Wachten op een sociale huurwoning

23-07-2017 19:32 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Ik ben nieuw hier en voor zover ik kon vinden is hier nog geen topic over gestart (zo wel, excuses!)

Ik ben inmiddels al een tijdje aan het reageren op woningen via de woningbouwvereniging.
Momenteel kom ik nog niet verder dan 20e op de wachtlijst.

Het lijkt me zo gezellig om hier leed (en uiteindelijk ook lief!) te delen met andere forummers in een soortgelijk schuitje.

Dus, voor een ieder die gezellig mee wil kletsen, wees welkom!
But without the dark, we'd never see the stars
Nou ik was nummer 16 en was 2 jr ingeschreven! En had binnen 2 jr een huisje!

Sociale huurwoningen zijn niet de goedkoopste meer.
Alle reacties Link kopieren
Ilovefairytales schreef:
23-07-2017 19:37
Nou ik was nummer 16 en was 2 jr ingeschreven! En had binnen 2 jr een huisje!

Sociale huurwoningen zijn niet de goedkoopste meer.
Dat is vlot! Ik sta inmiddels 2,5 jaar ingeschreven maar veel van die tijd niet actief op zoek geweest.
Wegens relatiebreuk (en verlies van koophuis) nu dan ruim een half jaar actief op zoek.
In wat voor een soort woning woon je nu? :-D
But without the dark, we'd never see the stars
Vind het altijd zo vreemd dat het zolang duurt. Wij hebben ons eerste huisje gekregen met een woonbon van 2 maanden oud en stonden op nummer 43. Daar hebben we 6 maanden gewoond en toen kregen we een eensgezinswoning met een woonbon van 6 maanden oud en 2 lootjes.
Pieps2016 schreef:
23-07-2017 19:43
Vind het altijd zo vreemd dat het zolang duurt. Wij hebben ons eerste huisje gekregen met een woonbon van 2 maanden oud en stonden op nummer 43. Daar hebben we 6 maanden gewoond en toen kregen we een eensgezinswoning met een woonbon van 6 maanden oud en 2 lootjes.
Dat is omdat er nog veeeeel meer mensen op zoek zijn naar een woning.
Hier sta je gemiddeld 4 a 5 jaar op de wachtlijst, wil je op nummer 1 komen.
Ik denk dat jij heel veel mazzel heb gehad :-)
En het licht er natuurlijk ook aan waar je woont.

De plaats waar ik eigenlijk een huisje wou, Kon ik na 7 of 8 jaar nog steeds niet terecht. Teveel mensen voor me.
anoniem_348607 wijzigde dit bericht op 23-07-2017 19:59
19.23% gewijzigd
Reageer ook veel nu het vakantietijd is. Mijn ervaring is dat er veel minder mensen naar bezichtigingen gaan. Zo heb ik jaren geleden een leuk appartementje gevonden terwijl ik nummer 21 was!!
Pieps2016 schreef:
23-07-2017 19:43
Vind het altijd zo vreemd dat het zolang duurt. Wij hebben ons eerste huisje gekregen met een woonbon van 2 maanden oud en stonden op nummer 43. Daar hebben we 6 maanden gewoond en toen kregen we een eensgezinswoning met een woonbon van 6 maanden oud en 2 lootjes.
Wanneer was dat, in 1950?
Alle reacties Link kopieren
Pieps2016 schreef:
23-07-2017 19:43
Vind het altijd zo vreemd dat het zolang duurt. Wij hebben ons eerste huisje gekregen met een woonbon van 2 maanden oud en stonden op nummer 43. Daar hebben we 6 maanden gewoond en toen kregen we een eensgezinswoning met een woonbon van 6 maanden oud en 2 lootjes.
pieps jij woont ook in rotterdam toch? dan heb je wel geluk gehad hoor
Alle reacties Link kopieren
Lavendel_Madelief schreef:
23-07-2017 19:56
Reageer ook veel nu het vakantietijd is. Mijn ervaring is dat er veel minder mensen naar bezichtigingen gaan. Zo heb ik jaren geleden een leuk appartementje gevonden terwijl ik nummer 21 was!!
Bedankt voor de tip! Daar hoop ik inderdaad ook op.
But without the dark, we'd never see the stars
RikM schreef:
23-07-2017 19:58
Wanneer was dat, in 1950?
In 2014, en idd in Rotterdam. Eerste huis was een kut flatje 3 hoog achter en het tweede huis een nette eensgezinswoning in een nette buurt.
Pieps2016 schreef:
23-07-2017 20:27
In 2014, en idd in Rotterdam. Eerste huis was een kut flatje 3 hoog achter en het tweede huis een nette eensgezinswoning in een nette buurt.
Bijzonder. Tegenwoordig sta je in de grote steden minstens 15 jaar op een wachtlijst en in de kleinere steden mag je blij zijn als het binnen 5 jaar lukt. Vaak doen ze wel aan lotingen maar dan moet je wel zo enorm mazzel hebben, daar reageren meteen honderden mensen op.
Alle reacties Link kopieren
Ik sta nu 9 jaar ingeschreven, en ben aan het wachten op een eengezinswoning. Ik sta bijna bovenaan. Afgelopen weekend heb ik op een woning gereageerd, en sta nu nr. 8 van 250. Ik hoop dat ik niet verder zak. De eerste 10 mogen naar de groepsbezichtiging komen. Reageren op deze woning kan tot dinsdagmiddag.
Alle reacties Link kopieren
Middelgrote stad in het midden van het land. Hebben een woning aangeboden gekregen met bijna 6 jaar inschrijftijd.
Gaan hoogstwaarschijnlijk weigeren en wachten op iets wat beter bij ons past.

We staan gemiddeld 2e in de wijk waar onze voorkeur ligt.
Ik ga zeker meelezen hier :-)
Ik had super veel geluk geloof ik!
Wachtlijst is hier minstens 8 jaar. Vorige maand kreeg ik een uitnodiging voor een groepsbezichtiging, de eerste 10 mogen dan komen kijken. Nou, uiteindelijk was er maar 1 ander stel komen opdagen wegens vakantie e.d. die waren voor mij maar hadden hun papieren niet in orde.
Morgen krijg ik de sleutel van onze eengezinswoning! :yes:

Ik stond nog geen jaar ingeschreven...
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
23-07-2017 20:32
Bijzonder. Tegenwoordig sta je in de grote steden minstens 15 jaar op een wachtlijst en in de kleinere steden mag je blij zijn als het binnen 5 jaar lukt. Vaak doen ze wel aan lotingen maar dan moet je wel zo enorm mazzel hebben, daar reageren meteen honderden mensen op.
ja dit.
ik sta nu 9 jaar ingeschreven en kom meestal net in de top 25 als ik zou reageren
lotingwoningen of gewilde wijken reageren 300+ mensen en maak je amper kans op
Alle reacties Link kopieren
ik haal de top 25 niet eens, blijf steken in top 700 sta ook 9 jaar ingeschreven :confused: O_o
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Rouge__ schreef:
23-07-2017 20:52
ik haal de top 25 niet eens, blijf steken in top 700 sta ook 9 jaar ingeschreven :confused: O_o
echt?
ik heb toevallig net gekeken want moest mn inschrijving verlengen dus heb bij een paar huizen gecheckt
maar misschien staan er net nieuwe huizen op en zou ik moeten kijken vlak voor ie afloopt?
Alle reacties Link kopieren
Mrs_williams schreef:
23-07-2017 20:35
Ik sta nu 9 jaar ingeschreven, en ben aan het wachten op een eengezinswoning. Ik sta bijna bovenaan. Afgelopen weekend heb ik op een woning gereageerd, en sta nu nr. 8 van 250. Ik hoop dat ik niet verder zak. De eerste 10 mogen naar de groepsbezichtiging komen. Reageren op deze woning kan tot dinsdagmiddag.
Spannend, ik duim met je mee! Laat je weten hoe het afloopt?
But without the dark, we'd never see the stars
Alle reacties Link kopieren
Katalina schreef:
23-07-2017 20:46
Ik had super veel geluk geloof ik!
Wachtlijst is hier minstens 8 jaar. Vorige maand kreeg ik een uitnodiging voor een groepsbezichtiging, de eerste 10 mogen dan komen kijken. Nou, uiteindelijk was er maar 1 ander stel komen opdagen wegens vakantie e.d. die waren voor mij maar hadden hun papieren niet in orde.
Morgen krijg ik de sleutel van onze eengezinswoning! :yes:

Ik stond nog geen jaar ingeschreven...
Volgens mij inderdaad enórm veel geluk. Super zeg, gefeliciteerd! :cheer:
But without the dark, we'd never see the stars
Blackflame schreef:
23-07-2017 21:01
Volgens mij inderdaad enórm veel geluk. Super zeg, gefeliciteerd! :cheer:
Dankjewel!
Had het ook echt niet verwacht.

Hopelijk heb jij ook geluk en heb je binnenkort een fijn huis! :redrose:
anoniem_318595 wijzigde dit bericht op 23-07-2017 21:06
Reden: Toevoeging
8.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gezellig dat jullie meelezen en schrijven!

Woningen worden hier in de buurt alleen doordeweeks geplaatst, met een reageertijd van 6 dagen.
Hopelijk van de week weer nieuwe geschikte woningen :-D

Ik zoek naar een klein huisje of appartementje met in ieder geval 1 aparte slaapkamer voor mij en mijn hondje.
But without the dark, we'd never see the stars
Blackflame, mijn tip is om alleen te reageren op huizen waar je hoog (lees: in de top 10 eindigt).

Eerst reageerde ik op alles en nog wat, als het maar leuk was, maar ik merkte dat je er niets aan had om ergens 40e, 96e of zelfs 270e te worden.

Ik ben toen echt gericht gaan zoeken op wat ik graag wilde en waar ik redelijk hoog eindigde (top 10 dus). Op die manier heb ik na een stuk of 8 bezichtigingen een appartement gevonden. Ik stond 2e, en nummer 1 kwam niet opdagen.

Ik stond nog geen 2 jaar ingeschreven, maar had het geluk dat het voorschot van de verwarming in de huurprijs zat inbegrepen, waardoor bijna niemand op dit appartement mocht reageren. :)
Pinda-Kaas schreef:
23-07-2017 20:47
ja dit.
ik sta nu 9 jaar ingeschreven en kom meestal net in de top 25 als ik zou reageren
lotingwoningen of gewilde wijken reageren 300+ mensen en maak je amper kans op
Wat mij opviel was dat het erg verschilt per categorie. Goedkopere woningen wordt wel 300x op gereageerd. Alles boven de 650/700 (wij mochten pas reageren vanaf 680 geloof ik) meestal maar 50-80 reacties. Dan maak je automatisch veel meer kans.

Een eengezinswoning ga ik hier niet krijgen, tenzij ik in een wijk ga wonen waar ik niet wil wonen. We wonen nu hartje centrum in een prachtig appartement!
Alle reacties Link kopieren
plek schreef:
25-07-2017 11:48
Blackflame, mijn tip is om alleen te reageren op huizen waar je hoog (lees: in de top 10 eindigt).

Eerst reageerde ik op alles en nog wat, als het maar leuk was, maar ik merkte dat je er niets aan had om ergens 40e, 96e of zelfs 270e te worden.

Ik ben toen echt gericht gaan zoeken op wat ik graag wilde en waar ik redelijk hoog eindigde (top 10 dus). Op die manier heb ik na een stuk of 8 bezichtigingen een appartement gevonden. Ik stond 2e, en nummer 1 kwam niet opdagen.

Ik stond nog geen 2 jaar ingeschreven, maar had het geluk dat het voorschot van de verwarming in de huurprijs zat inbegrepen, waardoor bijna niemand op dit appartement mocht reageren. :)
Dank Plek, voor je tip. Als ik weet dat ik inderdaad ergens onderaan kom te bungelen dan doe ik al geen poging meer. Het zijn voornamelijk lotingwoningen en toch de kleinere (gemiddeld wat kleinere woonkamers etc t.o.v. vergelijkbare huisjes) waar ik meer kans op maak.

Helaas tot nu toe nog niks vrijgekomen!
But without the dark, we'd never see the stars
Alle reacties Link kopieren
En, mrs. Williams? Ben je in de top 10 geëindigd?
But without the dark, we'd never see the stars

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven