Raambekleding achterdeur

20-08-2017 21:57 10 berichten
Wij hebben een doodgewoon rijtjeshuis (arbeiderswoning). En ik kom er maar niet uit wat het raam van de achterdeur moet hangen. Op dit moment hangt er helemaal niks en dat vind ik kaal.

Luxaflex vind ik mooi, maar dat lijkt me niet handig omdat we de deur vaak gebruiken en achterom gaan. En dan klappert die luxaflex zo.

Een rolgordijn? Waar kun je mooie lichtdoorlatende rolgordijnen vinden die je ook in de breedte in kunt korten?
Een gordijn? Het is vlak naast de keuken, dus dat vind ik niet zo passen.

Ik ben benieuwd wat jullie ideeën zijn! En wat jullie voor de achterdeur hebben hangen.
Alle reacties Link kopieren
Raamfolie, je hebt veel varianten hierin.
Zowel luxaflex als rolgordijn lijkt mij niet handig bij achterdeur en vind ik persoonlijk ook niet zo mooi.
Een ikea alvine spets vitrage
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor raamfolie gaan.

Een rolgordijn moet heel strak gespannen zijn om geen geluid/herrie te maken bij het steeds openen en sluiten van de deur, net als bij de luxaflex.

Ik heb zelf achter een vliegengordijn met een printje, omdat die deur eigenlijk de hele zomer open staat. En ja, dat maakt zeker geluid :P
Bij de voordeur met vier raampjes twijfel ik nog tussen een patroon van raamfolie (allemaal bloemetjes), of vier kleine vitrage gordijnen... ben er na een half jaar nog niet uit...
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook voor raamfolie gaan. Ik heb die van de action, beetje creatief zijn dan kun je zelf wat erin snijden, strepen/ vierkanten. Als je het zat bent haal je het er zonder resten weer vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet willen dat ze naar binnen kunnen kijken dus vroeger in die situatie had ik twee lagen ondoorzichtig bobbeltjes (kunst)glas in het kozijn geplakt (of geklemd) tegen het echte raam aan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Kun je niet iets van luxaflex, plisségordijn of een rolgordijn op de achterdeur bevestigen? Dan heb je geen last van dat het los hangt als je de deur opent. Zo hebben wij dat gedaan op de achterdeur.
Heel ouderwets, vitrage en dan vastzetten met een soort van rail tegen het raam

Zag je vroeger veel.

Maar ik zou voor folie gaan :biggrin:
Een rolgordijn en dan iets om deze te bevestigen aan de onderkant. Of zo'n dakraamrolgordijn, die kun je op meerdere standen vastzetten.
Alle reacties Link kopieren
Rolgordijn of luxaflex. Die hebben ze ook voor kiepramen, zeker ook geschikt voor een deur.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven