Koophuis blijkt klanklast toilet buren

24-09-2017 10:38 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag vraag ik jullie om advies. Wij hebben dit jaar een huis gekocht, het is ons eerste koophuis. Gewoon simpel een jaren 70 tussenwoning met nieuwe keuken en redelijk lange achtertuin.
We hebben dit voor een redelijke prijs kunnen kopen , de intentie is om het verder op te knappen, en een aantal jaar te bewonen. En wellicht met een beetje winst te verkopen.

Echter nu het volgende... het blijkt een super gehorig huis te zijn. En met super bedoel ik het volgende. Wij horen onze buren letterlijk plassen. Van het omhoog klappen van de wc bril , de hele urinestraal en na druppelen tot aan het doorspoelen. Dit horen wij in onze hele woonkamer, op alle slaapkamers aan de zijde aan de tussenmuur en zelfs op zolder.
De buurman moet snachts nogal vaak plassen, soms wel 5 x. Ben een goede slaper, maar van dit geluid zit ik rechtop in bed. Ik leef en slaap volgens zijn ritme. Daarnaast hebben we ook nog een baby die ons soms wekt snachts. Al met al hopeloos die nachten dus.

Buren hebben bij de eerste kennismaking direct gezegd; jullie horen ons plassen en daar kunnen we niets aan doen. Dat was het.
Terwijl wij van mening zijn dat dat wel kan. Zij hebben een verlaagd toilet met staand laagje water. Buurman plast staand en in het water ipv op de rand. Dit klinkt dus extra hard. (Kiep maar eens water in een laag water, resoneerd dubbel)

Al met al een erg genant onderwerp. Hoewel ik het niet wil begin ik een hekel te krijgen aan deze beste man. Wij hebben van alles geprobeerd, vloer isolatie en voorzetwanden maar het helpt amper.

Nu vragen wij ons af wat te doen. Probleem moet aan de kant worden verholpen(advies van bouwkundige) maar dat willen zij dus niet.ook niet op onze kosten. Huis verkopen gaat ook niet ivm gemaakte kosten koper etc.

Wij hebben met de bezichtiging geinformeerd naar gehorigheid.zou volgens verkopers meevallen. Dit is niet vermeld. Wij hebben hem er om gevraagd(toen we hier al in woonde)antwoord; oh dat wend wel.
Wat zouden jullie doen? En zijn wij verplicht dit te melden bij eventuele verkoop?zo ja dan raken we dit huis dus nooit kwijt... iemand tips, ervaringen?
Ja dat kan je die plasser niet kwalijk nemen. Hij waarschuwt je nog van te voren.

De echte fout ligt in de informatie van der verkopende partij of de eventuele bouwkundige keuring. Er is iets grondig mis met dit huis.
" Jullie horen ons plassen en daar kunnen WILLEN we niets aan doen."

Als die man gewoon iets opzij mikt en niet in het water dan is het probleem opgelost. Maar je kan hem moeilijk dwingen. Leuk hè, buren?
Alle reacties Link kopieren
Die 'waarschuwing' kwam pas met de eerste kennismaking (deze buren pas ontmoet na de koop) door omstandigheden niet voor de koop kunnen informeren. Wat zou er grondig mis kunnen zijn?(ben niet zo technisch sorry)
Wat ik me zou kunnen bedenken dat er een open verbinding moet zijn. Praten horen we ook maar gedempt. Slecht metselwerk ofzo? Begrijp alleen niet hoe het geluid 2 etages kan 'klimmen'
Alle reacties Link kopieren
Precies rik dat vinden wij dus ook. Helaas blijken het zoieso geen leuke buren. Veel ruzie en geschreeuw. Asociaal gedrag helaas.
Alle reacties Link kopieren
Geen tips, maar lijkt me echt verschrikkelijk. Toen ik nog in een flat woonde, hoorde ik de bovenbuurman ook plassen. Echt ranzig vond ik dat. Gelukkig ben ik inmiddels verhuisd.
Je hebt het nog niet verkocht en je woont er nog wel een tijdje.
Tot die tijd zul je toch moeten slapen.
Worden jullie allemaal wakker van dit geplas of alleen jij?
Kun je niet aan de andere kant gaan slapen? Ik heb als volwassene weinig slaapkamer nodig merk ik, een bed is voldoende.
Verder denk ik dat je je vooral ergert omdat deze mensen niet in beweging komen om jouw probleem op te lossen. En misschien lig je er wel op te wachten zeg maar. Daarnaast sliep ik met een baby anders dan nu de kinderen groter zijn, was wat meer alert.
Er wonen mensen naast treinstations, boven cafe's en in huizen waar je alles van elkaar hoort, en die slapen ook.
Ik denk echt dat het een state of mind is.
Dat is erg jammer, dat de buren niet mee willen werken aan een verbetering. Ik trek bv de wc na een plas 's nachts niet door, om vriend niet te wekken. Of buurman zou zittend kunnen plassen, ;s nachts. Maar goed, natuurlijk ga je op dat niveau geen gesprek aan. Ik zou er zelf echt wel wat voor over hebben dat de buren mijn plas niet horen!

Hebben zij ook zo;n last van jullie baby? Daar zou ik ook pissig (haha) om zijn, als buur...

Nog eens vragen of zij geen nieuwe wc willen op jullie kosten als blijkt uit bouwkundig advies dat daar de oplossing zit?

Lijkt me ook wel leuk voor de rijdende rechter dit...
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad choco, vind het ook smerig. Iedereen plast maar wanneer ik zit te eten hoor ik hem dus vaak urineren. Vind het erg onsmakelijk.

Bouwkundige keuring hebben we laten uitvoeren, dit is niet naar voren gekomen.

Maar wat zouden jullie doen, verkopers aansprakelijk stellen? Want als we dit geweten hadden hadden we natuurlijk dit huis niet gekocht. Verborgen gebrek? Maar als we dat doen moeten we het zelf dus ook melden bij verkoop :(
Alle reacties Link kopieren
Vriend word er ook wakker van. Zij horen onze baby alleen als zij op de wc zitten. (Geloof ik niet met standje ik heb honger NU !!!!!van onze uk haha)
Alle reacties Link kopieren
Is het mogelijk om die kant van jullie huis beter te isoleren? Of het toilet van de buren (eventueel op jullie kosten), isoleren en nieuwe pot.

Ik kan mij voorstellen dat dit niet fijn is en zou het zelf ook zeker proberen op te lissen.
If you can dream it, you can do it.
Vooropgesteld: ik vind dit niet fijn voor TO en het lijkt mij ook vreselijk.

Maar gezien vanuit de buurman:

Hij krijgt nieuwe buren. Bij kennismaking waarschuwt hij meteen. Dat is op zich netjes.
Het lijkt mij vreselijk dat mijn buren mij gaan vertellen hoe ik moet gaan plassen.
Ik zou het wel doen maar ik zou dat totaal niet leuk vinden.

Wat kan er mis zijn met dat huis? Ik zou ook contact opnemen met de verkopende partij. Die hadden dit moeten melden.
Alle reacties Link kopieren
Ja hebben veel geisoleerd ook voorzetwanden, vloerisolatie etc . Echter kruipt het geluid langs de muren omhoog ofzo. Er zit geen spouw, maar twee enkelsteens muren tegen elkaar. Ik hoor ook vak tik en plok(holle tik?) Geluiden.
Onze andere buren horen ons niet plassen(hoe genant om te vragen)maar zij hebben de keuken voor in het huis(naast onze wc). Wij ruiken wel op onze wc de kruiden als zij kookt haha. Vreemde constructie deze huizen
Alle reacties Link kopieren
Maar moeten wij dit melden bij verkoop? Dan koopt niemand het lijkt me..
Burenruzie daar zit niemand op te wachten.

Daarom zou ik in dit geval, daar de mensen ietwat aso zijn zoals je schrijft en weet hebben van het probleem echter daaraan niets willen doen, voorstellen op eigen kosten een andere WC-pot te laten installeren. Eentje zonder waterlaag, dus een waar een keutel en een pisstraal (deze woordkeuze maak ik express) niet in plonsen.

Heb je dat al concreet voorgesteld? Inclusief info dat dat zo gepiept is en geen breek-, en hakwerk behoeft?
Alle reacties Link kopieren
We gaan nog een keer praten, maar vind het wel moeilijk om over iets genants te praten. Willen zeker geen burenruzie. Wij hebben een hond die regelmatig blaf als hij in de tuin is en katten hoort of ziet. Zij doen nooit moeilijk, niet over muziek of geblaf of over de baby.zijn ook niet onaardig, maar gewoon een beetje viezig. Slonzig
Alle reacties Link kopieren
Zouden jullie hier werk van maken richting de verkopers?
Alle reacties Link kopieren
lastig dit, maar ik moet eerlijk zeggen, als mijn buren tegen mij zouden zeggen dat ik op een andere manier naar het toilet zou moeten gaan ik ook wel even zou denken "waar bemoei je je mee". Ik zou ook geen zin hebben in mijn halve toilet af te breken voor isolatie, of een wcpot te moeten hebben die ik niet wilde.

Het lijkt gewoon echt een rot situatie, je kunt niet echt van de buren (naar mijn mening) verwachten dat zij gaan plassen op een door jou voorgestelde manier, maar jij hebt er wel last van.
Alle reacties Link kopieren
kisses schreef:
24-09-2017 11:04
Ja hebben veel geisoleerd ook voorzetwanden, vloerisolatie etc . Echter kruipt het geluid langs de muren omhoog ofzo. Er zit geen spouw, maar twee enkelsteens muren tegen elkaar. Ik hoor ook vak tik en plok(holle tik?) Geluiden.
Onze andere buren horen ons niet plassen(hoe genant om te vragen)maar zij hebben de keuken voor in het huis(naast onze wc). Wij ruiken wel op onze wc de kruiden als zij kookt haha. Vreemde constructie deze huizen


Kun je nagaan wat zij ruikt terwijl zij aan het koken is.. ;-)
Nee, want je hebt geen poot om op te staan. Wat jij storend vind, haalt een ander zn schouders over op. En wat moeten de verkopers er nog aan doen? Buren willen niet meewerken aan een oplossing. Het is dat jullie een baby hebben, anders zou ik zeggen doe s nachts oordoppen in.
Ik hoor de buren ook plassen als ik in de kamer zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een geluidsdeskundige inschakelen om te achterhalen wat het probleem is.
Alle reacties Link kopieren
Inky haha daar had ik dan weer niet over na gedacht
Alle reacties Link kopieren
kisses schreef:
24-09-2017 11:15
Zouden jullie hier werk van maken richting de verkopers?
Het lastige hiervan is dat het subjectief is. Niet dat je het hoort, maar in hoeverre het storend is. Als de verkoper zegt dat hij het vond meevallen en er nooit last van gehad heeft, kan je er niks mee.
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
Foeksia, wij hebben diverse akoestische adviseurs gebeld, gemiddelde koaten 1500 euro voor een meting dat willen we niet uitgeven.
Alle reacties Link kopieren
kisses schreef:
24-09-2017 11:04
Ja hebben veel geisoleerd ook voorzetwanden, vloerisolatie etc . Echter kruipt het geluid langs de muren omhoog ofzo. Er zit geen spouw, maar twee enkelsteens muren tegen elkaar. Ik hoor ook vak tik en plok(holle tik?) Geluiden.
Onze andere buren horen ons niet plassen(hoe genant om te vragen)maar zij hebben de keuken voor in het huis(naast onze wc). Wij ruiken wel op onze wc de kruiden als zij kookt haha. Vreemde constructie deze huizen
Is de kolom voor de leidingen (standleiding e.d.) tussen de woningen gemeenschappelijk? Ik heb ooit een jaren 60 huis gehad waar dit zo was en daardoor hoorde je ook heel veel van de buren. Als het goed is kan je bij de gemeente de bouwtekeningen uit het archief krijgen/kopen waarop dit te zien moet zijn. Voor een jaren 70 huis is dit wel wat bijzonderder omdat er toen toch al heel veel met betonnen muren werd gewerkt bij rijtjeshuizen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven