Droogmolen

21-09-2017 13:35 23 berichten
We zijn net verhuist en zoeken nu nog een droogmolen.

Maar vind ze nog al duur. Is zo Brabantia nu zoveel beter als een goedkopere versie?

Nu na de verhuizing wil ik eigenlijk niet te veel meer uitgeven... Budget is beetje op.
Maar ons rekje waait buiten steeds om.

Wie heeft een goede tip? Mag ook gewoon webwinkel zijn. Op marktplaats vind ik in onze regio niet zo veel of ze vragen er nog steeds 30/40 euro er voor!

Oeps had bij thuis gemoeten...
Alle reacties Link kopieren
gewoon een waslijn kopen en die ophangen. je hebt echt geen draaimolen nodig. voor nog geen euro per 10 meter ben je klaar
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een brabantia en een merk-loos ding (gehad). Ja ik merk verschil. Dat merkloze ding was na een paar keer opzetten al minder, lijn begon door te hangen, armen werden minder.

Na verloop van tijd wou ie niet eens meer uitklappen. Daarna een Brabantia gekocht, die heb ik nu 3 jaar en ik wil niet anders meer. Hij hangt niet door, werkt prettig, snel op te zetten etc. In de aanbieding gekocht, dan kost ie nog steeds 'n euro of 55/60, maar voor mij is dat het waard. :)

en @Hamerhaai, 'je hebt echt geen draaimolen nodig', volgens mij ligt dat maar net aan je wensen. Ik moet er niet aan denken om twee palen in mijn tuin te parkeren met die lijnen er tussen. Dan staat die palen 'daar maar te staan' als ik hem niet gebruik. Tussen twee schuttingen of iets gaat ook niet werken, daar zit ruim 20 meter tussen. Dus volgens mij moet TO het helemaal zelf weten en mag 't wel iets minder nukkig ;)
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
Hier ook een Brabants het is gewoon een hele fijne molen.
Lijnen blijven idd strak makkelijk in te klappen en kan er veel op kwijt.
Ik was bv graag alles op een dag zoals vandaag en er hangen nu al twee ladingen op en nummer drie er zo bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een Brabantia gehad. Wel een duurdere maar heb hem zeker 15 jaar gebruikt. Prima ding! En als de lijnen minder werden is het ook heel makkelijk om er nieuwe lijnen op te zetten.
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik vind goedkoop vaak duurkoop (niet altijd maar wel vaak). Dus liever meer geld uitgeven en er langer plezier van hebben.
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook echt tevreden met mijn Brabantia. En nodig? Ik ben er blij mee, kan 2 à 3 wassen ophangen, dat lukt me niet op een wasrekje of iets dergelijks.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Waarom kijk je niet op marktplaats? Vaak zijn die dingen nog nieuw in de verpakking maar is het bonnetje zoek, of zo
Alle reacties Link kopieren
Brabantia inderdaad op goedkopere gaan de lijnen doorhangen.

In de winter staat hij op zolder in een parasolvoet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn brabantia is nu 8 jaar oud en doet het nog perfect terwijl ik hem soms wel een paar dagen in de regen laat staan omdat ik te lui ben hem op te bergen.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
21-09-2017 13:43
gewoon een waslijn kopen en die ophangen. je hebt echt geen draaimolen nodig. voor nog geen euro per 10 meter ben je klaar
Dit hebben wij na vijf jaar Brabantiaergernis ook uiteindelijk gedaan en het is echt een oplossing. Gewoon zes waslijnen met stevige haken van muur tot muur en ophangen maar. Hebben jullie geen bevestigingsplekken, of vind je de lijnen anders niet mooi? Anders is het wel de beste en goedkoopste oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Dit is volgens mij inderdaad zo'n goedkoop is duurkoop artikel.
Vaak is er wel ergens een Brabantia in de aanbieding. Ik had pas voor 49,95 een 40 meter molen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem voor mijn verjaardag gekregen :proud: (van mijn moeder). Ben je binnenkort jarig toevallig? Of je vriend ;-))
Poep, wie heeft jou gescheten?
hamerhaai schreef:
21-09-2017 13:43
gewoon een waslijn kopen en die ophangen. je hebt echt geen draaimolen nodig. voor nog geen euro per 10 meter ben je klaar
En waar moet ik die aanhangen? Raam en de heg?
Dymphnatam schreef:
21-09-2017 14:36
Waarom kijk je niet op marktplaats? Vaak zijn die dingen nog nieuw in de verpakking maar is het bonnetje zoek, of zo
Helaas op het moment hier niet in de regio of mensen die nog zo 40/50 euro vragen.
Ik heb ook een merkloze gehad en nu een Brabantia en sluit me aan bij kleineschnitzel. Hoewel de goedkope zijn werk ook wel deed hingen idd de lijnen na een tijdje slap en hing het hele ding ook nogal scheef. Vorig jaar hebben we daarom een nieuwe gekocht en voor een Brabantia gekozen, niet heel bewust (mijn vriend heeft gewoon de eerste de beste die hij op bol.com zag besteld ;-D ) maar hij bevalt prima. Deze kan overigens ook hoger, dat is ook wel prettig
hamerhaai schreef:
21-09-2017 13:43
gewoon een waslijn kopen en die ophangen. je hebt echt geen draaimolen nodig. voor nog geen euro per 10 meter ben je klaar
En iedereen heeft ook muren/palen in de tuin waar een lijn aan kan :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
Brabantia van mij is erg goed. Al 14 jaar in bezit. Altijd buiten gestaan en in de winter gaat ie de tuinkast in.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Nijn5 schreef:
21-09-2017 17:27
En iedereen heeft ook muren/palen in de tuin waar een lijn aan kan :sarcastic:
moet je de was perse buiten hangen?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
21-09-2017 22:37
moet je de was perse buiten hangen?
Ja, ik vind dat echt lekker ruiken, het droogt snel en je hebt dus geen droger nodig. En bovendien heb ik binnen maar weinig ruimte voor dekbedovertrekken etc.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn Brabantia droogmolen al 25 jaar, een jaar of 8 geleden heb ik er zelf allemaal nieuwe lijnen opgezet, is even een klusje maar dan kan hij ws de rest van mijn leven weer mee :)
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
21-09-2017 13:43
gewoon een waslijn kopen en die ophangen. je hebt echt geen draaimolen nodig. voor nog geen euro per 10 meter ben je klaar
Dit
Ik heb een wasrek op zolder staan , maar bij een beetje zon hang ik de was buiten aan de lijn achter in de tuin, dan ruikt de was veel lekkerder, handdoeken Jeans sokken ondergoed altijd in de droger ook in de zomer dan zijn ze lekker zacht
hamerhaai schreef:
21-09-2017 22:37
moet je de was perse buiten hangen?
Nee hoor, maar aangezien TO vraagt naar een droogmolen neem ik aan dat ze de de was buiten wil kunnen ophangen. De meeste mensen gebruiken die namelijk alleen buiten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven