Nieuwe boxspring gekocht, is dit normaal?

17-07-2017 12:00 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu inmiddels een maand geslapen op m'n nieuwe Swisssense boxspring. Het zijn 2 losse boxen van 80x200 cm en 2 losse matrassen erop, daarboven nog een topdekmatras. Ik vind het bed in het midden erg hard liggen, ik kan daardoor alleen echt links of rechts liggen ik vind dit zelf niet prettig want ik lig graag in het midden want ik slaap toch alleen. Swisssense gaf aan dat dat inderdaad wel kan kloppen omdat ik dus 2 losse boxen en 2 losse matrassen heb en in t midden niet die vering zit (dus aan de zijkanten van het matras). Klopt dit wel?

Ik mag nu terug naar de winkel om een nieuwe uit te proberen maar is het aan te raden om dan 1 groot matras te nemen?
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt mij best logisch in de oren.
1 groot matras is echt heel zwaar en onhandig. Ik zou het je echt afraden
Alle reacties Link kopieren
Bij ons hetzelfde en is denk ik ook vrij logisch bij 2 matrassen.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
17-07-2017 12:03
1 groot matras is echt heel zwaar en onhandig. Ik zou het je echt afraden
+1. Echt niet te doen om om te draaien.
Zou idd die losse matrassen verwijderen, klinkt logisch dat het daardoor harder ligt.

Ik heb twee boxspringbedden met daarbovenop een groot dekmatras. Maar niet zo'n dikke. Is ruim voldoende voor een boxspring en nog steeds goed om te draaien.
Ik had een boxspring met 2 losse bakken 2 losse matrassen en dat lag heerlijk zacht, ook in het midden. Kwam vooral door de topper. Dus ik denk dat je gewoon te harde matrassen of een te harde topper hebt?

Ik heb dat ding na een paar jaar weer verkocht, ik werd gek van die stomme spleet in het midden. Zelfs kofferbanden, antislipmatjes en touw hielp niet meer!
Alle reacties Link kopieren
een topper van traagschuim nemen
Alle reacties Link kopieren
hier ook een Swiss Sense met 2 matrassen maar juist het omgekeerde. in het midden juist erg zacht waardoor ik telkens naar het midden rol. wij draaine de matrassen om de zoveel weken om, dat helpt wel. Een groot matras lijkt mij niet ideaal persoonlijk, maar aan de andere kant, als je toch alleen slaapt is het misschien wel lekker!
Alle reacties Link kopieren
lunaleeflang schreef:
17-07-2017 12:11
Ik had een boxspring met 2 losse bakken 2 losse matrassen en dat lag heerlijk zacht, ook in het midden. Kwam vooral door de topper. Dus ik denk dat je gewoon te harde matrassen of een te harde topper hebt?

Ik heb dat ding na een paar jaar weer verkocht, ik werd gek van die stomme spleet in het midden. Zelfs kofferbanden, antislipmatjes en touw hielp niet meer!

ik lig in principe wel lekker op het matras , maar het is in t midden gewoon hard alsof je in kuiltjes ligt zeg maar,

ik mag de topper trouwens niet omruilen omdat zij aangeven dat dat geen effect zal hebben op het midden van de boxspring.

Ik heb 2 matrassen met medium hardheid genomen... ik heb van het weekend bij iemand gelogeerd en die had preceis dezelfde combinatie als ik heb en die lag in het midden niet hard.
Gewoon één matras. Ik zou niet weten waarom twee? Met één heb je iig geen spleet.
dolfje schreef:
17-07-2017 12:08
+1. Echt niet te doen om om te draaien.
Ben ik het niet mee eens. Ik ben niet al te groot of gespierd, maar ik draai elke maand ons matras van 180x220 zelf om. Geen probleem.
Tweepersoons vind ik lekkerder liggen dan twee losse. Geen spleet, het schuift niet en het sekst ook handiger (je kunt ook overdwars gaan liggen enzo). :lol:
Alle reacties Link kopieren
sneeuwvrouw schreef:
17-07-2017 12:18
hier ook een Swiss Sense met 2 matrassen maar juist het omgekeerde. in het midden juist erg zacht waardoor ik telkens naar het midden rol. wij draaine de matrassen om de zoveel weken om, dat helpt wel. Een groot matras lijkt mij niet ideaal persoonlijk, maar aan de andere kant, als je toch alleen slaapt is het misschien wel lekker!
Hmm, ik ga ze vandaag eens proberen om te draaien wellicht dat dat helpt, ik vind ze aan de buitenrand dan juist weer niet hard.

Heb jij ook met die rits dan? Want ik heb eigenlijk geen idee hoe ik ze moet omdraaien.
Alle reacties Link kopieren
KalindaSharma schreef:
17-07-2017 12:31
Tweepersoons vind ik lekkerder liggen dan twee losse. Geen spleet, het schuift niet en het sekst ook handiger (je kunt ook overdwars gaan liggen enzo). :lol:
Haha goeie !!
Ik heb ook 1 matras, zie het nadeel er ook niet zo van in alleen maar de voordelen. Draaien is iets moeizamer maar lukt mij ook wel in mn eentje hoor. (180x210)
Alle reacties Link kopieren
Ik kon dat draaien ook prima alleen. Nu twee losse bedden, losse matrassen en een topper. Het schuift niet en het ligt overal heerlijk zacht, MAAR het midden, waar man en ik elkaar ontmoeten, wordt steeds zachter en lijkt een soort kuil te worden. heel irritant. Draaien helpt wel. Herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren
ik herken het totaal niet,dus om het nou normaal te noemen ...
heb je wel een goede topper?
wij hebben 2 losse boxsprings,met 2 losse matrassen en een topdekmatras van talalai ofzoiets met een split bovenin omdat ons bed electrisch verstelbaar is.
ons bed ligt op elk plekje hetzelfde.ik voel echt geen verschil tussen midden of zijkant.

kuilvorming is wel normaal,als je daar veel ligt met zn tweetjes.
als het iets begint te zakken dan kom je er op den duur automatisch te liggen :mrgreen: .
kwestie van maandelijks keren.niet alleen omdraaien,maar ook hoofdeind naar voeteneind,of als beide matrassen hetzelfde zijn omwisselen.
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 schreef:
17-07-2017 12:33
Hmm, ik ga ze vandaag eens proberen om te draaien wellicht dat dat helpt, ik vind ze aan de buitenrand dan juist weer niet hard.

Heb jij ook met die rits dan? Want ik heb eigenlijk geen idee hoe ik ze moet omdraaien.
ja ik heb ook met rits, maar we halen de hoes er dan helemaal af en draaien het matras dan andersom in de rits :nut: . snap je hem nog?
Alle reacties Link kopieren
Herken dit niet en wij hebben ook twee matrassen, met 1 topper erop . Geen geschuif , geen kuilen, en niet hard in het midden. Karlsson van BB is het.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een hard middenstuk en dat vind ik super irritant. Die van ons is ook van Swisssense. Wat wij niet goed hebben gedaan achteraf, is dat wij een gewone topper hebben genomen. Wil je echt lekker liggen, dan moet je bij die van Swissesense echt de meeste dikke nemen. Onze matrassen zelf waren enorm gaan kuilen en wij hebben toen nieuwe matrassen gekregen, dit is toen perfect opgelost. Was een fabricagefout.

Mijn moeder heeft ook een boxspring maar dan van Morgana. Die kwaliteit is toch beter achteraf gezien hadden wij die moeten kopen. Ook losse matrassen, een iets dikkere topper, maar geen hard middenstuk.
Alle reacties Link kopieren
Voor de mensen die electrisch verstelbaar hebben & swiss sense: hebben jullie ook dat die kier bovenin zo groot wordt en dat je die eerst moet aanduwen omdat de topper dus wegzakt?
Alle reacties Link kopieren
Colalight2017 schreef:
18-07-2017 15:45
Voor de mensen die electrisch verstelbaar hebben & swiss sense: hebben jullie ook dat die kier bovenin zo groot wordt en dat je die eerst moet aanduwen omdat de topper dus wegzakt?
Yep, precies hetzelfde helaas. Elke dag als wij naar bed gaan, leg ik de bovenkanten van de topper tegen elkaar, maar halverwege de nacht is de kier weer heel groot.

Heb sowieso heel veel spijt van onze Swiss Sense-keuze. Eerst ook boxspring matras, harde randen en pijn in rug na slapen. Omgeruild voor zachtere boxspring, weer hele harde randen en kuil in midden.
Weer omgeruild, nu voor latex matras. Ligt stuk beter, maar slapper in het midden waardoor je steeds het gevoel hebt in kuil te liggen.
En de topmatras is waardeloos, nu al overal kuilvorming.

Voor goeie matrassen moet je niet bij Swiss Sense zijn helaas...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven