Wat heb jij aan 'prep-spullen' in huis?

02-09-2017 18:07 136 berichten
Ik lees momenteel een boekje over wat je in huis kan halen om eventuele rampen en crises te doorstaan (je weet immers maar nooit, een eventuele watersnood is dichterbij dan wij misschien denken, en met al die gekken aan het roer in de wereld is een oorlog ook zomaar uitgebroken). Zelf heb ik nog vrijwel niks momenteel, ook net verhuisd. Ik zal wat water, houdbaar voedsel, kaarsen en EHBO-spullen kopen, veel verder wil ik niet gaan.

Maar stel ik was heel rijk en ik had de ruimte, dan zou ik denk ik wel een schuilkelder of zoiets met heel veel voorraad en waterzuiveringsapparaten en noem alles maar op willen kopen. Ergens diep in mij zit wel een doemdenker die zich graag op het ergste voorbereid. ;-)

Wat heb jij allemaal in huis, stel er gebeurt een ramp en we zijn dagen of weken afgesloten van voedsel, water, elektriciteit en andere voorzieningen? En sta je er weleens bij stil dat zoiets zal kunnen gebeuren, of denk je, zal mijn tijd wel duren?
Ja, pas op de radio hoorde ik dit ook en toen zei ik nog: moeten we gaan doen.

Nog niet gedaan dus.

Nu aanwezig in huis:
kaarsen
EHBO spullen
Aanstekers en lucifers
Regenton (moet eigenlijk eens een filter op)
Houdbaar eten

Maar niet georganiseerd dus.
Voorraad eten, flessen water. Zaklamp en batterijen. Meer niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb absoluut niks hiervoor in huis. Wist niet dat je je hier ook al druk over moest maken.
Ik ga zowat elke dag naar de supermarkt, dus hier is niet veel in huis.
Wij leven niet lang blijkbaar.

Water komt hier uit de kraan ... als ze de boel dus plat leggen, moeten we op wijn gaan leven :-D.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er weleens aan gedacht ja maar eigenlijk nooit iets mee gedaan nog.
Wij hebben wel een kleine kelder en kruipruimte en ik heb weleens voor de grap gezegd dit te willen uitgraven tot kelder voor het geval dat.
Maar nergens ooit echt concreet mee bezig geweest.
chocolol schreef:
02-09-2017 18:12
Ik heb absoluut niks hiervoor in huis. Wist niet dat je je hier ook al druk over moest maken.

Je druk maken over allerlei rampen is het ene uiterste natuurlijk, maar op zich denk ik dat er niets mis mee is als je wat spullen in huis hebt, mocht je langere tijd zonder elektriciteit zitten bijvoorbeeld. Al zijn het maar wat kaarsen en flessen water. Water uit de kraan en elektriciteit is voor ons zo vanzelfsprekend, maar denk dat we flink op ons neus kijken als er eens iets misgaat.
Hmm, zo te lezen mis ik hier ook nog wat in huis.
Kleine waterflesjes, gasaansteker en geurkaarsjes heb ik.
Maar zaklamp heb ik niet, gewone kaarsen ook niet, langhoudbare voedsel niet..
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
02-09-2017 18:12


Water komt hier uit de kraan ... als ze de boel dus plat leggen, moeten we op wijn gaan leven :-D.
Dan wordt het wel gezellig :applause:

Maar ik heb dus hetzelfde jou. Kan wel een vooruit met mijn voorraad dat wel gelukkig. Maar ik ga echt niet boodschappen doen met het idee 'er kan een ramp komen'. Als ik zo moest gaan leven.. pff nee dankje.
De standaard dingen heeft iedereen wel in huis denk ik zoals, ehbo setje en kaarsen.
- EHBO Spullen
- Flessen water (meer dan zat!)
- Houdbaar voedsel
- Kaarsen, aansteker, lucifers
- Zaklampen en batterijen
- Camping-gasstel en gasflessen om op te koken (die hebben we voor te kamperen)
- Radio op batterijen (staat nu in de badkamer)
- Regenton

Mijn man gaat graag op trektochten in Scandinavië met een vriend, die hij heeft een hele hoop survival spullen hier, ook een waterfilter en vuursteen en klein compact kookstelletje met glasfles (en reserve gasfles) en nog wel meer, dus we overleven wel.
Hij heeft zelfs nog gevriesdroogd eten (adventure food) dus komt wel goed.

Melk en Wc-papier heb ik ook altijd meer dan genoeg van in huis, net als flessen water.
Ik heb ook een vrij grote voorraad eten, we overleven wel denk ik :)
Goede vraag hoor.

Hier kunnen we een tijd overleven op chips en chocolade en bier. Verder komen we niet.
Toen de buurt zonder stroom zat liep ik naar de supermarkt om kaarsen te kopen, maar die was natuurlijk ook niet open zonder stroom :facepalm: Dus op zich is het heel handig altijd wat kaarsen in huis te hebben. Dat hebben we ook. Verder zaklampen. Geen water oid, behalve wat er op dat moment hebben aan bubbeltjeswater.
Oh, al lezende heb ik toch meer in huis....

-WC papier zowel droog als vochtig, dus mezelf wassen kan eventueel.
-zaklamp
-batterijen
-EHBO kits
-houdbare eetproducten en drinkproducten op voorraad
-theelichten
anoniem_277599 wijzigde dit bericht op 02-09-2017 18:36
3.18% gewijzigd
Troeteltje schreef:
02-09-2017 18:31
Goede vraag hoor.

Hier kunnen we een tijd overleven op chips en chocolade en bier. Verder komen we niet.
Toch lekker :-).

Ik moet in de kelder overigens nog wel ergens kaarsen hebben liggen en minstens een paar thee-lichtjes, maar zou niet weten waar ...
En de kelder is zonder elektriciteit nogal donker.
Tornacense schreef:
02-09-2017 18:12
Ik ga zowat elke dag naar de supermarkt, dus hier is niet veel in huis.
Wij leven niet lang blijkbaar.

Water komt hier uit de kraan ... als ze de boel dus plat leggen, moeten we op wijn gaan leven :-D.
Haha, bij mij zal het whiskey zijn.
Bij ons in de straat zitten 2 supermarkten, wij doen dus elke dag boodschappen en hebben weinig voorraad. Wij redden het hooguit 1 dag, dan sterven we uit.
Ik leg zo snel mogelijk het loodje en laat de boel de boel. Helemaal geen zin in, om rampen te overleven, zeker niet hier in Rotterdam, want dan spreken we toch over een atoombom op de Botlek/Europoort.

Loopt het niet zo'n vaart, dan plunder ik de Aldi, die zit bij mij om de hoek.
Toevoeging: ik heb wel voor een half jaar tampons in huis :$
Alle reacties Link kopieren
Nog niks, ik had een hele doos met spul, maar dat is verloren gegaan bij een brand. Dus ik moet weer opnieuw beginnen, Ik lees mee!
O hier ook niet best.
Geen kaarsen. EHBO kit wel ergens, maar waar.... Pleisters en hooikoortstabletten wel bij de hand.
Water uit flessen nooit in huis. Wel wijn en melk:)
Verder wat potjes Olvarit en een blik mais...
Cateautje schreef:
02-09-2017 18:42
Ik leg zo snel mogelijk het loodje en laat de boel de boel. Helemaal geen zin in, om rampen te overleven, zeker niet hier in Rotterdam, want dan spreken we toch over een atoombom op de Botlek/Europoort.

Loopt het niet zo'n vaart, dan plunder ik de Aldi, die zit bij mij om de hoek.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Saga_Röversdotter schreef:
02-09-2017 18:32
Toen de buurt zonder stroom zat liep ik naar de supermarkt om kaarsen te kopen, maar die was natuurlijk ook niet open zonder stroom :facepalm: Dus op zich is het heel handig altijd wat kaarsen in huis te hebben. Dat hebben we ook. Verder zaklampen. Geen water oid, behalve wat er op dat moment hebben aan bubbeltjeswater.
Waskrijtjes branden ook goed en met olie in een glas en een katoenen veter kan je ook een 'kaars' maken.

Ik heb altijd gewone kaarsen en theelichtjes in huis en batterijen en zaklamp, maar dat is meer omdat die dingen regelmatig gebruikt worden.

Verder geen voorraden.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat we goed voorbereid zijn, niet gepland voor rampen, maar hoe we wonen en omdat we altijd een grote voorraad hebben omdat we lui zijn met boodschappen doen.

We hebben een houtkachel met een hoop hout, moestuin, volle vriezer, hoop soep en droog eten op voorraad, waterpomp en vijver, kaarsen en aanstekers. Verder hebben we ook een boel kampeerspullen zoals waterzuiveringsspul. In de autos hebben we een traytje waterflessen liggen. Jerrycan benzine voor de tuinapparaten. Ehbo spullen en medicijnen hebben we ook veel.

We maken altijd de grap dat wanneer er een ramp gebeurt we behoorlijk populair worden.
anoniem_353578 wijzigde dit bericht op 02-09-2017 18:49
4.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb geen enorme voorraad houdbaar voedsel oid.
Ik heb daar ook nooit zo bij stil gestaan en ik denk ook niet dat ik nu opeens water enz ga inslaan.
Ik heb een AH in de buurt die plunder ik wel thanks Cateautje voor de tip :couple:
Ik heb een paar dagen geleden mijn halve voorraad weggegeven aan een noodlijdende buurvrouw, dus ik hoop dat de ramp nog even wegblijft tot ik de boel weer heb aangevuld. Maar normaliter heb ik altijd wel een paar blikken groente in huis, en pannenkoekenmeel, en houdbare melk, en eieren, en instant aardappelpuree, en een paar pakken sap, en tomatenpuree, en pasta, en rijst, en knakworstjes voor een weeshuis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven