Muizen! Eten niet van het gif

18-09-2017 10:22 46 berichten
-
anoniem_347227 wijzigde dit bericht op 04-02-2019 09:53
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
leen een kat
Alle reacties Link kopieren
Muizenvallen neerzetten met wat pindakaas.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Muizenvallen met pindakaas of oude kaas.
Gif in de vorm van korrels.

Met deze zaken heb ik ervaring helaas. Beide methodes gingen niet over 1 nacht ijs. De muizen laten zich blijkbaar niet zomaar lokken en denken er eerst eens een tijdje over na.
Je moet de vallen op hun looproute plaatsen. En ik zou er eens chocola inleggen. Geen geintje, muizen houden van chocola. En broodkruimels.
Ik heb in de supermarkt gewerkt en daar vraten de muizen van chocola in de schappen.
Kat inderdaad. Rest hielp hier allemaal niet.
proudmama33 schreef:
18-09-2017 10:31
Je moet de vallen op hun looproute plaatsen. En ik zou er eens chocola inleggen. Geen geintje, muizen houden van chocola. En broodkruimels.
Ik heb in de supermarkt gewerkt en daar vraten de muizen van chocola in de schappen.
Echt? Nu begrijp ik het!

Bij mij waren alle chocoladerepen aangevreten!
Alle reacties Link kopieren
Bij de ingangen vers gesneden uien neerleggen . Tegen die geur kunnen ze niet. En wat ook helpt is pepermunt olie. Katoenen bal in pepermuntolie drenken.
Over twee weken komt er een kat.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Superhuisvrouw post_id=27562441 time=1505725775 user_id=25294]
Bij de ingangen vers gesneden uien neerleggen . Tegen die geur kunnen ze niet. En wat ook helpt is pepermunt olie. Katoenen bal in pepermuntolie drenken.
Dan houd je de muizen al buiten de deur.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben/hadden ook last. Van het weekend weer 1 gevangen. De tip van pepermuntolie is goed. Muizenvallen met pindakaas langs de plinten leggen maar haaks op de muur. Als je ze evenwijdig neerzet lopen ze er langs. Haaks niet, dan gaan ze er overheen, Ze zien heel weinig vandaar dat ze langs de plinten lopen. Pindakaas elke 2 a 3 dagen vervangen. Zorgen dat alle gaatjes dicht zijn waar ze doorheen kunnen. Als je door het gat een pen kan steken dan kan een muis er ook door. Wij hebben/hadden (hoop ik) spitsmuizen en die zijn heel lastig te vangen. Als je ook een spitsmuis hebt dan lopen ze langs het gif.
Alle reacties Link kopieren
Eet het zelf op.
Alle reacties Link kopieren
Diervriendelijke muizenvallen!
Zorgen dat er geen voedsel ligt waar ze bij kunnen komen. Normaal heb je geen last van muizen als er niks lekkers voor ze is.
Kieren zelf al dicht maken tijdelijk
Alle reacties Link kopieren
Ook last van gehad. Tips van de ongediertebestrijder:
Gaten en kieren kan je makkelijk dichtmaken met staalwol (de schuursponsjes waarmee je aangekoekt vuil van pannen schraapt). Muizen bijten daar niet doorheen. Vinden dat vies.

Telkens ander gif gebruiken en het gif niet aanraken. Als ze mens ruiken is het minder aantrekkelijk. Mag zeker in de doosjes blijven.

Schoonmaken met een product met eucalyptus.

Al het eten in plastic dozen bewaren

Hopelijk ben je er snel van verlost.
wolkie schreef:
18-09-2017 11:21
Wij hebben/hadden ook last. Van het weekend weer 1 gevangen. De tip van pepermuntolie is goed. Muizenvallen met pindakaas langs de plinten leggen maar haaks op de muur. Als je ze evenwijdig neerzet lopen ze er langs. Haaks niet, dan gaan ze er overheen, Ze zien heel weinig vandaar dat ze langs de plinten lopen. Pindakaas elke 2 a 3 dagen vervangen. Zorgen dat alle gaatjes dicht zijn waar ze doorheen kunnen. Als je door het gat een pen kan steken dan kan een muis er ook door. Wij hebben/hadden (hoop ik) spitsmuizen en die zijn heel lastig te vangen. Als je ook een spitsmuis hebt dan lopen ze langs het gif.
Hoezo lopen spitsmuizen langs het gif? Jij hebt je spitsmuizen gevangen met de haakse muizenvallen?
Alle reacties Link kopieren
Troeteltje schreef:
18-09-2017 10:50
Echt? Nu begrijp ik het!

Bij mij waren alle chocoladerepen aangevreten!
chocola werkt als tegen gif een paar hapjes en bloed pompt weer
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Rinkels schreef:
18-09-2017 12:10
Hoezo lopen spitsmuizen langs het gif? Jij hebt je spitsmuizen gevangen met de haakse muizenvallen?
Omdat spitsmuizen vlees eters zijn (maar ook pindakaas) en ze het gif niet eten. Volgens de meneer van de ongediertebestrijding zijn dit de lastigste muizen. Inderdaad door de muizenval haaks naast de plint te zetten. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Als je de lange kant van een muizenval tegen de plint zet lopen ze er langs maar als je het met de korte kant langs de plint zet is het omlopen te ver (dat zien ze niet) dus gaan ze eroverheen. En dan klapt de val dicht.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb last van mensen, zal ik ze vergiftigen of in een grote klem laten lopen? Dan leg ik een zak paprikachips neer, komen vast een paar volvette op af. En dan PATS!
Alle reacties Link kopieren
Wat zal dat opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Korreltjes en dan met een (plastic weggooi) vorkje of lepeltje in de pindakaas roeren. Op een plastic bordje bv. Pindakaas schijnen ze lekker te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Skull schreef:
18-09-2017 14:11
Ik heb last van mensen, zal ik ze vergiftigen of in een grote klem laten lopen? Dan leg ik een zak paprikachips neer, komen vast een paar volvette op af. En dan PATS!
?? Mensen komen toch niet ongewenst binnen in je huis en vreten van alles aan? (nou ja soms wel en dan zou je ze inderdaad in zo een klem willen zetten neem ik aan)
En mocht je bedoelen dat zo een klem niet diervriendelijk is dan klopt dat maar korrels waar ze langzaam dood aan gaan zijn dat ook niet. Bij zo een klem zijn ze in 1x dood en bij die korrels sterven ze langzaam op een plek waar je niet bij kan en dan gaat de boel meuren.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
wolkie wijzigde dit bericht op 18-09-2017 14:19
Reden: Dubbel
98.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
wolkie schreef:
18-09-2017 14:18
?? Mensen komen toch niet ongewenst binnen in je huis en vreten van alles aan? (nou ja soms wel en dan zou je ze inderdaad in zo een klem willen zetten neem ik aan)
En mocht je bedoelen dat zo een klem niet diervriendelijk is dan klopt dat maar korrels waar ze langzaam dood aan gaan zijn dat ook niet. Bij zo een klem zijn ze in 1x dood en bij die korrels sterven ze langzaam op een plek waar je niet bij kan en dan gaat de boel meuren.
Nee mensen doen weer andere dingen.
Wat echt heel goed helpt, maar eigenlijk verboden is, (volgens mij mogen alleen professionele bedrijven dit gebruiken) zijn de kartonnen "plakplankjes". Je kunt ze via het internet bestellen en bij veldmuizen werken ze super. Als ze op het plankje zitten, moet je ze wel gelijk doodslaan, want het is natuurlijk zielig als ze levend vastzitten. Een winkel in de buurt die muizengif en vallen verkoopt, gebruikt zelf dus ook die plankjes. Die ze dan weer niet verkopen aan hun klanten.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
18-09-2017 14:43
Wat echt heel goed helpt, maar eigenlijk verboden is, (volgens mij mogen alleen professionele bedrijven dit gebruiken) zijn de kartonnen "plakplankjes". Je kunt ze via het internet bestellen en bij veldmuizen werken ze super. Als ze op het plankje zitten, moet je ze wel gelijk doodslaan, want het is natuurlijk zielig als ze levend vastzitten. Een winkel in de buurt die muizengif en vallen verkoopt, gebruikt zelf dus ook die plankjes. Die ze dan weer niet verkopen aan hun klanten.
Deze hadden wij ook. Kan je alleen bestellen via de website van de "blauwe" bouwmarkt. Dan gaat het via Belgie maar dat is wel echt heel zielig. Als je ze namelijk niet meteen ontdekt dan gaan ze uiteindelijk van de stress hun eigen pootjes doorknagen om los te komen. Daarom is het verboden in NL.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven