Keramisch parket, wie heeft ervaring?

22-09-2017 09:15 27 berichten
Wij krijgen vloerverwarming en twijfelen nu wat erop moet. Hout vinden we het mooist, maar is niet ideaal qua warmtegeleiding. Daarbij hebben we een open keuken en wil ik het liefst alles hetzelfde. Hout in de keuken lijkt me niet handig... wij zijn niet zo heel erg van het onderhoud.
Daarom denken we erover om keramisch parket te nemen. Het ziet er supermooi uit heb ik al gezien, het geleidt de warmte en het kan in de keuken. Maar... we zijn bang voor een ongezellige akoestiek. Wie heeft hier ervaring mee?
Is toch hetzelfde als plavuizen alleen in houtstructuur? Het lijkt mij zeer praktisch en lekker warm met vloerverwarming.

Het is wel zaak een vloer te kiezen van goede kwaliteit met een keurmerk, want je hebt ze ook heel goedkoop, maar daar word je niet blij van.

Ik vind het hele mooie vloeren, zeker die met ook echt houtstructuur erin.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben dit liggen, super mooi! Iedereen denkt dat het echte parket is.
Wij hebben ook vloerverwarming en daarom voor deze oplossing gekozen, heel tevreden van en niet kil.

De duurde tegels zijn niet te onderscheiden van echte parket, bij de goedkopere zie je het wel vind ik.
Boven hebben wij een goedkopere liggen, zelf zie ik het daar wel dat dat geen parket is alhoewel er toch ook al mensen dachten dat het ook om echt hout ging.
De duurde soorten hebben meer variatie in hun nerven, bij de goedkopere zie je sneller een 'patroon' terugkomen. Maar het hoeft daarom ook weer niet minder mooi te zijn hoor.
Heb je al eens naar pvc gekeken? Wij hebben het liggen op de vloerverwarming en ik vind het ideaal! Het is er ook in houtpatroon. Het is minder hard, maar heeft wel alle voordelen van plavuizen.
Ik heb om dezelfde reden naar keramisch parket gekeken en ook om dezelfde reden besloten het toch niet te doen. Erg mooie vloeren maar dat 'harde' blijf je houden. En ook de voeg tussen de tegels viel me een beetje tegen.

Wij hebben gekozen voor pvc. Even mooi, even onderhoudsvrij, even duur, maar veel zachter. Ik had niet verwacht om pvc te vinden dat ik mooi genoeg vind en anders waren wij alsnog voor hout gegaan. Gelukkig bleek dat niet zo te zijn (iedereen die binnen loopt denkt dat het parket is) en ik ben dolgelukkig met onze prachtige vloer :heart:
Alle reacties Link kopieren
En welk merk PVC vloer hebben jullie gekozen MaryCrawley? Wij zitten met hetzelfde dilemma namelijk en ik vind alle PVC 'parket'
vloeren tot nu toe erg plastic. Vooral aan de randjes zie je dat vaak goed.
Wij hebben de Mflor Lumi (omdat we graag een witte (houten) vloer wilden). Ook tegen ons hebben mensen al gezegd wat een mooi parket we hebben. :)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben keramisch parket en het is alles behalve een ongezellige akoestiek.
Heel warm , ook qau uitstraling.

Iedereen die komt kijken gaat even voelen en zijn verbaasd dat het tegels zijn.
Krijgen veel complimenten.

Je hebt ook goedkopere die zijn echt minder mooi. Ook belangrijk dat het goed gelegd wordt. Wij hebben smalle voegen in bijpassende kleur.

Persoonlijk vind ik pvc erg kil en het plastic spreekt mij ook niet aan.
Bij keramisch parket is het sowieso zonder damp ed. ( al verschillen de meningen bij pvc daarover, ik had er geen fijn gevoel bij)
Het is ook enorm makkelijk, gewoon met wat water schoonmaken en geen krassen of verkleuringen mogelijk.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties Trotter en Jua. Ziet er mooi uit Jua, volgens mij is voegen in de juiste kleur en niet te breed al heel bepalend om het meer op parket te laten lijken.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het en vind het geweldig. Ideaal met schoonmaken, mensen denken dat het gewoon hout is, zelfs als ze voelen denken ze het nog steeds.

Waar ze ons wel voor gewaarschuwd hebben is dat bepaalde gekleurde voegen uiteindelijk vlekken kunnen veroorzaken met de jaren. En dan kunnen de voegen er vies uit komen te zien hoe hard je ook schoonmaakt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben bruinige voegen er eerlijk gezegd nog nooit gehoord of gelezen dat dat lelijk wordt op den duur.
Lichte/ grijze voegen weet ik wel nog vanuit thuis vroeger dat mij moeder al flipte als we iets op vloer morsten want dat zag je bijna meteen blijvend in de voegen.
Hier laatst pasta saus door jongste op grond terecht gekomen maar niks aan voeg te zien.

Heb wel lelijk gelegd keramisch parket gezien , ook in showrooms bv met lichte grijze voegen en ook nog eens breed. Kan natuurlijk persoonlijke smaak zijn maar dan heb je echt losse tegels wat erg op valt.
Wij vinden hout nu juist zo mooi.
We hebben ook lange tegels van 1. 60

Buren aan de ene kant zeiden eerst bij kennismaking " he jullie hebben bijna zelfde parket als wij?" ( zij hebben dus echt hout parket) en andere buren met wat duurder laminaat dachten ook dat wij houten vloer hadden.
En dat is precies wat wij wilden..een hout uitstraling vloer.

Is wel duidelijk dat ik enthousiast ben he ;-)
Het blijft toch persoonlijk ;-) . Ik kon mezelf voor de woonkamer gewoon echt niet over de voeg en het harde 'tegel gevoel' heenzetten. Maar dat ben ik :). Gedeeltelijk is dat ook omdat de vloer bij ons in visgraat ligt en dan valt de voeg nog beter op en zijn het duidelijk tegels, hoe mooi die tegels verder ook zijn. Dat is met een recht plankenpatroon denk ik wat minder.

Wij hebben overigens wel keramisch parket in de badkamer en toiletten. Daar ben ik er erg blij mee.

Volgens mij is de crux sowieso met beide keuzes dat je voor goede kwaliteit moet gaan. Dan is het allebei mooi en kan het net echt worden. Dus wat vind je het belangrijkste?

Oh en wij hebben een vloer van therdex. Ik heb wel letterlijk honderden stalen thuis neergelegd om kritisch te kijken in verschillend licht. Moduleo heeft ook mooie opties en mflor ook. Maar het hangt ook enorm van de kleur en de serie af. Sommige moduleo tinten vind ik bv veel te geel.
Alle reacties Link kopieren
MaryCrawley schreef:
22-09-2017 10:56
Het blijft toch persoonlijk ;-) . Ik kon mezelf voor de woonkamer gewoon echt niet over de voeg en het harde 'tegel gevoel' heenzetten. Maar dat ben ik :). Gedeeltelijk is dat ook omdat de vloer bij ons in visgraat ligt en dan valt de voeg nog beter op en zijn het duidelijk tegels, hoe mooi die tegels verder ook zijn. Dat is met een recht plankenpatroon denk ik wat minder.

Wij hebben overigens wel keramisch parket in de badkamer en toiletten. Daar ben ik er erg blij mee.

Volgens mij is de crux sowieso met beide keuzes dat je voor goede kwaliteit moet gaan. Dan is het allebei mooi en kan het net echt worden. Dus wat vind je het belangrijkste?

Oh en wij hebben een vloer van therdex. Ik heb wel letterlijk honderden stalen thuis neergelegd om kritisch te kijken in verschillend licht. Moduleo heeft ook mooie opties en mflor ook. Maar het hangt ook enorm van de kleur en de serie af. Sommige moduleo tinten vind ik bv veel te geel.
Heb jij een foto van jullie pvc?
Ben wel erg benieuwd.

Visgraat kan ik mij goed voorstellen dat dat minder mooi uitvoerbaar is in tegels inderdaad.
Wat fijn al die reacties. Ik word gesterkt in mijn voornemen, ook al lees ik dat sommigen er toch van afzagen (om de twijfels die ik ook zelf heb/had). Jua, ik had jou gisteravond een pb gestuurd, maar heb je misschien niet gezien; zou je mij een foto van je vloer willen sturen van iets grotere afstand genomen? Ik zou graag de lengte van de tegels en het patroon/de kleur bekijken. Op die detailfoto ziet het er al zo mooi uit! Dank allemaal!
Ik plaats liever geen fotos van mijn eigen huis, maar deze interieurblogster heeft net een serie gedaan over haar nieuwe vloer. Die van ons is iets rustiger en lichter, maar dit geeft wel een idee van een pvc vloer in visgraat :)

https://i1.wp.com/www.bintihomeblog.com ... =750&ssl=1

https://www.instagram.com/p/BZCNIYmlGt7/

https://www.instagram.com/p/BYY1pnYh6oT/
Fijn dat dit topic je helpt korreltje! Vloeren zijn leuk maar ook lastig :)
Alle reacties Link kopieren
wij hebben gekozen voor pvc van Moduleo uit de impress serie. Hier zie je wat voorbeeldfotos http://www.moduleo.nl/producten/mountain-oak-56870.

We wilden eerst keramisch parket. We vonden toch de voegen niet zo geweldig en een kennis gaf aan dat zij aan de voegen veel schoonmaakwerk had. Maar begrijp hier dat het niet bij iedereen zo is. Wij zijn blij met de keuze voor pvc, mede omdat onze vloer niet alleen verwarming maar ook koeling heeft. Bij buren met tegels vind ik de vloer wel erg koud worden als de koeling aan is.
Alle reacties Link kopieren
MaryCrawley schreef:
22-09-2017 11:28
Ik plaats liever geen fotos van mijn eigen huis, maar deze interieurblogster heeft net een serie gedaan over haar nieuwe vloer. Die van ons is iets rustiger en lichter, maar dit geeft wel een idee van een pvc vloer in visgraat :)

https://i1.wp.com/www.bintihomeblog.com ... =750&ssl=1

https://www.instagram.com/p/BZCNIYmlGt7/

https://www.instagram.com/p/BYY1pnYh6oT/
leuk, ik had het nog nooit gezien in visgraat!
Alle reacties Link kopieren
Trouwens vrienden met kwalitatief wat minder goed pvc hebben wel krassen. Wij hebben geen krassen. Hebben wel begrepen dat als we toch krassen zouden hebben we een losse plank kunnen vervangen (nouja we hebben begrepen dat het los gemaakt kan worden en dan een nieuwe plank weer gelijmd kan worden), We hebben trouwens 10 jaar garantie op de vloer.
Wow mooi sprietgras! Wij krijgen alleen ook een dikke vette haard midden in de woonkamer! Zou dat ook combineren met pvc? Denk wel een risicootje... maar het ziet er fantastisch uit!!
Ehh ik bedoelde de links van MaryCrawley!
korreltje schreef:
22-09-2017 11:45
Wow mooi sprietgras! Wij krijgen alleen ook een dikke vette haard midden in de woonkamer! Zou dat ook combineren met pvc? Denk wel een risicootje... maar het ziet er fantastisch uit!!
Ja mooi he :heart: En dan vind ik mijn eigen vloer stiekem nog een tandje mooier, haha.

De voorbeelden op verkoopwebsites zijn vaak op de pc gemaakt, dus met photoshop 1 plank steeds herhalen. Dat doet mooi pvc geen recht aan, heb ik ontdekt. Je moet echt een hele vloer zien om het te kunnen beoordelen.

Wb die haard, dat weet ik niet. Vriendin van mij heeft ook een haard op haar pvc vloer dus het lijkt me dat het moet kunnen maar wel iets wat je even zeker moet weten :)
Je hoeft je hoe dan ook geen zorgen te maken dat er geen andere mooie opties zijn dan echt hout. Daar was ik erg bang voor, dat alles zou tegenvallen en dat was gelukkig echt niet zo. Hopelijk ervaar jij dezelfde opluchting! :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Korreltje kreeg geen melding van via over pb maar pb terug
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben heel lang getwijfeld over hout of keramisch parket. Uiteindelijk is het keramisch parket geworden. Ben er echt zo blij mee mee. Zo makkelijk in onderhoud. Ideaal met vloerverwarming. Zo fijn ook met kinderen. Als je je huis aankleed galmt het echt niet. Het klinkt ook niet hol, terwijl onze benedenverdieping wel 14 meter lang is.

Wij zochten een geleefde vloer, dat heb je alleen niet echt in keramisch parket en daar hebben wij dus wel consessies in gedaan. Uiteindelijk wel iets kunnen vonden wat dichtbij kwam. Pvc viel bij ons af, het is en blijft plastic vinden wij.

Hout blijf ik nog steeds het mooiste vinden, maar wel onderhoudgevoelig. Daar had ik geen zin meer in en met alle kinderen die hier er in en uitrennen in een nieuwbouwwijk is dit zooo fijn. Ik vind het een aanrader.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven