Wonen in Deventer!

30-05-2017 19:08 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen! Binnenkort gaan mijn vriend en ik een woning bekijken in Deventer! Dit omdat ik dan in de buurt van mijn werk ben. Het ligt in de wijk genaamd keizerslanden en in de buurt van de Lidl etc. Ik zag dat er al een aantal topics hierover waren alleen zijn we nu een aantal jaar verder... kan iemand mij vertellen hoe het wonen daar is... Voelt men zich daar veilig is het gezellig etc. Wij zijn beiden een jong stel. Is dit een goede wijk en hoe is Deventer zelf?
Alle reacties Link kopieren
Het heet ook wel tuindorp misschien hebben jullie er dan meer een beeld van
Keizerslanden heeft 2 gezichten. Je kunt het goed treffen als je achter ludgerus/landsheren woont, maar persoonlijk zou ik op tuindorp of oranjekwartier liever niet wonen. Als je in de juiste straat wat koopt dan is het wel een perfecte wijk qua locatie, veel winkels rondom het winkelcentrum, nabij station en centrum en ook nog wat leuke stukjes met een bloemenzaak/bakker/ slager. Maar qua bewoners is het best volks allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Hmm het zit in de buurt van de apotheek keizerslanden is dat de goeie wijk?
Tuindorp zou mijn favoriet ook niet zijn. Maar ga gewoon eens kijken, misschien is het wel net de goede straat. Verder een wijk met veel voorzieningen zoals scholen, winkels etc. Goed bereikbaar met het OV, korte fietsafstand naar het station.

Deventer is een gemiddeld kleine stad met een leuk centrum en vooral in de zomermaanden veel te doen in de stad.
Dorilub schreef:
30-05-2017 19:24
Hmm het zit in de buurt van de apotheek keizerslanden is dat de goeie wijk?
Ga gewoon kijken en ervaar de buurt. Ook in de beste buurten tref je aso's aan die zich aan niets en niemand storen.
Dus dat iets als slechte buurt bekend staat, betekent niet dat je daar niet goed kan wonen. Ga rondkijken, bel desnoods in de buurt bij iemand aan en vraag hoe ze het wonen ervaren.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
30-05-2017 19:30
Ga gewoon kijken en ervaar de buurt. Ook in de beste buurten tref je aso's aan die zich aan niets en niemand storen.
Dus dat iets als slechte buurt bekend staat, betekent niet dat je daar niet goed kan wonen. Ga rondkijken, bel desnoods in de buurt bij iemand aan en vraag hoe ze het wonen ervaren.


Wat maakt het voor jou dat je daar niet zou willen wonen? Wonen er wel veel jonge mensen of juist niet?
Alle reacties Link kopieren
Tuindorp zou ik niet willen wonen.
Ik heb zelf een tijd in Rode Dorp gewoond en ben echt BLIJ dat we daar weg zijn, al viel de straat mee. Dat zou ik echt niet aanraden.

Je kan het treffen qua buren dus ga gewoon eens kijken.
Dorilub schreef:
30-05-2017 19:32
Wat maakt het voor jou dat je daar niet zou willen wonen? Wonen er wel veel jonge mensen of juist niet?
Niet zo zeer aan de leeftijd maar meer aan de mensen. Bv in een partytent voor het huis zetten, en daar lekker in zitten in de zomer, daar kan ik echt niet tegen. Overwoekerde voortuinen, etc. Maar er zijn wel meer buurten waar je dit hebt. Ik voel me daar gewoon niet prettig.
Maar zoals gezegd, je buren heb je nooit voor het uitzoeken, dus die kan je overal treffen.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
30-05-2017 19:36
Niet zo zeer aan de leeftijd maar meer aan de mensen. Bv in een partytent voor het huis zetten, en daar lekker in zitten in de zomer, daar kan ik echt niet tegen. Overwoekerde voortuinen, etc. Maar er zijn wel meer buurten waar je dit hebt. Ik voel me daar gewoon niet prettig.
Maar zoals gezegd, je buren heb je nooit voor het uitzoeken, dus die kan je overal treffen.
Oke gelukkig gaan wij voor een appartement. Dus echt tuinen en buuren is minder. Maar is het ook echt crimineel dat je savonds niet over straat durft of?
Dorilub schreef:
30-05-2017 20:33
Oke gelukkig gaan wij voor een appartement. Dus echt tuinen en buuren is minder. Maar is het ook echt crimineel dat je savonds niet over straat durft of?
Nee, dat gevoel heb ik daar nog nooit gehad.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet zozeer crimineel, wel volks.
Mensen die veel buiten hangen, harde muziek, geblèr op straat enzo.
Oh Deventer is zo leuk! :flirting:

Maar dat zou niet de eerste wijk zijn waar ik voor een appartementje zou kijken... Heb niet het idee dat het heel crimineel ofzo is, maar voor m'n gevoel bestaat het daar voornamelijk uit tokkies en bejaarden.

Al is de locatie wel heel fijn! Je bent zo in de binnenstad en op het station, en voor je dagelijkse boodschappen fiets je zo even naar het winkelcentrum Keizerslanden (overigens ligt het hele winkelcentrum op de schop, dus het ziet er nu even niet uit). Fijn park om te wandelen vlakbij, alleen ben je niet zo heel snel op de A1.

Maar soms zegt de buurt niet zoveel. Ik heb zelf in de Rivierenwijk gewoond, ook wel een Vogelaarwijk genoemd... (Dat is geen goed teken :P) Maar ik had totaal geen onveilig gevoel daar, ook 's avonds niet. Wel iets verder van de binnenstad gelegen en ook voor de dagelijkse boodschappen moet je wat verder fietsen/rijden (ik ben niet zo van de buitenlandse toko's, dus ging liever naar Colmschate).

In juli is er in Deventer een "festival" genaamd eten op rolletjes, waar je héérlijk kunt eten/drinken met een leuk muziekje erbij (wel prijzig, maar is het wel waard), in het Worp Plantsoen (andere kant van de IJssel). In augustus is er het Deventer stadsfestival in het Rijsterborgherpark (tussen station en binnenstad). Was vorig jaar voor het eerst en was erg leuk! En dan heb je natuurlijk nog de wereldberoemde Deventer boekenmarkt in augustus en het Dickens Festijn in december. Oh ja en ook leuk: fooddock! Soort markthal van Rotterdam, maar dan heel kleinschalig, in een oude silo en met wisselende tentjes.

En de binnenstad is sowieso erg leuk! Gezellig in de zomer op een terrasje op de Brink, veel leuke/lekkere restaurants, gezellige winkeltjes/winkelstraatjes. Ja, ik vind het echt een leuk stad ;-D
Alle reacties Link kopieren
Pff ik begin wel echt te twijvelen. Het is echt een geweldig appartement! Alleen moet ik mij natuurlijk ook in de stad thuis voelen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook in andere wijken gekeken?
Alle reacties Link kopieren
Kuzu schreef:
30-05-2017 21:37
Heb je ook in andere wijken gekeken?
Nee helaas er is op het moment niet veel beschikbaar wij moeten het hebben van de vrije sector en toen ik dit complex zag was ik gelijk verliefd. Alleen enorm veel uitzicht op flatten...
Alle reacties Link kopieren
Ken je de website woonkeus-stedendriehoek.nl? Daar staan ook een aantal vrije sector appartementen op, ook in een betere buurt.
Alle reacties Link kopieren
zeeduivel schreef:
31-05-2017 13:37
Ken je de website woonkeus-stedendriehoek.nl? Daar staan ook een aantal vrije sector appartementen op, ook in een betere buurt.
Daar heb ik mijn appartement vandaan! Welke zijn in een beter wijk zou je die mij kunnen sturen?
Alle reacties Link kopieren
Zoals gezien in mijn vorige post ben ik opzoek naar in woning omstreek Deventer, nu heb ik deze site gevonden https://www.woonkeus-stedendriehoek.nl/ ... tab=tegels

Kan iemand van jullie vertellen welke van deze appartementen zich in een rustige goede wijk bevinden in Deventer. Wij kunnen alleen huren vanuit de vrije sector dat betekent alleen €711,- of meer p/m.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dan zelf liever in die aan het Jordensplein wonen. Rand centrum in klein wijkje in opbouw. Volgens mij zijn ze ook groter dan de 75m2 die genoemd wordt. Zo ogen ze tenminste wel. Ben er bij 1 binnen geweest maar weet niet in hoeverre ze op elkaar lijken.
Als ik jou was zou ik bij meerdere gaan kijken en dan kiezen voor het appartement dat het beste voelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven