Mijn kat bijt gaten in de slang van de wasmachine

08-08-2017 19:54 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben iets waar wij bijna elke week tegenaan lopen met onze kat. De kat bijt gaten in de slang van de wasmachine waardoor er dus elke keer als ik een wasje doe water uit de slang loopt. In het begin heeft een klein gedeelte van de keuken onder water gestaan. We hebben tape eromheen gedaan, de gaatjes dicht gemaakt (hoopten en dachten we) met een druppeltje secondelijm en er vervolgens ook nog bescherming omheen gedaan (officieel voor de kabels) maar daar komen z'n tanden gewoon tussen en dus ligt er wederom weer water in de keuken. Achter de apparaten in de keuken (vaatwasser en oven) krijg je het water ook niet zo snel weg. Ik word hier op het zachts gezegd behoorlijk chagrijnig van. Wie weet je of er misschien iets veiligs bestaat wat ik erop kan smeren wat bv zo vies smaakt dat hij er geeneens meer aan wil komen (net zoiets als wat wij soms gebruiken tegen 't nagel bijten)? Niet leuk maar ik ben ten einde raad. Wij wilden eerst ook de fabrikant van de wasmachine bellen voor een nieuwe slang maar zolang hij dit blijft doen blijven wij bezig natuurlijk. Verder ligt hier voldoende kattenspeelgoed. Ik dacht dat dat hem misschien zou afleiden maar gaten in de slang van de wasmachine bijten is blijkbaar een grote hobby.

Door deze toestand hou ik ook niet van m'n kat. En ik vertrouw hem niet meer daardoor. Vaak als hij naar de keuken gaat ga ik mee, om hem in de gaten te houden. Maar ja, ik ben er niet altijd natuurlijk.

Wie heeft er tips of adviezen?
Alle reacties Link kopieren
Sambal erop smeren.
Zorgen dat de kat niet meer (alleen) in de keuken komt. Of de plek waar de wasmachine staat zo barricaderen dat de kat niet meer bij de slang kan komen.
Volgens mijn kat ruikt lavendelolie verschrikkelijk smerig. Als ik het flesje open doe rent ze gelijk weg.

Dus misschien lavendelolie op de slang? Bij mijn kat zou dat perfect werken. :proud:
Alle reacties Link kopieren
ik zou er zeker van balen, maar niet meer houden van mijn kat??

eerste idee is om kat niet meer in de keuken te laten, maar vermoedelijk staat zijn eten daar. Is het mogelijk om de slang te barricaderen?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Aluminiumfolie over de slangen doen?
Of inderdaad iets heel smerigs erop smeren? Misschien wat vogelgaas ervoor spannen?
Sambal? :-o

Kun je er niet een harde buis omheen doen?
Of een lat aan de zijkant maken zodat hij er niet achter kan komen.
Zet de voerbakjes in de gang en laat de kat de keuken niet meer in. Klaar.
AluminiumFolie zou ik ook proberen. En dat minder houden van snap ik ook niet zo goed. Balen oké, maar minder van je beestje houden?
Alle reacties Link kopieren
Veel katten hebben een hekel aan aliminium folie. Dus wellicht dat erom wikkelen?

Vroeger toen ik nog bij mijn ouders woonde, at onze hond aldoor de remkabels van de fietsen stuk.
Toen heeft mijn vader er sambal opgedaan en de hond heeft er nooit weer aangezeten!
Alle reacties Link kopieren
Zorg dat je de slang afschermt. Hoe je dat doet is om het even (regenbuis erom/plankje ervoor timmeren/wat dan ook). Anders insmeren met cribox anti-bijt.
Alle reacties Link kopieren
Triest dit. Niet alleen dat je blijkbaar geen sympathie meer op kan brengen voor je kat, maar ook omdat je je niet in het dier wil verdiepen. Je kan nou wel met sambal en alufolie in de weer gaan, maar wellicht is het een beter idee eens uit te vogelen WAAROM je kat dit gedrag vertoont? Al naar de dierenarts geweest voor een uitgebreide controle, om mee te beginnen?
Alle reacties Link kopieren
Wat een vervelend probleem. Zelf al hele leven katten en weet hoe hardnekkig ongewenst gedrag kan zijn.
Ik denk aan "klassieke conditionering". Dat kun je doen door kat heel erg te laten schrikken als hij weer aan de slang zit. De koppeling "slang = schrik" moet in hoofd van je kat worden gelegd. Zorg er bij deze methode voor dat je kat jou nooit, nooit ziet, anders is het de koppeling "baasje - schrik". Ga om een hoekje staan en wacht af tot ze het weer doet. Prik dan een ballon stuk (kat mag jou dus daarbij niet zien en moet denken dat dat harde geluid komt, omdat ze aan de slang bijt). Als het goed is, dan leert kat het ongewenste gedrag dan zeer vlug af.

Ik hoop voor jullie dat het helpt. Kan me je ergernis overigens echt goed voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
08-08-2017 20:00
Zorgen dat de kat niet meer (alleen) in de keuken komt. Of de plek waar de wasmachine staat zo barricaderen dat de kat niet meer bij de slang kan komen.
Dat hebben wij al geprobeerd door de prullenbak ervoor te zetten en verder zijn de slangen beschermt. Maar vandaag zag hij een manier op toch achter de prullenbak, dus bij de slang, terecht te komen. De kat niet ook de keuken in kunnen vanwege de kattenbak die daar staat en die kunnen we nergens anders kwijt
rieneke schreef:
08-08-2017 20:24
Triest dit. Niet alleen dat je blijkbaar geen sympathie meer op kan brengen voor je kat, maar ook omdat je je niet in het dier wil verdiepen. Je kan nou wel met sambal en alufolie in de weer gaan, maar wellicht is het een beter idee eens uit te vogelen WAAROM je kat dit gedrag vertoont? Al naar de dierenarts geweest voor een uitgebreide controle, om mee te beginnen?
Nou ben ik een groot dierenliefhebber maar ik vind sambal, tabasco of alufolie helemaal geen gek idee. Ik ga er dan vanuit dat de kat blijkbaar niet buiten de keuken te houden is anders is de deur dicht uiteraard DE oplossing maar dat zou TO zelf ook wel hebben bedacht neem ik aan.

Maarreh.. naar de dierenarts??? O_O :facepalm:
Waarommm? Hij is niet ziek, hij vreet voor de lol de slang van de wasmachine kapot, dat is geen ziekte hoor.

Hij doet dat waarschijnlijk, nee met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid omdat hij het water door de slang hoort stromen en denkt dat het dus iets 'levends' is. Hoef je geen diergeneeskunde voor gestudeerd te hebben.

Vertel, welke ziekte veroorzaakt bij katten het onophoudelijk spelen met de slang van de wasmachine? Ik heb er nog NOOIT van gehoord. Wel van katten die van alles slopen. Gewoon, voor de lol.
En ik kan me voorstellen dat je daar doodziek van wordt als je even geen oplossing hebt om de slang weg te werken. Mijn badkamer is ook niet berekend op een wasmachine, als hij aanstaat loopt er een snoer om de hoek in de keuken. Ook rete-interessant voor honden en katten.
Alleen hoef ik alleen maar goed op te letten dat ik de keukendeur achter me dichtdoe als ik een wasje draai. In mijn vorige huis had ik geen keukendeur en was het lastig geweest maar daar was veel meer ruimte en konden snoeren en slangen netjes weggewerkt worden.

Toen een jonge logeerhond hier alles sloopte, werkelijk ieder snoer, planten, bank- stoel en tafelpoten, mijn dekbed ik moest hem echt de hele dag in de gaten houden en heb snel een bench voor 's nachts geregeld toen kon ik hem ook wel schieten en was blij dat ik hem na 3 maanden weer terug kon brengen naar zijn baasjes.
Was verder een lief beest maar de irritatie nam al snel de overhand. Ik liet hem uren per dag lopen daar lag het niet aan: hij had honderd speeltjes om zijn tanden in te zetten en ik heb al heel wat honden gehad maar deze was gewoon sloper van beroep. (6)
En nee, hij had al zijn tanden al gewisseld.

Ik denk dat als TO weer gewoon de was kan doen zonder dat de keuken blank staat ze ook weer meer oog heeft voor de leuke dingen van de kat. Anders had ze hem allang naar het asiel gebracht denk ik dan..
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
08-08-2017 20:07
ik zou er zeker van balen, maar niet meer houden van mijn kat??

eerste idee is om kat niet meer in de keuken te laten, maar vermoedelijk staat zijn eten daar. Is het mogelijk om de slang te barricaderen?
Ik snap je. Het gaat mij ook echt van 't hart dat te zeggen maar het is wel zo. Vanaf het begin ongeveer doet hij dit en ik heb daardoor geen band gekregen met hem.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Voldemort schreef:
08-08-2017 20:10
Zet de voerbakjes in de gang en laat de kat de keuken niet meer in. Klaar.
Was het maar zo simpel. De kattenbak staat daar en die kunnen we helaas nergens anders kwijt
Bestaardigopzich schreef:
08-08-2017 20:50
Nou ben ik een groot dierenliefhebber maar ik vind sambal, tabasco of alufolie helemaal geen gek idee. Ik ga er dan vanuit dat de kat blijkbaar niet buiten de keuken te houden is anders is de deur dicht uiteraard DE oplossing maar dat zou TO zelf ook wel hebben bedacht neem ik aan.

Maarreh.. naar de dierenarts??? O_O :facepalm:
Waarommm? Hij is niet ziek, hij vreet voor de lol de slang van de wasmachine kapot, dat is geen ziekte hoor.

Hij doet dat waarschijnlijk, nee met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid omdat hij het water door de slang hoort stromen en denkt dat het dus iets 'levends' is. Hoef je geen diergeneeskunde voor gestudeerd te hebben.

Vertel, welke ziekte veroorzaakt bij katten het onophoudelijk spelen met de slang van de wasmachine? Ik heb er nog NOOIT van gehoord. Wel van katten die van alles slopen. Gewoon, voor de lol.
En ik kan me voorstellen dat je daar doodziek van wordt als je even geen oplossing hebt om de slang weg te werken. Mijn badkamer is ook niet berekend op een wasmachine, als hij aanstaat loopt er een snoer om de hoek in de keuken. Ook rete-interessant voor honden en katten.
Alleen hoef ik alleen maar goed op te letten dat ik de keukendeur achter me dichtdoe als ik een wasje draai. In mijn vorige huis had ik geen keukendeur en was het lastig geweest maar daar was veel meer ruimte en konden snoeren en slangen netjes weggewerkt worden.

Toen een jonge logeerhond hier alles sloopte, werkelijk ieder snoer, planten, bank- stoel en tafelpoten, mijn dekbed ik moest hem echt de hele dag in de gaten houden en heb snel een bench voor 's nachts geregeld toen kon ik hem ook wel schieten en was blij dat ik hem na 3 maanden weer terug kon brengen naar zijn baasjes.
Was verder een lief beest maar de irritatie nam al snel de overhand. Ik liet hem uren per dag lopen daar lag het niet aan: hij had honderd speeltjes om zijn tanden in te zetten en ik heb al heel wat honden gehad maar deze was gewoon sloper van beroep. (6)
En nee, hij had al zijn tanden al gewisseld.

Ik denk dat als TO weer gewoon de was kan doen zonder dat de keuken blank staat ze ook weer meer oog heeft voor de leuke dingen van de kat. Anders had ze hem allang naar het asiel gebracht denk ik dan..
Misschien last van tanden/ bek dat hij ergens op moet knagen?
Je weet het niet he.
Alle reacties Link kopieren
valisa schreef:
08-08-2017 20:20
Veel katten hebben een hekel aan aliminium folie. Dus wellicht dat erom wikkelen?

Vroeger toen ik nog bij mijn ouders woonde, at onze hond aldoor de remkabels van de fietsen stuk.
Toen heeft mijn vader er sambal opgedaan en de hond heeft er nooit weer aangezeten!
Aluminiumfolie heeft hij geen problemen mee. Sambal heb ik meerdere malen nu gelezen en dat ga ik echt onthouden
Alle reacties Link kopieren
rieneke schreef:
08-08-2017 20:24
Triest dit. Niet alleen dat je blijkbaar geen sympathie meer op kan brengen voor je kat, maar ook omdat je je niet in het dier wil verdiepen. Je kan nou wel met sambal en alufolie in de weer gaan, maar wellicht is het een beter idee eens uit te vogelen WAAROM je kat dit gedrag vertoont? Al naar de dierenarts geweest voor een uitgebreide controle, om mee te beginnen?
Denk dat de dierenarts ook precies kan vertellen waarom je kat dat doet.
Soms hebben katten nou eenmaal bepaalde dingen die je niet kunt verklaren... Ik heb ooit een kat gehad die altijd de plakplinten van mijn laminaat aan het slopen was...achteraf wel grappig maar toen kon ik er de lol niet van inzien.
Marlin1879 schreef:
08-08-2017 20:51
Ik snap je. Het gaat mij ook echt van 't hart dat te zeggen maar het is wel zo. Vanaf het begin ongeveer doet hij dit en ik heb daardoor geen band gekregen met hem.
Ik denk dat hij het daarom doet
Alle reacties Link kopieren
rieneke schreef:
08-08-2017 20:24
Triest dit. Niet alleen dat je blijkbaar geen sympathie meer op kan brengen voor je kat, maar ook omdat je je niet in het dier wil verdiepen. Je kan nou wel met sambal en alufolie in de weer gaan, maar wellicht is het een beter idee eens uit te vogelen WAAROM je kat dit gedrag vertoont? Al naar de dierenarts geweest voor een uitgebreide controle, om mee te beginnen?
Ik heb al de fokker en dierenarts benaderd maar hun konden er ook niet achterkomen waarom hij dit doet. En ik vind het ook heel vervelend dat ik mij zo voel tegenover hem. Maar ik kan idd geen sympathie meer voor hem opbrengen na alles wat hij heeft veroorzaakt. Als die wasmachine eenmaal aanstaat kan ik 'm niet zomaar uitzetten. Als hij dus weer gaten heeft gebeten spuit het water alle kanten op. En dat 1,5 uur lang want ff afplakken terwijl er water uit de slang spuit dat lukt gewoon niet.
Natuurlijk kan je een draaiende wasmachine stopzetten!
En als je dit weet kijk je toch vooraf de slang even na? Raar verhaal
Alle reacties Link kopieren
Bestaardigopzich schreef:
08-08-2017 20:50
Nou ben ik een groot dierenliefhebber maar ik vind sambal, tabasco of alufolie helemaal geen gek idee. Ik ga er dan vanuit dat de kat blijkbaar niet buiten de keuken te houden is anders is de deur dicht uiteraard DE oplossing maar dat zou TO zelf ook wel hebben bedacht neem ik aan.

Maarreh.. naar de dierenarts??? O_O :facepalm:
Waarommm? Hij is niet ziek, hij vreet voor de lol de slang van de wasmachine kapot, dat is geen ziekte hoor.

Hij doet dat waarschijnlijk, nee met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid omdat hij het water door de slang hoort stromen en denkt dat het dus iets 'levends' is. Hoef je geen diergeneeskunde voor gestudeerd te hebben.

Vertel, welke ziekte veroorzaakt bij katten het onophoudelijk spelen met de slang van de wasmachine? Ik heb er nog NOOIT van gehoord. Wel van katten die van alles slopen. Gewoon, voor de lol.
En ik kan me voorstellen dat je daar doodziek van wordt als je even geen oplossing hebt om de slang weg te werken. Mijn badkamer is ook niet berekend op een wasmachine, als hij aanstaat loopt er een snoer om de hoek in de keuken. Ook rete-interessant voor honden en katten.
Alleen hoef ik alleen maar goed op te letten dat ik de keukendeur achter me dichtdoe als ik een wasje draai. In mijn vorige huis had ik geen keukendeur en was het lastig geweest maar daar was veel meer ruimte en konden snoeren en slangen netjes weggewerkt worden.

Toen een jonge logeerhond hier alles sloopte, werkelijk ieder snoer, planten, bank- stoel en tafelpoten, mijn dekbed ik moest hem echt de hele dag in de gaten houden en heb snel een bench voor 's nachts geregeld toen kon ik hem ook wel schieten en was blij dat ik hem na 3 maanden weer terug kon brengen naar zijn baasjes.
Was verder een lief beest maar de irritatie nam al snel de overhand. Ik liet hem uren per dag lopen daar lag het niet aan: hij had honderd speeltjes om zijn tanden in te zetten en ik heb al heel wat honden gehad maar deze was gewoon sloper van beroep. (6)
En nee, hij had al zijn tanden al gewisseld.

Ik denk dat als TO weer gewoon de was kan doen zonder dat de keuken blank staat ze ook weer meer oog heeft voor de leuke dingen van de kat. Anders had ze hem allang naar het asiel gebracht denk ik dan..
Dank je voor je reactie. En het is waar. Hij heeft een tijdje die slang met rust gelaten en dan voel ik wat meer genegenheid voor hem. Maar ja, als het eenmaal weer zover is baal ik echt als een stekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven