Huis bezichtigingsproof maken

21-08-2017 16:33 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
We hebben besloten om goedkoper te gaan wonen en daarom gaat ons huis in de verkoop. Nu moet het huis klaar worden gemaakt voor de fotograaf en bezichtigingen maar ik zie even door de bomen het bos niet meer. Man verzameld vanalles voor hobby, ik heb zelf veel spul en onze 3 kinderen hebben onze verzamelgenen ook meegekregen. Kortom, het huis staat nogal vol en moet nu leger en onpersoonlijker gemaakt worden (aldus makelaar). Maar hoe pakken we dit aan...? Iemand handige tips? We hebben weinig opties om onze spullen ergens anders op te slaan.
Alle reacties Link kopieren
Even in een opslag doen wat je niet gebruikt / nodig hebt tijdens de verkoop. Dus een box huren.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad box huren kost paar tientjes per maand maar scheelt enorm in het verkoopbaar maken.
Alle reacties Link kopieren
Ga ik binnenkort ook doen, al onze verzamel rommel in een box opslaan voordat we de makelaar laten komen Haha
Alle reacties Link kopieren
adem in, adem uit. Box huren en per kamer de boel aanpakken.
Uitgelezen kans om lekker veel weg te gooien!
Wat wordt er echt gebruikt en wat staat er voor de heb.
Kritisch kijken.
Hier ook een opslagbox gehuurd en onze halve huisraad daarin gestopt. Als het goed is, krijg je voordat de foto's gemaakt worden, ook nog een flinke lijst met tips. Probeer door de ogen van een koper (de massa) te kijken en niet naar wat jij persoonlijk mooi en handig vindt. Ruimtes dienen een duidelijke functie te hebben en vooral niet te vol te staan. Haal persoonlijke spullen als foto's en knutsels van kinderen weg, want dat leidt af. Denk: leeg-achtig, brandschoon en onpersoonlijk. Mensen kijken nergens meer doorheen tegenwoordig.
Betekent goedkoper ook kleiner? Want dan moet je sowieso ruimen, alles kan dan immers niet mee.
Wij hadden een soort box die voor wed gereden, kon je dan vullen en die kon dan ook weer zo worden voorgereden in het nieuwe huis.
Je kon daar ook gratis gebruik maken van een busje als je die van te voren reserveerde. Nadeel is wel dat je niet gelijk in je box kan, dat moet op afspraak.
Is zoiets niks?
Alle reacties Link kopieren
Dank voor het reageren en de tips.
Misschien is een opslagbox dan toch de beste optie. We zagen dit niet zo zitten omdat we geen idee hebben hoe lang het gaat duren voordat we ons huis daadwerkelijk verkopen en als we maanden aan zo'n box vastzitten wordt dat ook weer prijzig. Maar als de verkoop beter gaat door een leeg en opgeruimd huis is dat weer een veel betere situatie en de moeite waard :)
Het is ook een goede kans om dingen weg te doen, zal ook gebeuren maar bij lange na denk ik niet genoeg ons kennende
Goedkoper betekent in ons geval niet kleiner, dus om die reden hoeft er niet extra veel weg maar wat weg is is wel weer opgeruimd
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje dat klinkt ook goed, we hebben erg veel spullen die we niet direct hoeven te gebruiken dus als we er alleen op afspraak bij kunnen zou geen probleem zijn.
Hoe noem je zo iets?
Alle reacties Link kopieren
kijk eens naar foto's op allerlei huizenverkoopsites naar wat je opvalt.
Een bordje op de slaapkamer met de tekst:" We gaan niet slapen zonder nachtzoen", als die mensen zoiets leuk vinden prima, maar om dat duidelijk op de foto te hebben staan. Nou nee
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onlangs mijn huis verkocht en ben dus wel gaan opruimen. Gelukkig ben ik geen echte verzamelaar, maar toch heb ik veel weg kunnen doen. Heerlijk gevoel.

Vooral omdat ik andere mensen heel blij heb kunnen maken met mijn spullen en omdat ik met andere ogen kon kijken naar wat ik bewaarde en dat het eigenlijk toch best veel troep was.


Ik heb verder veel in dozen gedaan en die netjes op zolder gezet, dus geen box nodig gehad, maar bij jullie zou dit best een optie kunnen zijn.

Voor de foto's was mijn huis echt leeg en strak, met wel wat kleur en iets van een plant oid. Mijn huis was binnen 1,5 week verkocht. (Heb een filmpje, gewone, 360 graden foto's én een 2D, 3d plattegrond laten maken. Dat scheelde veel onnodige kijkers en tweede kijkdagen) Succes!
Wij hebben kamer voor kamer echt onwijs veel opgeruimd (netjes weggeborgen in boxen op zolder, gewoon weggegooid of naar de Kringloop gebracht) - echt er kwam geen einde aan leek soms wel. Daarna hebben we een (bevriende) styliste naar het huis laten kijken en de vrije hand gegeven. Zij ruimde nog meer op, zette onze spullen net even wat leuker neer, gaf wat klustips (dingen die je zelf niet meer ziet, nog weer even netjes maken en zo) en ze gaf praktische tips over leven in je huis en hoe het weer razendsnel klaar voor een bezichtiging te maken.

Resultaat: prachtige foto's, snel klaar met opruimen voor bezichtigingen en razendsnel en goed verkocht.

Opruimen (en weggooien) was geloof ik wel het key-word ;-)


Oh nog even een aanvulling: vrienden van ons konden niet zo goed opruimen/weggooien en hebben een box gehuurd en volgestouwd. Nu 3 jaar laten staat die box nog propvol en kost elke maand geld en het nieuwe huis staat alweer vol met nieuwe 'zooi'. Met van die "verzamelaars" in huis zou ik dus uitkijken met een box huren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven