Vlooien!!!

20-09-2017 12:54 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, wij hebben een hond te logeren gehad en die had dus vlooien.

Het beestje kreeg elke dag iets van knoflookspul in z'n eten en mijn partner kamde hem elke dag uit...maar ja, toen was het beestje weg en de vlooien logeren nu in mijn huis!
En ik ben flink te grazen genomen.

Nu heb ik sinds ik het weet elke dag de stofzuiger erbij gehaald, gesprayd, beddengoed gewassen op 90 graden, kleden naar buiten, kussens in vuilniszakken in de garage, tea trea olie op mezelf gesmeerd voor het slapen gaan, bakjes met afwasmiddel geplaatst en tot een paar dagen geleden zat er elke x maar 1 in en in de woonkamer geen een.

Ik ben dus al een paar dagen niet meer gebeten maar het zit nu in m'n hoofd. Ik blijf bezig met schoonmaken, wassen en het bed stofzuigen.
Alles stofzuigen.

Nu heb ik vandaag de vlooienbestrijder gebeld en die hebben me nog banger gemaakt en nu voelt het alsof ik nooit van ze af kan komen.
Ik wil ze nu langs laten komen, al is het voor mijn gemoedsrust. Ik zit niet meer lekker thuis.
Waar moet ik op letten als ik ze inschakel.
Alle reacties Link kopieren
https://www.amazon.de/gp/product/B00WU8 ... UTF8&psc=1
Let vooral op dat je geen poot uitgedraaid wordt

zelf doen kost je ongeveer 50 euro aan goede spuitbussen.
en dan ben je er goed en definitief van af!
Alle reacties Link kopieren
Spuitbussen bij de dierenarts halen, maar volgens mij ben je er wel vanaf zo te horen.
Wel goed om misschien nog 1 x voor de zekerheid te behandelen.
Wij hadden het vorig jaar...panisch werd ik ervan!
Ja, natuurlijk zeggen ze dat.

Het is wel zo dat de eitjes best lang kunnen blijven liggen en soms pas na maanden uitkomen. Gewoon special spray voor kopen. Die zijn er. Als je nu een paar weken 1x in de week de hoekjes doet, de bank in de kieren en goed blijft stofzuigen komen ze echt niet meer uit/ terug.

Zou wel bedanken de volgende keer qua oppassen.
Alle reacties Link kopieren
Nou Suy, ik wordt er dus ook panisch van....zo panisch dat ik al ruim 3 weken elke dag OVERAL stofzuig!
Inclusief IN de bank.

Het irritante is dat ik elke dag weer bedenk wat ik nu weer kan schoonmaken en stofzuigen. Schoenen en de kleding in vuilniszakken staan vandaag op het menu :S

Ik heb 3 spuitbussen leeg gespoten en de sierkussens van de bank heb ik ingespoten en in vuilniszakken geplaatst. Daar liggen ze al een week.

Maar die vrouw zei dat vlooien niet doodgaan van wassen boven de 60 graden en ze in zakken alleen maar de kans krijgen om te relaxen. Dus alles gaat daar vandaag uit!
Alle reacties Link kopieren
En nee, die hond en geen enkele andere komt er voorlopig in!
Ik snap alleen wat je kleding en beddegoed er mee te maken hebben. Voordat de vlooien in een heel huis zijn beland moet je wel een hele erge plaag hebben gehad. Dat duurt vaak weken. Of woon je klein en lag de hond in de slaapkamer?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet Fee, ik heb er gewoon veel over gelezen en er staat dat ze ook in je kleren kunnen gaan zitten

En ik ben er 1 in bed tegengekomen dus ik denk dat ze daar dan ook eitjes in hebben gedaan.

De hond sliep in de slaapkamer idd :S
Dat kleed is nu buiten en bespoten en komt er voorlopig even niet in.

Dat zeg ik, ik ben aan het doordraven ....
Alle reacties Link kopieren
Maar het bedden goed is al een paar keer op 90 graden gewassen en het matras heb ik tot nu toe elke dag met de stofzuiger behandeld....

dus denk dat het er daar wel uit is...

Ik ben alleen panisch dat ze dus in mn kast zitten :S
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik woon niet heel klein...
Ik zou vanaf nu investeren in rustig worden.
Je hebt nu al een tijd geen vlooien gehad én je hebt alle maatregelen genomen die er bestaan. Grote kans ook dat je de eitjes ook wel hebt opgeruimd.

Dus: afschakelen en weer richting je normale patroon qua stofzuigen en schoonmaken gaan.
Wat is het ergste dat je kan gebeuren? Dat het toch niet genoeg was en je weer een vlo tegen komt. Dat los je dan wel weer op.
Maar als je zo doorgaat is het ergste dat je kan gebeuren: dat je jezelf helemaal gek maakt en in een fobie terecht komt.

Dus: adem in, adem uit!
Nog even een controle-vraagje ;-) Wat voor vloerbedekking heb je?
Je overdrijft. Als je echt het zekere voor het onzekere wilt nemen haal je goede spuitbussen bij de dierenarts. Eerst goed stofzuigen, hele huis insprayen, en daarna een paar dagen weg gaan en minimaal drie dagen niet stofzuigen. Als je dan weer thuis komt, zijn niet alleen de vlooien dood maar ook al het andere insectenvolk.
Alle reacties Link kopieren
Ja Courage, dat MOET ik ook inderdaad want ik merk aan mezelf dat ik de afgelopen 3 weken ELK vrij moment heb lopen schoonmaken, wassen en alles.
Dus dat moet zeker, even rustig worden.

Ik heb geen vloerbedekking in huis, wel wat tapijten


@minkedewit; ik krijg mijn partner echt niet een paar dagen het huis uit. Die vind ook dat ik overdrijf, al helpt hij me nu wel met het schoonmaken.
MinkeDeWit schreef:
20-09-2017 14:27
Je overdrijft. Als je echt het zekere voor het onzekere wilt nemen haal je goede spuitbussen bij de dierenarts. Eerst goed stofzuigen, hele huis insprayen, en daarna een paar dagen weg gaan en minimaal drie dagen niet stofzuigen. Als je dan weer thuis komt, zijn niet alleen de vlooien dood maar ook al het andere insectenvolk.
onzinnig dat je een paar dagen het huis uit moet
slecht advies!!
Die tapijten heb je neem ik aan ook gestofzuigd en/of buiten uitgeklopt? (alle andere dingen heb je al benoemd).
Zoja: dan mag je nu écht in de relax-stand gaan.
En gooi niet nog meer gif je huis in dan nodig is. Je mag even uitblazen van al je goede werk.
Alle reacties Link kopieren
De ene tapijt, uit de slaapkamer ligt nu bespoten in de schuur...die wilde ik echt even niet in huis

die in de woonkamer is bespoten en elke dag de stofzuiger eroverheen

Ja, in de relax-stand, dat moet ik echt even.

Alleen vanavond al de kleren die ik in vuilniszakken heb gestopt buiten uitkloppen en maar gewoon weer normaal in de kast zetten.

Je hebt gelijk Courage, als straks blijkt dat er toch nog wat zijn dan pak ik het gewoon weer aan.
Het kleed inspuiten en in plastic (vuilniszakken) wikkelen en dan wegzetten
werkt echt veel beter
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kleed in de woonkamer is te groot dus ik denk dat ik die, voor mijn eigen gemoedsrust dit weekend nog even inspuit en het dan maar gewoon laat gaan.

Pffff, ik heb dit nooit gehad dus misschien vandaar een overdreven reactie erop. Ik ben namelijk helemaal niet fobisch aangelegd.
Nog nooit een fobie gehad in mijn leven.

Ik heb heel vaak op TLC dat programma gekeken van mensen die zo overdreven konden schoonmaken, wel 8 uur achter elkaar...ik vond het altijd fascinerend en begreep de drang niet zo......en nu ben ik er zelf eentje aan het worden!
Het kleed dat te groot is spuit je voordat je gaat slapen in. Ramen en deuren dichthouden! en in de ochtend even lekker luchten.
zo heb je een optimale werking van je spuitbus.
Ik zou vooral de stofzuigerzak even vervangen :mrgreen:
ouwewijsneus schreef:
20-09-2017 14:36
onzinnig dat je een paar dagen het huis uit moet
slecht advies!!
Bij mijn gif staat dat op de bus. In die dampen wil je ook echt niet blijven zitten.
MinkeDeWit schreef:
20-09-2017 18:25
Bij mijn gif staat dat op de bus. In die dampen wil je ook echt niet blijven zitten.
Vlooienbestrijding is een deel(tje) van mijn werk
zou je het merk van jou bus hier willen delen?
natuurlijk heb je te maken met gif en drijfgassen, maar na 3 uur ben je van de drijfgassen af en hoef je alleen maar even goed te luchten, dan gaat het niet ten koste van je gezondheid.
Alle reacties Link kopieren
De stofzuigerzak heb ik elke keer vervangen en nu een vlooienbandje erin

Vannacht weer geen nieuwe beten dus ik ben al wat rustiger.
Vanavond toch alleen nog even stofzuigen en de garage lekker even uitmesten

Ik heb nog nooit zo'n schoon huis gehad, nu alleen bijhouden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven