Voel me zo alleen op kamers in andere stad

14-08-2017 14:03 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_348634 wijzigde dit bericht op 10-10-2017 15:39
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
studeerde je al in die stad of is alles nieuw?
Je moet wennen. Ga wél uitpakken. Als je echt weg wilt pak je weer in.
Geef jezelf even een paar maanden zeg. Je kent nog niemand, school is nog niet begonnen. Geef jezelf even tijd. Je gaat niet dood, er is niets aan de hand, als het na een tijd nog steeds niet leuk is ga je gewoon weer terug. Geen man overboord.
Och lijkt mij heel normaal hoor! Maar denk dat het wel gaat helpen als het studiejaar straks begint! Begin je in het eerste jaar? Ken je al mensen in de stad? En is er ook iets van een Kei-week?
En ik vind je nogal hysterisch klinken als je dit na een paar dágen als schrijft. Een paar dágen.... dacht je echt dat je dan al helemaal gewend en blij zou zijn?
Er zijn vast mensen op zoek naar 'n kamer, dus regel gewoon 'n nieuwe huurder voor je huisbaas zodat jij weer terug naar huis kan en als je uit huis gaat in de omgeving van je sociale leven kunt gaan wonen ipv in 'n stad ver weg.
Ik heb ook in jouw situatie gezeten toen ik net op kamers ging als student, en het went. Ik vond het eerst ook heel moeilijk, maar gaandeweg leer je nieuwe mensen kennen en zo bouw je uiteindelijk je hele leven op in je nieuwe stad.

Heb je ook huisgenoten?
Alle reacties Link kopieren
Geef het tijd. Ga met open mind naar dat baantje en pak je meubels uit. Het helpt vaak om je kamer leuk in te richten en wat persoonlijker te maken om je thuis te voelen.

Hou op met huilen en begin met uitpakken en inrichten. Ga vanavond naar je werk en doe nieuwe contacten op. Drink gezellig een biertje na het werk of wat dan ook. Probeer jezelf niet te laten zakken in een dal van negativiteit en ga wat doen!
Alle reacties Link kopieren
En dat je niet je meubels wilt uitpakken omdat je misschien weer weggaat is natuurlijk onzin. Het is niet het einde van de wereld om opnieuw je meubels na een maand of 2 te moeten inpakken ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ga wel uitpakken. Zorg dat je je kamer aankleed en inricht naar jouw smaak, zodat het steeds meer je eigen plekje wordt. Ook is het goed dat je gaat werken, want dan leer je vanzelf nieuwe mensen kennen, waar je leuke dingen mee kunt doen. Het is helemaal niet gek om heimwee te hebben, en nog niet echt je draai gevonden te hebben, maar geef niet meteen op. Geef het wat tijd.
Alle reacties Link kopieren
Juist de eerste week (of weken) is moeilijk.. je moet nog wennen en alles leren kennen. Het is juist goed dat je vanavond al moet werken bij je nieuwe baantje, meteen contacten leggen met collega's. En inderdaad ook je spullen uitpakken, zodat je een thuisgevoel kan creëren.

De eerste keer dat ik uit huis ging was voor een stage in het buitenland. Nog verder weg dus, vond de eerste weken ook vreselijk en heb veel gehuild. Maar zoek gezelligheid op, lekker veel afspreken met mensen die je ontmoet op werk/school, ook al heb je er eigenlijk geen zin in. Voor je het weet heb je vrienden gemaakt en zal je het daar ook leuk gaan vinden!

Komt goed hoor, gewoon even doorzetten en op zoek gaan naar afleiding!
Alle reacties Link kopieren
Wel uitpakken! Je moet het echt jouw plekje gaan maken! En als je een beetje afleiding hebt dan wordt dat gevoel al snel minder.
Straks als de school begint zit je ook niet meer hele dagen alleen op je kamer. Je zult zien dat het heel veel uitmaakt.
Dus voor nu, uitpakken die handel!
De stad een beetje gaan verkennen, rondlopen en fietsen, dan weet je straks alle leuke cafés al te vinden waar je met je nieuwe vrienden kunt gaan zuipen ;-D .
Lekker gaan werken en nieuwe contacten opdoen daar.
En vooral, niet gaan zitten piekeren dat je zo zielig en alleen bent... daar wordt het alleen erger van.

Misschien kun je kijken of je een klein beestje in een kooi of kom op je kamer kwijt kunt (als dat mag van je huisbaas). Ik had twee cavia's in mijn eerste huis en dat hielp ook. Iets om tegen te kletsen en wat beweging om je heen.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook allemaal heel spannend natuurlijk, dat je 'zo ver' van huis bent. Helemaal als je jong bent. Maar voor nu zou ik nog niet terug verhuizen, dat kan namelijk altijd nog! Geef het een kans.

Is het in je nieuwe stad ook lekker weer nu? Ga dan naar buiten: ga op zoek naar een leuk koffie/theetentje en neem een boek mee. Van achter dat boek kun je dan mensen bekijken of je leest echt. En je kunt lekkere koffie drinken (of thee, mocht je geen liefhebber zijn). Heb je al een fiets? Fiets daarna door naar een willekeurig park, neem een fleecedekentje mee ofzo. Koop iets makkelijks te eten in de supermarkt en eet het op in het park, wederom verschuilend achter je boek. En nee, het is NIET raar om in je eentje in het park te liggen! Heel veel mensen doen dat, alleen dat zie je nooit (want die mensen doen dat als andere mensen werken of naar school zijn :) )

Het komt vast goed, maar je moet het wel een beetje tijd geven. En als het niet goed komt en je kunt echt niet wennen, dan nog komt het goed want dan ga je iets anders doen.

Succes bij je bijbaan!
Alle reacties Link kopieren
Is er een studenten introductie-week?
Ook als je niet naar de universiteit gaat zou ik daar gewoon (deels) meelopen als het kan.
Die zijn volgens mij allemaal deze of volgende week en dan heb je meteen een vol programma voor deze week en kom je genoeg mensen tegen.
Ga je leven hier starten met je baantje, je opleiding, een (sport)vereniging! Komt vast helemaal goed!
Alle reacties Link kopieren
Probeer in ieder geval wel wat te gaan doen, wachten tot je het lang genoeg hebt 'geprobeerd' om weer weg te mogen is echt zonde van je tijd.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
14-08-2017 14:05
Er zijn vast mensen op zoek naar 'n kamer, dus regel gewoon 'n nieuwe huurder voor je huisbaas zodat jij weer terug naar huis kan en als je uit huis gaat in de omgeving van je sociale leven kunt gaan wonen ipv in 'n stad ver weg.
En dan maar niet de opleiding/baan doen die je leuk vindt?
Alle reacties Link kopieren
Maak het inderdaad zo gezellig mogelijk in je nieuwe kamer en ga er ook veel op uit in je nieuwe stad. Dan wordt thuiskomen alleen maar fijner. Juist als je veel thuis zit (en je vindt het er nu niet leuk) dan wordt het er ook niet leuker op.

Dus hup, ga naar de bloemenwinkel, koop een leuke plant, wat gezellige kussentjes en ga na je werk met een collega een drankje drinken. Hopelijk is dat mogelijk, snap ook wel dat dat misschien meteen na een eerste dag werken niet lukt of wat dan ook maar als dat wel zo uitkomt lekker doen.

Alle begin is moeilijk. Zet hem op!
Poep, wie heeft jou gescheten?
Kweek ruggengraat, in het leven zullen nog veel meer moeilijke situaties voordoen. Dit is nog maar het begin. Niet om lullig te doen, maar het is de realiteit.

Maak je huisje van jou, met spulletjes die vertrouwd voelen. Ga erop uit, exploreer je stad met alle leuke winkels/ eet tentjes. Meld je aan bij verschillende activiteiten. Dan komt het vanzelf goed.
Heb ik ook gehad. Alles is nieuw. Je moet jezelf de tijd geven om alleen te leren zijn en nieuwe leuke contacten op te doen. Ga de stad in en zoek die leuke plekjes met in de gedachten dat familielid of die vriendin die je op zal komen zoeken.

Bij mij is het overgegaan toen ik een keer aanbood dat een klasgenote bij mij mocht blijven slapen na de stapavond op donderdag. Ik ben niet iemand die drie keer in de week uitgaat, maar door uitgaan leer je wel weer mensen kennen en je maakt buiten de studieuren contact met anderen.
Alle reacties Link kopieren
Sazed schreef:
14-08-2017 14:04
Je moet wennen. Ga wél uitpakken. Als je echt weg wilt pak je weer in.
Geef jezelf even een paar maanden zeg. Je kent nog niemand, school is nog niet begonnen. Geef jezelf even tijd. Je gaat niet dood, er is niets aan de hand, als het na een tijd nog steeds niet leuk is ga je gewoon weer terug. Geen man overboord.
+1
Het komt echt wel goed, je moet gewoon wennen. De een heeft daar nou eenmaal meer moeite mee dan de ander. Succes!
Lekker uitpakken! Met je eigen spullen om je heen voelt het al gauw wat meer als thuis. Koop wat lekkere dingen en verwen jezelf. Ga vanavond naar het baantje, dan doe je ook weer sociale contacten op en voor je het weet ben je alweer weken verder. Het kost gewoon wat tijd. Heeft je studie ook een introductie? Daar ontmoet je ook allemaal nieuwe mensen die in dezelfde situatie zitten.
Een van mijn ganggenoten kwam ook van ver en wij zijn vaak samen gaan eten, thee drinken etc.
Gun jezelf de tijd, het komt goed, echt. Ik ben zelf inmiddels weer een aantal jaren verder en ga nu aan mijn laatste jaar bachelor beginnen. Inmiddels vind ik het heerlijk op kamers, maar ook ik moest wennen in het begin.

Je mag altijd een pb doen :-)
Alle reacties Link kopieren
Zo snel kun je echt nog niet wennen hoor, je hebt het eigenlijk nog geen kans gegeven.
Ik voelde me ook weleens zo toen ik net in een andere stad studeerde, en ik kon in het weekend niet eens naar huis door beroerde thuis-omstandigheden.
Vooral in het weekend heb ik een tijdje met m'n arm onder de ziel door de stad gelopen, want iedereen naar huis en geen geld om écht iets leuks te doen.
Ik heb langzaam daar m'n contacten uitgebreid, en ja, dat kost even tijd, maar je moet dat tijd gunnen én soms moeite voor doen, het gebeurt niet vanzelf.
En pak juist wél uit,maak je kamer gezellig zodat je er in ieder geval 'savonds lekker zit.
Later wílde ik niet eens meer naar m'n dorp van herkomst, omdat de nieuwe stad voelde als m'n thuis :)
Als je nu al teruggaat naar huis zet je volgensmij nooit meer de stap om (in je eentje) te verhuizen, en je leert er echt heel veel van!
Geef jezelf minstens tot de studie een tijd bezig is.

Is er een reden dat je "nu al" vertrokken bent?
Of wanneer begint studie?

En realistisch gezien ... Zou je het zien zitten om elke lesdag 3 uur heen en 3 uur terug te reizen?
Klinkt mij niet echt als een optie, dus ga "op kamers" desnoods gewoon zien als "noodzaak voor je studie".
Waarom heb je voor 'n studie zover van huis gekozen? Is die opleiding niet dichterbij te vinden zodat je wél thuis kunt blijven wonen?
Alle reacties Link kopieren
Kom, geef het een kans, je gaat nu je thuissituatie zitten idealiseren en alles bij je kamer is kut. Als straks je studie begint, krijg je veel meer een dagritme en ontmoet je nieuwe mensen. Met je bijbaan ontmoet je ook mensen. Pak je spullen uit, straks heb je er veel minder tijd voor. Maak je kamer gezellig, zet een kop thee, kijk domme programma's, schouders recht en néém die stappen in het volwassen leven. En hou jezelf ook voor dat zes uur reizen op een dag voor je studie echt niet relaxed is. Dat is eigenlijk geen optie.
Ik heb het ook gedaan, vond het doodeng destijds en ik heb me wel eens eenzaam gevoeld, maar dat woog niet op tegen het gevoel van zelfstandigheid. Zelf boodschappen doen, zelf koken, zelf bepalen wat je op tv kijkt.
Kop op TO, succes vanavond bij je baantje. Ophouden met huilen, want dat heeft gewoonweg geen zin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven