Eenmalige huishoudster ervaringen

22-07-2017 18:56 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik zou heel graag een keer mijn appartement willen laten schoonmaken en ik lees op internet dat je via helpling.nl een eenmalige schoonmaak kunt inplannen. Ik ben zelf niet zo'n huishoudster (op z'n zachtst gezegd) en zou vooral graag het grote/grondige werk (schrobben badkamer, wc, keuken) willen laten schoonmaken. Het minimum aantal uren wat je moet afnemen hiervoor is 3. Nu is mijn appartement maar 60 m2 en ik vraag me af of 3 uren niet veel te lang is. Zou je met schoonmaken badkamer, wc, keuken en daarnaast ook vloer stofzuigen en grondig dweilen bijv. op 3 uren kunnen uitkomen?

Daarnaast merk ik dat ik het toch een stap vind om dit te doen: schaamte omdat je dit toch ook zelf zou kunnen doen met zo'n klein appartement. Daarnaast ben ik bang dat de vloer in badkamer en wc te vies is in de hoeken en een schoonmaakster daar van zou schrikken :facepalm:

Hebben jullie ervaringen met het eenmalig inhuren van een schoonmaakster? Ik ben erg benieuwd! En waren jullie als de schoonmaakster er was thuis of juist weg?
Alle reacties Link kopieren
Als het toch geen 3 uur werk is, wat houdt je dan tegen?

En als het dan zo vies is, dan snap ik niet dat je denkt dat het geen 3 uur werk is...
TheSky=moreBlue@Malibu
Nou wel wat meer uren hoor alleen een badkamer die lang niet gedaan is kost minimaal anderhalf uur en een keuken nog langer als de kastjes ook gedaan moeten worden .
Plus deuren afnemen , ramen wassen , stoffen , stofzuigen dweilen dan heeft ze toch wel minimaal 2x4 uur nodig.
Zeker als er hardnekkig en oud vuil is.
Eenmalig en dan nog geen drie uur werk? Waarom in vredesnaam zou je dit doen?
Voor grondig werk is 3 uur niet veel hoor. Meubels verplaatsen, randen en hoeken schoonmaken, kalkaamslag verwijderen....
probeer het gewoon en als het eenmalig is zou ik zelf in de buurt blijven en ook de handen uit de mouwen steken. Je zult toch op moeten ruimen en plaats moeten maken, en bij een grote schoonmaak kom je ook soms dingen tegen die vervangen of gerepareerd moeten worden. Handig als je dan meteen even een kraanleertje oid kunt gaan halen.
Ah, je zoekt een schoonmaakster, geen huishoudster.

Ik zou het gewoon een keer proberen, bevalt het niet dan weet je dat ook weer. 3 uur voor zoveel ruimtes heel grondig is te kort denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Een huishoudster is wat anders. Je bedoelt een werkster en dat is evenmin een huishoudelijke hulp.
Je laat iemand komen om een inschatting te maken en kijk je of je kan leven met het aantal uren dat voorgesteld wordt.
Je kan ook de boel de boel laten en wachten tot het pas echt geworden is om je voor te schamen.
Alle reacties Link kopieren
waarom schamen? jij zorgt er voor dat er iemand is die eerlijk zijn of haar boterham verdient

wanneer alles een keer goed schoongemaakt is door een professional (die het meestal veel en veel sneller doet en grondiger) dan is het daarna makkelijker zelf bij te houden.

natuurlijk kan je dit zelf doen. maar ik betaal liever een werkster dan een avond toppers of zo iets. wanneer je het kan betalen, gewoon doen!
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Grondig de badkamer, WC en de keuken in 3 uur? Dat lijkt mij aan de krappe kant en dan ook nog stofzuigen en dweilen.

Als ik een badkamer grondig doe ben ik toch al gauw minimaal een uur bezig. Met de keuken grondig doen ben ik ook minimaal 1 uur bezig maar eerder anderhalf uur als ik ook alle kastjes van binnen doe.

Misschien werk ik traag in vergelijking met anderen...

En daarnaast je hoeft je echt niet te schamen hoor tenzij je huis er net zo erg aan toe is als die huizen van "Hoe schoon in jou huis?" (of hoe dat programma ook heette) of die vieze studentenhuizen die Rob bezoekt.
Alle reacties Link kopieren
Ah ik bedoel inderdaad een schoonmaakster i.p.v. een huishoudster (ik kan de titel niet aanpassen zie ik). Ik zit hier helemaal niet in en was daarom nieuwsgierig :)

Fijn om te weten, dan is 3 uur denk ik juist prima! Haha nee het is zo op het oog niet echt vies hoor, dus gelukkig niet zoals die programma's! Als je echt gaat schoonmaken zie je dat het vies is.. Met bang zijn dat de schoonmaakster gaat schrikken bedoel ik vooral verborgen hoeken en delen (achter kastjes/wasmachine/droger) want ik ben zelf meer van schoonmaken met de Franse slag.. Juist om die reden zou ik het heel fijn vinden als iemand dat een keer zou komen doen. Voelt heel luxe maar ik merk dat ik daar zelf geen tijd voor vrij maak.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik denk dat 3 uur al vrij krap is hoor. Wij hebben wekelijks 4 uur schoonmaak en dat gaat precies (huis wel iets groter, maar in ons vorige appartement van jouw grootte hadden we ook wekelijks 3 uur een schoonmaker). Niet schamen hoor en jezelf lekker gunnen. Wij noemen het altijd een van onze beste investeringen.
Alle reacties Link kopieren
Houdt er rekening mee dat ze geen wasmachine e.d.gaan lopen verslepen.

Bij ons mocht dat niet ivm rugklachten enz..
Als al je hoekjes en randjes al schoon waren had je er geen werkster bij nodig hè ;)
Als er wasmachines enzo verschoven moeten worden dan moet je dat zelf even doen want officieel mag een schoonmaakster dat niet volgens mij. Ik mag het in ider geval niet als huishoudelijke hulp. Soms doe ik het wel mits klant meehelpt en het niet zie zo zwaar is maar ik hoef het niet te doen. Mijn rug enzo moet nog langer mee dan vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Eh... ik kan mijn auto prima zelf wassen, maar af en toe is een wasstraat gewoon even lekker makkelijk. Dus waarom zou dat voor je huis/appartement anders zijn??

Gewoon doen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit ook wel willen, huishouden gebeurt wel elke dag maar met een dreumes, moezijn en 7maand zwanger is het geen overbodige luxe denk ik als iemand even flink sopt hier.
Heb je een link voor me?
j
anoniem_248437 wijzigde dit bericht op 27-03-2018 10:16
98.25% gewijzigd
b
anoniem_248437 wijzigde dit bericht op 27-03-2018 10:16
99.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Padoempats schreef:
23-07-2017 10:00
Www.helpling.nl

Top, ga ik vanmiddag ff kijken
Alle reacties Link kopieren
Kan ook gelijk kijken, heb tel toch in m'n hand. Is (nog) niet in mijn regio beschikbaar :whip:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net geboekt voor komende week, ben erg benieuwd en ga het gewoon een keer proberen! :)

Ook nog een kortingscode gevonden via google, dus voor wie het ook wil proberen is dat misschien nog een goede tip.
Oh, ik zou dat ook wel eens willen. Ruimen ze ook op? Ik heb daar van de week weer eens een poging tot gewaagd, maar uiteindelijk zit ik dan tussen twintig verplaatste stapels rommel. En daar ben ik dan 8 uur mee bezig geweest.
Hier kunnen ze wel 10 uur aan het werk, vrees ik.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
23-07-2017 14:10
Oh, ik zou dat ook wel eens willen. Ruimen ze ook op? Ik heb daar van de week weer eens een poging tot gewaagd, maar uiteindelijk zit ik dan tussen twintig verplaatste stapels rommel. En daar ben ik dan 8 uur mee bezig geweest.
Hier kunnen ze wel 10 uur aan het werk, vrees ik.
Rigoreus dingen weggooien is de truc om echt op te ruimen. Dingen waarvan je twijfelt stop je in een verhuisdoos met de datum er op. Als je het na een jaar nog niet hebt geopend gooi je die doos weg.
Alle reacties Link kopieren
Opruimen laten doen door een eenmalige schoonmaakster is meestal niet zo succesvol. Die kan dingen wel jn kasten stoppen, maar heeft natuurlijk geen idee waar jij spullen wilt helpen. En ze gooien niks voor je weg (zij kunnen niet besluiten dat oude kranten weg mogen oid, dat moet je toch allemaal goedkeuren.

Overigens komt mijn vaste helpling een keer in de twee weken drie uur. Dan kan ze prima de badkamer, keuken en vloer doen, maar niet ook nog ramen lappen, meubels weghalen voor er achter, keukenkastjes etc. En ik ben extreem weinig thuis en heb geen kinderen of huisdieren (dus het wordt ook niet erg vies).
Als je echt een van top tot teen blinkend schoon huis verwacht, is drie uur niet genoeg, zeker als iemand ook eerst nog even moet uitvinden waar alles ligt, welke spullen er zijn enz.
Alle reacties Link kopieren
cookie84 schreef:
23-07-2017 08:45
Ik zou dit ook wel willen, huishouden gebeurt wel elke dag maar met een dreumes, moezijn en 7maand zwanger is het geen overbodige luxe denk ik als iemand even flink sopt hier.
Heb je een link voor me?
Bijvoorbeeld schoonmaak-student.nl. Gewoon zoeken op schoonmaken +studenten. Er zijn verschillende instellingen met regionale afdelingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven