Als starter huis kopen

22-07-2017 17:40 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Afgelopen week hebben we voor het eerst een huis bezichtigd, en ik ben er meteen half verliefd op geworden ( de keuken en badkamer waren toch niet helemaal mijn smaak.

Nu willen we wel een bod uitbrengen, maar weten niet precies hoeveel:
- De vraagprijs is €440000,- is pas 20000 in prijs gezakt.
- het huis zelf staat meer dan 6 maanden te koop.
- locatie niet zo bekend dorpje in Limburg.

Zelf wil ik onder de 400000 ton blijven omdat ik toch de nieuwe keuken en badkamer wil.

Hoeveel zouden jullie bieden? En wat is reëel?

Ben benieuwd
Voor een starter is dit wel een erg duur huis, maar dat ter zijde.

Hebben jullie geen aankoopmakelaar?

Zo niet, bied gewoon wat je wil, dan hoor je vanzelf wel of het kans maakt of niet. In de huidige markt verwacht ik niet dat ze zover gaan zakken, maar niet geschoten is altijd mis. Misschien willen ze er heel graag vanaf.
400000 ton?!
Da's wel heul veel ;-D

Sowieso vind ik 440.000 euro heel veel, zeker voor een onbekend dorpje in Limburg én voor een starter. Wat voor paleisje is dat?

Maargoed, antwoord op je vraag: als ze net algezakt zijn in prijs, denk ik niet dat je kans maakt als je onder de 4 ton biedt. Zeker niet in deze markt.

(oh, is nog geen antwoord op je vraag)
Alle reacties Link kopieren
Krimpregio? Hoe graag wil je dit huis? Wat heb je er maximaal voor over? Dan bied je daar wat onder. 375? Wil je hier lang blijven wonen?
Of wil je over 4 jaar een ander Limburgs paleis? Het is zo specifiek dat je niet een algemene strategie erop los kunt laten. Misschien is 400 ook wel veel teveel voor dit huis en denk je dat jij een koopje hebt.

Ga je dit allemaal financieren? Of heb je al een tonnetje gespaard? Als de keuken en badkamer nog wel goed zijn, zou ik hier niet meteen de bijl inzetten. Die fout maken velen, tenzij jij zo lekker in je financiele middelen zit dat je niet op een duizendje of 25 meer of minder hoeft te kijken.

Ik bood 30% onder de vraagprijs in het centrum van Haarlem. Ik kreeg het voor 22% minder maar dat was in de tijd dat er nauwelijks hypotheken werden verstrekt en er dus ook niks verkocht werd. Nu moet je hier eerder 10% meer bieden.

Succes!
Is het dat huis in O.? Heel charmant, kan me voorstellen dat je ervoor valt. Maar als het dat huis is zou ik het geld voor keuken en badkamer even in mijn zak houden en wat reserves aanhouden. Voor onderhoud, of voor ineens een tegenvaller met dak, leidingen, ketel whatever. Dat lijkt me bij zulke huizen een stuk duurder dan bij een standaard nieuwbouwwoning.
En qua bieden: je kunt het altijd proberen. Maar ik zou als starter die voor zoveel geld een eerste woning wil kopen, toch ook wat investeren in een makelaar. Kost wat geld, maar kan je ook een hele dure strop besparen.
Alle reacties Link kopieren
Meer dan 10% onder de vraagprijs gaan zitten gaan de verkopers niet waarderen denk ik. Maar goed als je het niet probeert weet je het ook niet.

Overigens als je maar half verliefd bent is dat wel genoeg? Krijg je er achteraf dan geen spijt van?
Alle reacties Link kopieren
Als het over zulke bedragen gaat en je geen ervaring/kennis hebt mbt bieden zeg ik ook: aankoopmakelaar.
De onze kostte onlangs 1000 euro, oftewel peanuts op zulke bedragen. Hij heeft er 5% afgekregen terwijl wij bang waren dat het zelfs boven devraagprijs verkocht zou worden obv ontwikkelingen in de buurt. In deze markt en in deze tijd elke cent waard dus. Wel ff research doen naar een goede.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven