nieuwe keuken kopen...

27-05-2017 19:10 41 berichten
Hai!

Ik sta op het punt om een nieuwe keuken aan te schaffen, en ik zou het heel erg waarderen als jullie met me mee kunnen denken over de uiteindelijke prijs. Ik ben erg slecht in afdingen / korting vragen, maar weet ook dat de keuken business daar zo'n beetje op draait. Dus graag jullie reacties / advies op het bod dat ik nu heb liggen (en ik weet, het gaat vooral om een globaal beeld en of de richting een beetje redelijk is!)

Toch even een omschrijving van de keuken om een beeld te hebben:
Keuken: bruynzeel Pallas greeploos, U-model, composiet werkblad totaal 4.5 meter met opstaande rand rondom van 15 cm, AEG inductie kookplaat, vaatvasser en combimagnetron, afzuigkap, rvs, spoelbak, Quooker 3 in i 1 kraan (die is mega duur...nog wat twijfel hierover), 1 bovenkastje van 90, wel hoekkast maar niet met draaiplateau's oid. Inbouw koelvries combi laat ik overzetten want pas 2 jaar oud. Wegslopen die ik zelf, net als het kleine beetje electra werk dat nodig is, prijs in wel inclusief plaatsen van de keuken en apparatuur werkbaar afleveren. Eerste prijs, waar 25% korting op de apparatuur zat (was volgens mij wel vanaf de adviesprijs, en die is altijd hoog) was € 16.350 en uiteindelijk uitgekomen op € 12.750.

Voor mij voelt dit heel schappelijk en goed. Gesprek was ook fijn en ik heb veel vertrouwen in deze zaak. Maar om me heen hoor ik alweer geluiden dat ik er 'veel meer' uit kan halen (en vooral dat ik slecht ben in afdingen). Ik word daar eerlijk gezegd een beetje moe van. Ja, ik ben slecht in afdingen, maar is dit nou zo'n rare prijs? Goed gevoel en vertrouwen is mij ook zeker wat waard! Geen idee of jullie op basis hiervan iets zinnigs kunnen zeggen, maar ik doe maar ff een poging...zou heel fijn zijn! En dank alvast!
ik vind het nog verschrikkelijk duur en heb het gevoel dat je keihard wordt beetgenomen. Je koopt dus voornamelijk onderkastjes en 1 simpel bovenkastje? en dan ook nog eens zonder koelvries. en electra en slopen zelf.

ter vergelijking: ik heb een complete hoekkeuken (2.70 x 3.00, twee bovenkastjes, gaskoken, vaatwasser, koelvriescombi en combi-oven) laten zetten voor 5000.
kan me niet indenken dat je composiet + cooker samen 7000 extra kosten

edit: maar uiteraard, als jij bereid bent om dit neer te leggen, dan hebben anderen daar niet over te klagen. is jouw geld toch, niet dat van hen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook bezig met de aankoop van een keuken en ik heb geen zin in agressieve verkoopgesprekken en oneerlijke prijzen. Spelletjes om korting waarbij je je alsnog bekocht voelt. Ik heb nu een afspraak met een winkel die Duitse keukens voor een vaste prijs verkoopt (ikook). Zij denken erg mee en de prijzen zijn fixed. Ik vond de bruynzeel keukens er vooral goedkoop uitzien. De witte zonder grepen is idd de enige variant die er netjes uitzien van Bruynzeel. Ik kan mij niet voorstellen dat ik daar zoveel aan uit zou geven.

Volgens mij wil je geen hele rare dingen en zou dit makkelijk < 10.000 kunnen. De greeploze witte keuken was bij ikook 1 van de goedkoopste varianten. Ik heb met al die duizenden euro's korting vooral het idee dat je nog steeds wordt opgelicht.
viva-amber wijzigde dit bericht op 27-05-2017 19:23
5.94% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ga eens iets vergelijkbaars laten uittekenen bij bijvoorbeeld IKEA en vraag de verkoper dan of hij het verschil kan verklaren. Wel even doorvragen natuurlijk. (het enige juiste antwoord is dat de prijzen van IKEA lager zijn omdat de collectie minder uitgebreid is t.o.v. de meeste andere keukenleveranciers, maar ik ben wel benieuwd wat zo'n keukenverkoper gaat verzinnen)
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je niet naar Paul Roesscher? Die hebben gewoon een vaste prijs, klaar. Er valt geen Euro af te dingen, maar dat hoeft ook niet want ze bieden een heel scherpe prijs!
Lach!
Alle reacties Link kopieren
Ikea kun je niet vergelijken. Aan een ikea keuken moet jezelf heel veel doen terwijl andere keukens bijna in elkaar gezet worden aangeleverd waarbij je alleen de leidingen en de zooi waterpas hoeft te zetten.

Ik zou nog 2 offertes opvragen en ook bij een heel andere type winkel zoals bijv. keukenloods en ikook. Daarna e.a. vergelijken en ook de recensies van de winkels vergelijken zodat goedkoop geen duurkoop is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je niet naar Paul Roesscher? Die hebben gewoon een vaste prijs, klaar. Er valt geen Euro af te dingen, maar dat hoeft ook niet want ze bieden een heel scherpe prijs!
Lach!
Alle reacties Link kopieren
1x was niet genoeg? Paul's keukens zijn ook gewoon duur met kortingen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Zit je bij de Duitse grens? Kijk daar eens.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onlangs ook een nieuwe keuken gekocht met erg goede apparatuur( inductie kookplaat, grote koelkast grote oven,combi oven ,goede afzuigkap ,afwasmachine en ook de 3 in 1 kraan. Keuken is 5,5m lang 2 hoge kasten , 3 x 90cm lades, 2 kastjes en 2 x 90cm brede lage bovenkasten.katen en aanrecht extra diep. Inc. Plaatsen waren wij ook ong dit bedrag kwijt.
Of je teveel betaald? Geen idee maar zou zeker her en der vergelijken.
Alle reacties Link kopieren
hagesje schreef:
27-05-2017 19:29
Waarom ga je niet naar Paul Roesscher? Die hebben gewoon een vaste prijs, klaar. Er valt geen Euro af te dingen, maar dat hoeft ook niet want ze bieden een heel scherpe prijs!
En ze bieden ook een slechte service, onduidelijke offertes waarop ze geen toelichting willen geven en een slechte kwaliteit......
Wij hebben onlangs een keuken gekocht bij een speciaalzaak die hun eigen keukens maakt, echt maatwerk. Hoekkeuken van grofweg 2,5x3. Hoogglans wit, blad van composiet. Voor 2/3e ook bovenkastjes en a-merk apparatuur (vaatwasser/oven Siemens, koelkast bauwknecht, novi inbouw afzuigkap, atag kookplaat).
Incl montage €10.000.

Ik vind jouw keuken duur klinken.
dank voor de reacties!

Duitse grens ver van hier en @ hangtiet: ik koop zeker apparatuur, sorry als ik op dit punt niet duidelijk was. Er zit inbouw bij: vaatwasser, combi magnetron (hoofdfunktie is oven) en een 3-in-1 kraan van Quooker bij (die is mega fucking duur..nog twijfel daar of nut en noodzaak de prijs waard is). Ik weet dat het goedkoper kan bij IKEA of een concurrentzaak, maar denk hier ook wat kwaliteit te krijgen. De zaak voelt goed, verkoper ook, en ik heb wel een goed gevoel en ervaring zijdelings via mijn werk bij bruynzeel, dus mijn vraag richt zich dus niet zozeer op waar ik goedkoopste keuken kan krijgen, maar vooral op de vraag wat nu redelijk is om van de eerst genoemde prijs af te krijgen. Het gaat dus puur om het prijsonderhandelingsproces. Ik benoemde de keuken incl. merk puur om even een beeld te schetsen; daar zit mijn vraag niet. Ik wil deze keuken. Maar wat is een redelijke prijs?? Hoeveel afdingen is gangbaar / nodig? De keukenwereld leeft in mijn beleving van provisie en targets, waar onderhandelen gewoon gangbaar en nodig is. Nu is dat net niet mijn kracht, dus ik zoek vooral of ik op een acceptabel bedrag uitkom. Dus ja, duurder dan IKEA en de Keukenconcurrent of wat dan ook, dat is mijn bewuste keuze (want die opties ook bekeken), maar ook bij deze zaak is er absoluut onderhandelingsruimte. Ik zoek dus ff naar een grove marge...
Alle reacties Link kopieren
.
maline wijzigde dit bericht op 27-05-2017 20:48
99.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maline schreef:
27-05-2017 20:47
Ook bij Bruynzeel zijn de keukens tot 50% korting onderhandelbaar. Je geeft aan dat je vertrouwen hebt in die zaak, maar een bedrijf dat op zo'n manier met z'n klanten omgaat is in mijn ogen per definitie onbetrouwbaar.
Verder: veel te duur als je kijkt naar wat je ervoor krijgt, en dan nog zonder voorwerk etc.
Mijn I-keuken van 3,5 meter met kookplaat, oven, vaatwasser en koelvriescombinatie was om en nabij 9000 euro, en dan heb ik slechts een kunststof blad. Was ook van Bruynzeel. Maar ik zie dat er hier heel wat betere onderhandelaars zitten dan ik.
Ik denk dat het te duur is. Deze keuken zou rond de 10.000 moeten liggen denk ik... gezien de cooker die er in zit. Misschien nog even naar een andere zaak om te vergelijken? Heb vorig jaar een keuken gekocht. Het heeft mij goed geholpen door overal een offerte te vragen. Let op! Nergens voor tekenen
Alle reacties Link kopieren
Wat voor apparatuur (merk) heb je? Hoeveel kasten hebben er lades?
Ik kan je niet zeggen wat een faire prijs is voor de keuken die je op het oog hebt, Maar wel over hoeveel je kunt afdingen :lol:

Mijn vader heeft hun keuken uiteindelijk voor 1/3de van de prijs gekocht, waar geen aanbieding op zat. Het is echt een kwestie van durven doen en ook durven weg te lopen als je het te duur vindt. Zou in ieder geval proberen om onder die 10.000 te komen :whip:
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onze keuken zelf ontworpen met hulp van vakman, een ontwerper.
Een scherpe prijs en zonder de dwingende verkooppraatjes van een grote keukenconcern/merk.
Apparaten van o.a Miele en Smegg en Bosch.
Geen gezeur en perfecte maatwerk binnen ons budget.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Okee...veel stof tot nadenken...dank!! Composietblad hakt er wel in, 2x zo duur als kunststof en ook met deze kleine keuken best wat m2...Quooker buiten proporties bijna...meer dan 1000 euro...maar ik wil over een paar jaar gasloos dus het helpt als ik in mijn keuken het gas alvast kan weren...dat mag wat kosten, is een bewuste keuze. Moet over een jaar of 2 van 3 mijn cv ketel vervangen en wil dan over op zonnenpanelen, evt boiler, en iig af van het gas. Wel fijn als in ik de keuken nu al gasloos ben...en dat kan met evquooker...dus nogmaals...discussie gaat niet over 'de spullen' maar wel over de prijs ... hoeveel kan ik onderhandelen.. Wat is gangbaar en haalbaal...
Weet niet waar je de keuken wilt kopen, maar mijn ouders hebben toen gezegd dat ze wel wachten op de aanbieding van 50% korting. Nu kregen ze 4 apparaten gratis.
Toen kon de keuken ineens van €16.000 geleverd worden voor €8000

Rondkijken dus en meerdere offertes opvragen
Alle reacties Link kopieren
Hier een Franke 3-in-1 kraan. Bevalt super. Volgens mij iets van ruim 900 euro voor betaald 4 jaar geleden. Ik weet niet wat een Quooker kost, maar je.zou eens kunnen vergelijken.
Lach!
Wow...veel tips en denkmateriaal...dank jullie wel!! Even pas op de plaats en strategie bepalen (keuken wil ik zo, behalve dan de qcooker waar ik nog even over twijfel...ECHT heel duur, maar hee...wil graag gasloos binnen een paar jaar...die qcooker helpt alvast icm inductie koken in de keuken geen gas meer......over een paar jaar de cv ketel vervangen en geheel van het gas af...zonnenpanelen en alles wat erbij hoort...duur grapje maar wil echt gasloos binnen een paar jaar...dus in die zin mag het ook wel wat kosten...
@ Hagesje, dat quoockerkreng kost 1500 euro...het onderzoeken zeker waard dus, jouw tip! Dank!! Komt er ook echt 100 graden water uit, of iets van 80? Hoeveel liter is de boiler? Kun je die ook op de warmwaterkraan aansluiten zolang je nog niet geheel gasloos bent?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven