Wonen in Purmerend

23-08-2017 17:07 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nieuw hier! Zijn er hier nog meer mensen die in Purmerend wonen/hebben gewoon. We wonen nu nog even in Amsterdam en vanwege de heel erg hoge woningnood en de absurd hoge prijzen binnen de stad, verhuizen we binnenkort (als in over 2 weken) ietsjes naar het noorden. Ik ben erg blij met het huis, want groot, goed onderhouden, tuin enz. maar vind het wel jammer de stad uit te moeten. Ik ken helemaal niets of niemand in Purmerend en ben dus benieuwd naar ervaringen of tips, waar heen te gaan, wat is er te doen, waar vind ik leuke mensen. Op dit moment ben ik thuis met mijn zoontje van 1,5 en voordat ik mezelf dus in een totaal sociaal isolement stort, waar is het leuk voor ons allebei om naartoe te gaan? We gaan wonen in Purmer-Zuid, al is het niet zo groot dat dat echt veel uitmaakt heb ik het idee..
Poppoppop
Ga zwemmen of naar speeltuin De Speelkraam, daar zit ook een kinderboerderij vlakbij.
Ik zou er niet dood gevonden willen worden..

Veel aso's, luipaardprintjes, pitbulls, grote monden. Soort nep Amsterdammers.
Plat praten veel lage inkomens.

Ga er eens een paar keer winkelen en alles observeren.
alinea schreef:
23-08-2017 17:39
Ik zou er niet dood gevonden willen worden..

Veel aso's, luipaardprintjes, pitbulls, grote monden. Soort nep Amsterdammers.
Plat praten veel lage inkomens.

Ga er eens een paar keer winkelen en alles observeren.

Eens, maar dat was de vraag niet ;-) TO gaat al verhuizen.
Star² schreef:
23-08-2017 17:43
Eens, maar dat was de vraag niet ;-) TO gaat al verhuizen.
Oh wat sneu.. dat ge-me en ge-mop en allemaal een tattoo van de naam van je kind op je arm..

Sterkte to! Op dinsdag is de markt in het centrum en het zwembad is fantastisch, er is een leuke speeltuin waar we wel eens naartoe gaan met een hardstikke leuke kinderboerderij ernaast, zeker de moeite waard.
Er is ook een binnenspeeltuin.. Misschien handig om daar een abonnement op te nemen, buitenspelen zou ik mijn kind nooit aan durven doen in purmerend.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad het Leeghwaterpark waar de speelkraam, kinderboerderij en zwembad zit is leuk. In het stadje heb je lunchroom de oorsprong waar ze een leuke kinderhoek hebben.

Ik woon zelf ook in Purmer Zuid en heb een dochter van 13 maanden. Als je het leuk vindt om ook nieuwe contacten op te doen in de buurt, kun je me een pb sturen. In ieder geval succes met de verhuizing! Ik ben zelf net verhuisd dus weet wat een klus dat is..
alinea schreef:
23-08-2017 17:56
Oh wat sneu.. dat ge-me en ge-mop en allemaal een tattoo van de naam van je kind op je arm..

Sterkte to! Op dinsdag is de markt in het centrum en het zwembad is fantastisch, er is een leuke speeltuin waar we wel eens naartoe gaan met een hardstikke leuke kinderboerderij ernaast, zeker de moeite waard.
Er is ook een binnenspeeltuin.. Misschien handig om daar een abonnement op te nemen, buitenspelen zou ik mijn kind nooit aan durven doen in purmerend.

Die zijn overal wanstaltig :proud:
Star² schreef:
23-08-2017 18:00
Die zijn overal wanstaltig :proud:
Ja! en deze zit ook vol purmerenders, maar het is wel in purmerend zuid :-D
Alle reacties Link kopieren
alinea schreef:
23-08-2017 17:39
Ik zou er niet dood gevonden willen worden..

Veel aso's, luipaardprintjes, pitbulls, grote monden. Soort nep Amsterdammers.
Plat praten veel lage inkomens.

Ga er eens een paar keer winkelen en alles observeren.
Dat hoor ik veel, maar eerlijk gezegd is er ook niet bijzonder veel keus. We wonen in een oud, krakkemikkig minihuisje waar zowel ik als mijn zoontje ziek van worden. Moeten vrije sector huren, maar op 1 salaris en in een markt waarin iedereen zich stort op alles wat ook maar een beetje betaalbaar is, is voorlopig het eerste geschikte huis niet te ver van Amsterdam prima. De buurt zag er verder best groen en netjes uit trouwens, maar ik weet niet of dit ik elke buurt zo is.
Poppoppop
Alle reacties Link kopieren
alinea schreef:
23-08-2017 17:56
Oh wat sneu.. dat ge-me en ge-mop en allemaal een tattoo van de naam van je kind op je arm..

Sterkte to! Op dinsdag is de markt in het centrum en het zwembad is fantastisch, er is een leuke speeltuin waar we wel eens naartoe gaan met een hardstikke leuke kinderboerderij ernaast, zeker de moeite waard.
Er is ook een binnenspeeltuin.. Misschien handig om daar een abonnement op te nemen, buitenspelen zou ik mijn kind nooit aan durven doen in purmerend.
Want? Tot nu toe vooral gras en slootjes gezien, niet echt iets heftigs...
Poppoppop
Alle reacties Link kopieren
Mette07 schreef:
23-08-2017 17:57
Inderdaad het Leeghwaterpark waar de speelkraam, kinderboerderij en zwembad zit is leuk. In het stadje heb je lunchroom de oorsprong waar ze een leuke kinderhoek hebben.

Ik woon zelf ook in Purmer Zuid en heb een dochter van 13 maanden. Als je het leuk vindt om ook nieuwe contacten op te doen in de buurt, kun je me een pb sturen. In ieder geval succes met de verhuizing! Ik ben zelf net verhuisd dus weet wat een klus dat is..
Hey ja leuk, gezellig. Ken geen hond dus zou het fijn vinden om een beetje met mensen in contact te komen. Moet zo weg, maar stuur je als ik weer tijd heb een pb :)
Poppoppop
alinea schreef:
23-08-2017 17:39
Ik zou er niet dood gevonden willen worden..

Veel aso's, luipaardprintjes, pitbulls, grote monden. Soort nep Amsterdammers.
Plat praten veel lage inkomens.

Ga er eens een paar keer winkelen en alles observeren.
Helemaal mee eens.


Maar to, je kunt inderdaad naar het zwembad gaan.
Lalilop schreef:
23-08-2017 18:09
Want? Tot nu toe vooral gras en slootjes gezien, niet echt iets heftigs...
Er is veel criminaliteit in Purmerend.
Alle reacties Link kopieren
Wat een negatieve berichten hier. Kinderen niet buiten durven laten spelen? Wat een onzin. Ik ben dol op Purmerend sinds de eerste keer dat ik er kwam en ik heb me er nog nooit onveilig gevoeld en aso's zie ik er ook amper. Ik zou er nooit meer weg willen. We hebben net een huis gekocht in de Purmer Noord (Purmer Noord staat slecht bekend, maar niet het gedeelte waar wij wonen). Zeker de Purmer Zuid is een hartstikke nette buurt en ik snap die negativiteit écht niet.
Lalilop schreef:
23-08-2017 18:08
Dat hoor ik veel, maar eerlijk gezegd is er ook niet bijzonder veel keus. We wonen in een oud, krakkemikkig minihuisje waar zowel ik als mijn zoontje ziek van worden. Moeten vrije sector huren, maar op 1 salaris en in een markt waarin iedereen zich stort op alles wat ook maar een beetje betaalbaar is, is voorlopig het eerste geschikte huis niet te ver van Amsterdam prima. De buurt zag er verder best groen en netjes uit trouwens, maar ik weet niet of dit ik elke buurt zo is.
Wij hadden hetzelfde probleem in Amsterdam en ook zwanger en wilde haren kwijt zijn we naar een betaalbare woning in Zaandam gegaan, daar heb je ook mindere buurten maar purmerend is echt een bepaalt soort volk, lastig uit te leggen maar ben heel benieuwd hoe je het daar bijvoorbeeld over een jaar zult vinden.
Daarna hebben we in een ander heerlijk dorp in noord Holland een huis gekocht en ik wil hier nooit meer weg.
Drackie schreef:
23-08-2017 18:14
Wat een negatieve berichten hier. Kinderen niet buiten durven laten spelen? Wat een onzin. Ik ben dol op Purmerend sinds de eerste keer dat ik er kwam en ik heb me er nog nooit onveilig gevoeld en aso's zie ik er ook amper. Ik zou er nooit meer weg willen. We hebben net een huis gekocht in de Purmer Noord (Purmer Noord staat slecht bekend, maar niet het gedeelte waar wij wonen). Zeker de Purmer Zuid is een hartstikke nette buurt en ik snap die negativiteit écht niet.
De purmer is wat anders dan Purmerend. De purmer is de weg naar Purmerend (in mijn ogen)
FiIee schreef:
23-08-2017 18:12
Er is veel criminaliteit in Purmerend.

Stel je niet aan, het is geen ghetto PurmerZuid. Je doet net of er dagelijks de meest verschrikkelijke dingen met kinderen gebeuren daar.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 23-08-2017 18:17
0.80% gewijzigd
Ik ken verschillende mensen die er leuk wonen en wiens kinderen het er erg goed doen (hoog niveau sporten, goede scholen).
En die speeltuin en zwembad zijn idd geweldig, wij gaan daar regelmatig speciaal naartoe.
Lalilop schreef:
23-08-2017 18:09
Want? Tot nu toe vooral gras en slootjes gezien, niet echt iets heftigs...
Purmerend is erg verhard, als ik een keer de bus pak daarheen dan merk ik het gelijk, de sfeer wordt grimmiger er wordt hard in telefoons geschreeuwd in de bus en in het winkelcentrum flapperen mijn oren van wat ik allemaal hoor, zelfs de bejaarden in het zwembad roddelen gemeen over elkaar, in ons dorpje is eigenlijk iedereen gezellig en positief en Amsterdam is echt een smeltkroes en over het algemeen ook gezellig.
Ik denk dat je over een jaartje wel een beetje weet wat ik bedoel en de jeugd is daar ook bikkelhard tegen elkaar.
Alle reacties Link kopieren
FiIee schreef:
23-08-2017 18:16
De purmer is wat anders dan Purmerend. De purmer is de weg naar Purmerend (in mijn ogen)
TO gaat in de Purmer (Zuid) wonen. En bovendien valt de Purmer gewoon onder Purmerend hoor.
alinea schreef:
23-08-2017 18:20
Purmerend is erg verhard, als ik een keer de bus pak daarheen dan merk ik het gelijk, de sfeer wordt grimmiger er wordt hard in telefoons geschreeuwd in de bus en in het winkelcentrum flapperen mijn oren van wat ik allemaal hoor, zelfs de bejaarden in het zwembad roddelen gemeen over elkaar, in ons dorpje is eigenlijk iedereen gezellig en positief en Amsterdam is echt een smeltkroes en over het algemeen ook gezellig.
Ik denk dat je over een jaartje wel een beetje weet wat ik bedoel en de jeugd is daar ook bikkelhard tegen elkaar.

Ik denk dat je daar met een kleintje van 1,5 niet zo veel van merkt nog.
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonzusje heeft er een tijdje gewoond en is er gillend vertrokken.
Purm-ellende noemde ze het altijd. Het zal misschien van de buurt af hangen, maar wat ik er van gehoord en zelf van gezien heb is niet erg positief geweest.

Edit: Zij woonde trouwens absoluut niet aan de purmer.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
23-08-2017 18:33
Mijn schoonzusje heeft er een tijdje gewoond en is er gillend vertrokken.
Purm-ellende noemde ze het altijd. Het zal misschien van de buurt af hangen, maar wat ik er van gehoord en zelf van gezien heb is niet erg positief geweest.

Edit: Zij woonde trouwens absoluut niet aan de purmer.
Als in, je weet niet waar ze woonde maar sowieso niet daar, of als in, ze wilde daar absoluut niet wonen? Ik lees steeds dat er nog wel verschil is tussen noord en zuid, is dat zo? Schrik wel een beetje van dereacties hier...
Poppoppop
Alle reacties Link kopieren
Lalilop schreef:
23-08-2017 18:58
Als in, je weet niet waar ze woonde maar sowieso niet daar, of als in, ze wilde daar absoluut niet wonen? Ik lees steeds dat er nog wel verschil is tussen noord en zuid, is dat zo? Schrik wel een beetje van dereacties hier...
Ja, Purmer Zuid is echt een betere buurt. Maar bij de Purmer Noord hangt het heel erg af van welk gedeelte. Je hebt een asodeel (overlanderstraat, gildeplein, dat deel), en een deel dat hartstikke prima is (zuivelbuurt, graanbuurt).
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
23-08-2017 19:44
Ja, Purmer Zuid is echt een betere buurt. Maar bij de Purmer Noord hangt het heel erg af van welk gedeelte. Je hebt een asodeel (overlanderstraat, gildeplein, dat deel), en een deel dat hartstikke prima is (zuivelbuurt, graanbuurt).
Oh nou we zitten straks in het zuiden van zuid, dus hopelijk bevalt het :jump:
Poppoppop

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven