Leuk wonen tussen Den Bosch en Tilburg

15-09-2017 18:46 59 berichten
Mijn man heeft vandaag zo goed als zeker zijn droombaan binnengesleept, alleen is het wel 90 kilometer van ons huis vandaan... In het begin zal hij op en neer gaan rijden maar het idee is toch wel dat we die kant op gaan verhuizen. Alleen zijn we daar totaal niet bekend!

Dus ik zoek tips van leuke woonplaatsen in die omgeving. Onze wensen zijn:
Genoeg keuze uit basisscholen, liefst een goede basisschool voor hoogbegaafde kinderen.
Genoeg sportclubs.
Niet in een te klein dorp (ons kent ons, roddels) maar wel sfeervol.
Liefst ook een plaats waar leuke (culturele) activiteiten worden georganiseerd.
Qua omgeving graag in de buurt bij een bos of natuurgebied.
Kinderrijke omgeving.

Wie heeft er tips voor ons?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat Oisterwijk dan het dichts in de buurt komt.
Alle reacties Link kopieren
Boxtel
Kaatsheuvel, kun je vaak naar de Efteling ;-)

Baarle Nassau is erg mooi gelegen, veel vrijstaand en veel groen
Alle reacties Link kopieren
Haaren
Alle reacties Link kopieren
Moergestel
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan voor Oisterwijk: een leuke, wat grotere plaats waar best wel wat te doen is in een prachtige omgeving.

Google maar eens op de natuurgebieden Oisterwijkse Bossen en Vennen, Kampina en natuurlijk de schitterende Loonse en Drunense duinen.
Some cause happiness wherever they go, others whenever they go. (Oscar Wilde)
Oisterwijk en Kaatsheuvel! Oisterwijk heeft meer sfeer, maar is gemiddeld gezien ook wat prijziger. Kaatsheuvel ligt aan de Loonse en Drunense duinen en je bent zo in Den Bosch, dat vond ik een groot voordeel. Woon al jaren ergens anders, maar mis het nog
Alle reacties Link kopieren
Boxtel, Kaatsheuvel en Baarle-Nassau liggen nu niet echt tussen Tilburg en Den Bosch in...

Oisterwijk klinkt inderdaad als het dorp dat het dichtst in de buurt komt van jouw eisen (al verwacht ik niet dat er een school is voor hoogbegaafde kinderen). Wel verschillende basisscholen en een grotere middelbare school. Oisterwijk ligt mooi in het groen, maar daar hangt wel een prijskaartje aan. Als je budget wat lager is, kijk dan eens in Udenhout, Berkel-Enschot, Haaren, Helvoirt.

De eerste twee ken ik goed, vind het erg prettig wonen, maar ik woon hier al mijn hele leven, weet niet hoe het voor een buitenstaander is. Er zijn iig genoeg sportverenigingen, er wordt regelmatig wat georganiseerd, jeugdwerk is actief.
Alle reacties Link kopieren
Oisterwijk, mooi dorp met bruisend centrum. Enige nadeel daar, huizenprijzen sky high en toch wel een tikkeltje bekakt in sommige delen.

Voor een wat dorpsere sfeer, moergestel of Hilvarenbeek. Vind ik erg leuke dorpjes.

O, en wat vind je van vught?
Oisterwijk! Prachtig!
Alle reacties Link kopieren
Judith-anna schreef:
15-09-2017 19:57
Oisterwijk en Kaatsheuvel! Oisterwijk heeft meer sfeer, maar is gemiddeld gezien ook wat prijziger. Kaatsheuvel ligt aan de Loonse en Drunense duinen en je bent zo in Den Bosch, dat vond ik een groot voordeel. Woon al jaren ergens anders, maar mis het nog
Same here...
Some cause happiness wherever they go, others whenever they go. (Oscar Wilde)
Oké Oosterwijk zie ik veel voorbij komen, dan ga ik me daar eens in verdiepen!
Ik ken in die contreien (denk ik. Ben topografisch niet zo ontwikkeld) het plaatsje well en verschillende mensen die daar heel fijn wonen.
Alle reacties Link kopieren
Mouzepoes schreef:
15-09-2017 20:12
Boxtel, Kaatsheuvel en Baarle-Nassau liggen nu niet echt tussen Tilburg en Den Bosch in...
Dat is waar. Dan zou ik me aansluiten bij team Oisterwijk.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
15-09-2017 20:49
Ik ken in die contreien (denk ik. Ben topografisch niet zo ontwikkeld) het plaatsje well en verschillende mensen die daar heel fijn wonen.
Ik moest het opzoeken, maar Well ligt in Gelderland, boven de Maas, niet echt in de buurt...
Alle reacties Link kopieren
momo1980 schreef:
15-09-2017 20:34
Oké Oosterwijk zie ik veel voorbij komen, dan ga ik me daar eens in verdiepen!
Oisterwijk, met OI (je zegt idd wel Oosterwijk), anders gaat je zoektocht niet zo veel opleveren ;)
Alle reacties Link kopieren
Vught zou ook een optie zijn, Drunen of Waalwijk wellicht ook. En het mooie vestingstadje Heusden ligt misschien uit de richting maar de weg tussen den Bosch en Tilburg is een 80 weg met vaak veel file en via de a59 ben je soms sneller van den Bosch naar Tilburg. Dus tja veel opties. Afhankelijk van budget
Alle reacties Link kopieren
Doe het niet, je wordt ongelukkig
Alle reacties Link kopieren
Ik was in die regio ook niet zo gelukkig...Er was toen ik kind was absoluut geen hoogbegaafden school in de omgeving. Het is alweer een tijdje terug maar ook weer niet zo lang terug dat ik denk dat dat nu veranderd is. In gemeente Haaren niet in elk geval. Daarvoor moet je toch echt in de stad wonen helaas.
Oisterwijk heeft een trein station, Vught ook, en vind ik altijd handig.
Ik ben een fan van de Efteling dus ik zou zelf Kaatsheuvel doen, maar is inderdaad niet er perfect tussen in, terwijl Helvoirt, Cromvoirt, etc dat wel zijn.
Alle reacties Link kopieren
Oisterwijk, de wijk de bunders en da. Basisschool de Bunders, daar zijn bijna alle kinderen hoogbegaafd aldus hun ouders..
Erg leuk dorp, gezellig en veel te doen en veel groen!
Ik weet best een naam maar die was bezet..
Alle reacties Link kopieren
Met stip op 1: Oisterwijk. Of, als dat te duur is (en de prijzen van de woningen zijn er fors), dan zou ik kijken naar Goirle. Of Vught, maar dat is ook aan de prijs.
Alle reacties Link kopieren
Udenhout, basisschool de mussenacker daar gaan veel hoogbegaafde leerlingen heen


https://www.scholenopdekaart.nl/Basissc ... e/Algemeen
Ik weet best een naam maar die was bezet..
Alle reacties Link kopieren
90km is makkelijk te doen, zeker tegen de files in. Verhuis niet.
Alle reacties Link kopieren
Vught was 2 jaar geleden duurder dan Oisterwijk en veel minder leuk.
Oisterwijk heeft ook 'gewone' wijken oa panneschuur, waterhoef en westend (al zou ik voor die laatste zelf niet kiezen)
Ik weet best een naam maar die was bezet..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven