straks kitten erbij

23-07-2017 14:19 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Straks gaan we een kitten halen, een katertje van 3,5 maand oud. We hebben al een jeweetwelkater die toevallig vandaag 1 jaar is geworden. Hij had eerder flinke spelagressie als gevolg van te jong weghalen bij de moeder (komt uit kittenopvang)
Met behulp van kattentherapeut en vroege castratie zodat hij snel naar buiten kon, gaat het nu best goed. Tenzij hij te lang binnen is, dan steekt het weer even de kop op.
Het advies was destijds ook er een kat bij te nemen maar dat kreeg ik er niet door bij mijn ex.

Goed, vanmiddag gaan we het nieuwe katje halen. Onze huidige kat is net 2 dagen terug uit het kattenpension waar hij geen ruzie maakte met de andere katten. Maar dit is natuurlijk zijn territorium.

Ik lees dat ik het nieuwe beestje een paar dagen apart moet houden. Nu wonen we niet zo groot, dus dat betekent in mijn slaapkamer. Word ik niet heel blij van.

Zijn er ook forummers die het nieuwe dier gewoon direct geintroduceerd hebben en hoe ging dat?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
even geleden... maar het was een hoop geblaas, nieuwe was niet erg bang, oude wel geintimideerd maar ze zochten beide veilige plekjes op met enige afstand tot elkaar. Deuren staan hier open zodat er genoeg verstopplekjes zijn. Ik heb het misschien niet overdreven pedagogisch aangepakt maar het ging wel okee. Nu na 5 jaar is hun relatie nog steeds wat afstandelijk, maar ze hebben wel wat meer leven in de tent met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nieuwe katten altijd gewoon bij elkaar gezet.
Vorige combi gedoogde elkaar op een gegeven moment. Zijn helaas nooit echte vriendjes geworden.
Nu laatst een jong katje bij mijn kater gezet. Was even een weekje onwennig. Nu na 6 weken zijn het de dikste vrienden! Heerlijk de hele dag stoeien en spelen.
De eerste nachten de nieuwe kat wel altijd in de bijkeuken laten slapen. Na een weekje mocht de nieuwe net zoveel als de oude.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het er niet op wagen.
Maar kan je poeslief niet in een bench doen in je slaapkamer?
Altijd handig vind ik, als een kat ook voor nood in de bench kan
Alle reacties Link kopieren
Leuk hoor; spannend. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Laat de oudste eerst maar es wennen dat er een nieuwkomer in huis is.
Die in een andere kamer zit.
En kijk hoe hij reageert op die geur.

Vervolgens ze aan elkaar laten wennen als jij in de buurt bent.
Ben je niet thuis of slaap je: kitten in de bench of "los" in je slaapkamer.

En zo zachtjes aan opbouwen tot ze de hele tijd samen kunnen blijven zonder dat jij erbij bent.

Maar geef vooral de oudste tijd, want die ziet het hele huis nu als zijn territorium.
En die kleine opdonder komt dat effe inpalmen :-).
Alle reacties Link kopieren
Ze scharrelen al samen rond, gaat gelijk goed. Wat bijzonder :heart:
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Ze zaten net naast elkaar te eten, kwartier na de kennismaking... weet niet wat ik zie! Nou.. het kan dus wel!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
ahh leuk! meer details!
Alle reacties Link kopieren
Leuk!! Hopen dat het zo goed blijft gaan!
Alle reacties Link kopieren
Echt superlief samen... beiden ingestort en slapen nu. Ik geniet ervan!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Hier kitten ook gewoon direct bij kater gezet, toen 3 jaar. Een dagje geblaas, paar dagen koude oorlog en daarna beste vrienden.

Als ze echt gelijk gaan vechten zou ik ze wel apart zetten.
Alle reacties Link kopieren
Leuk en fijn dat het zo goed gaat! Ik heb er ook twee, waarvan 1 later kwam. De eerste dagen was het onwennig maar nu al jaren dikke maatjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven