Pax kast

17-09-2017 17:45 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een tijdje ben ik rond aan het kijken voor een grote kast.
Op maat gemaakt, qua indeling.
Nou dacht ik aan de Pax kast van Ikea. Ik hoor er veel goede verhalen over. En hij is niet zo duur.

Nu ik daadwerkelijk een kast ga kopen, ga ik toch aan mezelf twijfelen. Is de kast wel zo goed? Is hij idd niet zo duur?
Overal in woonwinkels, bouwmarkten, enz. verkopen ze ook op maat gemaakte kasten, met accesoires.


Wat is jullie ervaring met deze kasten? Van Ikea, of van een andere winkel.
Wat raden jullie aan?

Ik zoek een op maat gemaakte kast, niet te duur. Hoeft ook niet de beste kwaliteit te zijn. Maar wel stevig. (Dus niet, als je er tegenaan stoot, dat hij wiebelt. Net als de kast die ik nu heb)
Alle reacties Link kopieren
Ga naar de ikea en bekijk dat ding of is dat een gekke tip?
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
De ikea kasten worden niet op maat gemakt. Zijn gewoon standaard maten.

Heb er zelf 1 is een prima kast.
Wij hebben een Pax kastenwand van 3,5 meter en ik ben er meer dan tevreden mee.
Onlangs zelf een pax kast gekocht. Had dezelfde twijfels als jij, maar ik moet zeggen dat ik heel blij verrast ben. Het is degelijke kwaliteit, een echte stevige kast. Ben er heel blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Hier een Pax-fan. Kan je zo mooi en duur maken als je zelf wilt. Fijn dat je de indeling ook helemaal zelf naar smaak kan maken!
Heb er o.a. eentje van 2m breed met schuifdeuren, alsie leeg is issie wel wiebelig als je er tegenaan duwt. Vol met kleding issie prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken een aantal mensen die een Pax kast hebben en die zijn er erg tevreden over.
sugarmiss schreef:
17-09-2017 17:52
De ikea kasten worden niet op maat gemakt. Zijn gewoon standaard maten.

Precies. Ze zijn er in 50 of 100 cm breed en in twee dieptes, meer keuze is er niet.
sugarmiss schreef:
17-09-2017 17:52
De ikea kasten worden niet op maat gemakt. Zijn gewoon standaard maten.

Heb er zelf 1 is een prima kast.
Ze schrijft ook op maat qua indeling.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een blije Pax-eigenaar.
Nu, er bestaan kasten die veel steviger zijn (die achterwand van Pax is bvb karton-achtig), maar die zijn ook een stuk duurder vaak.
Ik hoor ook dat als je verhuist en je zet 'm weer in elkaar, hij nooit meer hetzelfde is. Maar daar heb ik geen ervaring mee.
Alle reacties Link kopieren
De verhouding prijs kwaliteit is bij IKEA PAX erg goed. Als je een kwantum of bouwmarkt kast ernaast zet lijken ze van buiten niet zo anders, maar ga ze in elkaar zetten en je ziet dat de IKEA kast beter doordacht is en hetzelfde of minder kost.
Ik heb net een hele PAX kastenwand gemaakt en ben erg tevreden over het resultaat evenals over alle andere IKEA spullen die ik door de jaren heen heb gehad. Bij bouwmarkt / kwantum viel het meestal toch tegen of zitten er storende fouten in als schroeven die op je vloer krassen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al eens wezen kijken. Heb ook een aantal folders meegekregen.

Ik weet dat ze niet op maat worden gemaakt. Ik bedoelde meer, dat je de indeling zelf kon bepalen. En het type deuren, enzo.
Alle reacties Link kopieren
Hommeltjes schreef:
17-09-2017 17:55
Ze schrijft ook op maat qua indeling.
Zit je nog steeds vast aan standaardmaten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een topding, die Pax kast. Heb hem ook nagenoeg alleen in elkaar gezet (heb erg onhandige man). Een vriendin van mij heb ik onlangs helpen verhuizen en de kasten gingen daarna ook weer prima en stevig in elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
17-09-2017 17:54
Precies. Ze zijn er in 50 of 100 cm breed en in twee dieptes, meer keuze is er niet.
Ik dacht ook in 2 verschillende hoogtes.
Alle reacties Link kopieren
Het is een modulaire kast. Heel erg fijn dat je alles zelf kunt indelen, ik ben er heel blij mee.

Het zijn prima kasten en zeker stevig, maar ik heb aan de mijne wel flink wat geld uitgegeven (€800-€1000 denk ik, ik weet niet meer precies).
Mijn kast is 2 meter breed en 2 meter hoog, met (spiegel)zweefdeuren. Aan de binnenkant gewoon standaard planken en 1 roede.

Zweefdeuren zijn een stuk duurder dan gewone deuren.
Wil je er ook nog van alles in? Lades, speciale planken, opbergers etc... dat kost ook wel wat.
flipje2 wijzigde dit bericht op 17-09-2017 18:06
11.87% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Die van ons is zelfs verhuisd, de beschadigingen daarvan zijn gelukkig niet zichtbaar omdat we de deuren eraf hadden gehaald. Verder een prima kast, heb m nu denk ik 5 jaar, twee smalle en 1 brede in het midden.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties.
Zo te lezen hebben de meeste van jullie toch goede ervaringen.

Ik twijfelde gewoon, het gaat toch om veel geld.
Net wat Flipje zegt. Rond de 1000 kom ik wel op uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het helemaal niet makkelijk om 'm in elkaar te zetten. De man van een vriendin heeft geholpen, en die is halverwege gestopt omdat ie het te moeilijk vond (had ook ettelijke fouten gemaakt). Heb daarna een klusjesman betaald om te komen afwerken. Maar ging erg traag, omdat ie het allemaal moest bestuderen.
Als ik het opnieuw zou doen, dan zou ik gewoon die mannetjes van de Ikea-plaatsingsdienst zelf laten komen. Heeft mijn moeder recent gedaan, en ging heel snel en professioneel, zei ze. (En ik denk dat zij uiteindelijk goedkoper uit was dan ik)
sugarmiss schreef:
17-09-2017 18:00
Ik dacht ook in 2 verschillende hoogtes.

Ja klopt, wij hebben de hoge maar er zijn ook lagere. En ik bedacht net dat de kasten met schuifdeuren ook weer andere maten hebben. Maar wel allemaal standaard dus.
aankleefsjaan schreef:
17-09-2017 17:53
Hier een Pax-fan. Kan je zo mooi en duur maken als je zelf wilt. Fijn dat je de indeling ook helemaal zelf naar smaak kan maken!
Heb er o.a. eentje van 2m breed met schuifdeuren, alsie leeg is issie wel wiebelig als je er tegenaan duwt. Vol met kleding issie prima.
Heb je ze niet aan de muur vastgemaakt?

Wij hebben in 4 kamers de Pax staan, allemaal anders ingericht. Ideaal!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er twee, een grote hoekkast in de slaapkamer die we 14 jaar geleden zelf in elkaar hebben gezet en paar maanden geleden een kleinere gekocht en die hebben we in elkaar laten zetten omdat we er nu geen zin in hadden. Die mannen doen dat zo ontzettend snel. Kost je een paar tientjes.
Alle reacties Link kopieren
Eames6 schreef:
17-09-2017 18:07
Heb je ze niet aan de muur vastgemaakt?
Ik heb geen kast met schuifdeuren maar met draaideuren.

Die staat gewoon stevig dus niet aan de muur vastgemaakt. Vind dat eerlijk gezegd overbodig.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons staan ze alletwee niet vast aan de muur.
Alle reacties Link kopieren
Alle drie niet zelfs want ik bedenk me net dat we de oude in de schuur hebben gezet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven