Dat kan ik dus nog even proberen. Heb je het zelf geprobeerd?? Werkt het?
Alle reacties Link kopieren
EvaHier schreef:
28-05-2017 21:59
Ja dat bedoelde ik! Dat las ik ergens! Dat kan ik dus nog even proberen. Heb je het zelf geprobeerd?? Werkt het?
Gedaan bij de luiertas die vochtig was (en daardoor muf rook). Werkte prima. Wel geduld hebben, niet na een uurtje al verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
Ah top! Ga het morgen proberen, dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Soleggiato schreef:
28-05-2017 22:04
Gedaan bij de luiertas die vochtig was (en daardoor muf rook). Werkte prima. Wel geduld hebben, niet na een uurtje al verwijderen.
Halleluja voor de soda! De geur is gewoon weg! Thanx!
Alle reacties Link kopieren
Top, dat is fijn! :high5:
Fijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven