ervaring met spouwmuur isolatie huis jaren 80

20-09-2017 16:32 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met het isoleren van de spouwmuur (naar huidige maatstaven).

Ik lees dat er een twee opties zijn als er dus al wol als isolatie in je spouw zit:
- wol er uit en dan er iets nieuws in (dikker wol, een soort klevende balletjes etc)
- enverifoam inspuiten (wol kan gewoon blijven zitten)

Vooral optie 2 trekt ons aan maar er zijn erg weinig bedrijven die dit kunnen/doen.

Iemand tips of ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 22-09-2017 14:00
Reden: spammer
95.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb je al bedrijven over de vloer gehad hiervoor? Die dan even in je spouw hebben gekeken?

Ik heb ook een huis van de jaren 80. De isolatiebedrijven zeggen dat de isolatie nog goed is (niet verzakt). Er is echter nog te weinig ruimte over om bij te vullen.

De isolatie weghalen en opnieuw vullen zal nooit rendabel zijn. Dus ze raden me allemaal aan om het zo te laten als ik geen last van kou heb en zo (heb ik ook niet. En huis is lekker stil).

Tip is dus om een paar bedrijven aan te schrijven en kijken wat ze zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Benpoepen. Bij ons zit 2cm wol en er is nog 5 a 6 cm spouw over om op te vullen.

Wij laten binnenkort enverifoam in de spouw aanbrengen en het wol kan dan gewoon blijven zitten. Dit spul is dus ideaal voor woningen tussen 1975 en 1990.
Alle reacties Link kopieren
Beste Europe86, wat zijn je ervaringen tot nu toe? Ik wil dezelfde werkzaamheden laten uitvoeren.
Alle reacties Link kopieren
Onze ervaringen met enverifoam zijn goed. Comfort in het huis is verbeterd en het blijft langer warm, ofwel, er gaat minder warmte verloren.

Heb ook meteen de vloer extra geïsoleerd dus dat heeft natuurlijk ook bijgedragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven