Rolgordijn strijken?

24-07-2017 08:52 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn rolgordijn hangt nog maar net en er zitten al flinke kreukels in omdat mijn vriend het omhooggetild heeft ipv het via het koortje op te rollen. Niet echt handig.

Maar hoe krijg ik die kreukels er nu uit? Kan ik het lichtjes strijken? Het is wel een zonverduisterende rolgordijn.
Alle reacties Link kopieren
Je kan het proberen. Wel met een theedoek erop
Alle reacties Link kopieren
Is dat pas gebeurd?

Ik zou het nog een week laten hangen. De meeste kreukels gaan er namelijk vanzelf weer uit.
phoebe-buffay wijzigde dit bericht op 24-07-2017 09:19
Reden: Typfout
4.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Van wat voor materiaal is het rolgordijn? Vaak zit er een soort plastic laagje op of is het van synthetisch materiaal, dat kun je niet zo goed strijken. Als je het wil proberen zou ik het proberen op en plek die je niet ziet. Mijn rolgordijnen rollen nooit helemaal af omdat ze langer zijn dan nodig, dan zou ik dus helemaal bovenin wat normaal opgerold blijft zitten proberen hoe strijken gaat. Sowieso een lage temperatuur nemen en er een handdoek tussen doen zodat het gordijn niet in direct contact komt met hitte.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon laten hangen.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Laten hangen, kreukels zouden er grotendeels uit moeten zakken.

NIET strijken, daar is de stof niet voor gemaakt. Grote kans dat je of vast zit aan je rolgordijn of de stof krimpt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb t gestreken met een theedoek errussen , 1 grote deuk is er wel uit maar de wat diepere kreukels helaas niet. Ik laat t dan nu wen tijdje hangen in de hoop dat het er vanzelf uitgaat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven