Wat voor (nacht)vogel is dit?

22-08-2017 14:03 88 berichten
Het houdt me al de hele dag (en nacht) bezig; welke rare vogel hield me vannacht uit mijn slaap? Het beestje zat te krijsen in de tuin, maar ik kon hem niet zien. Ik denk wel dat het echt een vogel was, want het geluid verplaatste zich soms door de lucht en kwam hoog uit de bomen. We wonen in het bos (dus door de bomen ook geen vogel te zien om 4u 's nachts) in midden Nederland en het beest krijste lang, kort op elkaar, heel hard "puh-fiew" met een harde oplopende schelle klank op het einde. Iemand een idee?

Anders ga ik de vogelbond of zoiets maar eens bellen dat we een uniek exemplaar van de bijna uitgestorven Puh-Fiew hebben hier ;-)
Vraag Bert Visscher en zijn vogelgids eens ;-)
Misschien zat Bert wel in mijn tuin?! :-o
Alle reacties Link kopieren
Was het er één? Want spreeuwen maken ook ontzettend veel herrie, echt krijsen. Maar die komen met de hele familie.
Alle reacties Link kopieren
Puh-fiew ...bosuil??
Zou het een kerkuil kunnen zijn? Die krijsen en kunnen je aardig uit je slaap houden daarmee.
Maar doe doet niet 'puh-fiew' eigenlijk..
Alle reacties Link kopieren
Kerkuil? DIe krijst dacht ik een beetje.
Alle reacties Link kopieren
Perzina schreef:
22-08-2017 14:15
Maar doe doet niet 'puh-fiew' eigenlijk..
Met een beetje fantasie wel
Was het dit geluid?

http://youtu.be/xRXhfp9MAXk
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook een mail doen naar de baardmannetjes.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Zijn het geen vleermuisjes?
Het was wel echt 1 vogel, want het was steeds geluid - korte pauze - geluid - korte pauze etc

Uilen ga ik even geluiden van opzoeken. We hebben hier wel vaak brave bekende "oehoe"-geluiden, maar dat was dit dus echt niet en ik wist niet beter dan dat een uil "oehoe" of zo zegt. Blijkbaar hebben ze elk een eigen geluid.
De ransuil van Poerelie was het niet.

Die baardmannetjes zijn ook leuk! Maar die zien er wel uit alsof ze teveel haar in hun oren hebben om nog een Puh-Fiew te horen, hahaha

Vleermuizen. Die hebben we veel hier. En die maken dus geluid? Ik ga zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Heeee zo een zit er hier ook als ik je beschrijving zo hoor, maar dan in het zuiden. Ook veel bomen en natuur rond de deur en horen hem bijna elke avond/nacht. Ben er tot op heden nog steeds niet achter wat het is dus mocht jij erachter komen ben ik benieuwd of het dezelfde is!
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
22-08-2017 14:11
Misschien zat Bert wel in mijn tuin?! :-o
Dan zit er niets anders op dan 'm uit de boom knallen.
Ik heb net wat filmpjes met allerlei geluiden gekeken en geluisterd en daar zat niks bij: geen uilen, geen vleermuizen en geen nachtzwaluw.

Fascinerend dit...
Jufjoke schreef:
22-08-2017 14:31
Dan zit er niets anders op dan 'm uit de boom knallen.
Jawel he? Lastig alleen dat ik door al die bomen in dit bos dus niet kan ontdekken in welke boom Bert zit dus waar ik die buks op moet richten ;-)
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
22-08-2017 14:32
Ik heb net wat filmpjes met allerlei geluiden gekeken en geluisterd en daar zat niks bij: geen uilen, geen vleermuizen en geen nachtzwaluw.

Fascinerend dit...
Ik heb ook even wat rond zitten zoeken maar vind ook niets wat er überhaupt op lijkt!
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
22-08-2017 14:11
Misschien zat Bert wel in mijn tuin?! :-o
:rofl: Mag hopen van niet :-D
Krolse kat?
Alle reacties Link kopieren
Steenmarter maar die krijsen meer dan dat ze fiewen
Is het niet gewoon een pauw?
Alle reacties Link kopieren
Kan het een boommarter zijn geweest? Die hebben nu paringstijd. En eekhoorns zitten ook in bomen.

https://www.youtube.com/watch?v=N32mLhuhEkk
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Wij hadden afgelopen maanden ransuilen in de bomen zitten. Die doen om de 20 seconden een soort "wiieeeeuwwww" als een piepende schommel. Erg irritant als je met de ramen open slaapt. o_o

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven