Hoe kom ik zo snel mogelijk aan een betaalbare huurwoning?

25-09-2017 14:03 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door de beeindiging van mijn relatie ben ik op dit moment financieel genoodzaakt om zo snel mogelijk een huurhuis te vinden. (Kopen kan pas als huidige huis verkocht is)
Maar hoe? Inschrijftermijn is nog veel te kort, urgentie bestaat klaarblijkelijk niet meer en voor tijdelijkehuur/antikraak kom ik niet in aanmerking omdat ik een zoon van 7 heb.
Iemand nog ideeen? Ik zie het op dit moment niet meer......
Alle reacties Link kopieren
Briefje bij de supermarkt (ja het bestaat nog steeds..), marktplaats, speurders, even langshobbelen bij een makelaar (op die laatste manier vond ik bínnen 2 weken een huurhuis!)
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
Gewoon in je huis blijven tot het verkocht is.
Alle reacties Link kopieren
Particulier? Een kamer of verdieping bij iemand huren? Eventueel intrekken bij familie tijdelijk geen optie? Welke regio?
Alle reacties Link kopieren
Familie wonen allemaal in de randstad en ik woon limburg en werk in Gelderland. In het uiterste geval van nood kan ik bij mijn ouders Intrekken. Maar dan wordt mijn eoonwerkreistijd 3 uur per dag en mijn Vader is ernstig ziek. Niet een echt fijne combinatie met een 7 jarige.
Daarnaast zal ex worst worden als ik samen met zoon naar de randstad vertrek.
Alle reacties Link kopieren
delicious35 schreef:
25-09-2017 14:14
Familie wonen allemaal in de randstad en ik woon limburg en werk in Gelderland. In het uiterste geval van nood kan ik bij mijn ouders Intrekken. Maar dan wordt mijn eoonwerkreistijd 3 uur per dag en mijn vader is ernstig ziek. Niet een echt fijne combinatie met een 7 jarige.
Daarnaast zal ex woestt worden als ik samen met zoon naar de randstad vertrek.
Alle reacties Link kopieren
Om weke regio gaat het?
Pluisi schreef:
25-09-2017 14:06
Gewoon in je huis blijven tot het verkocht is.
Dit.
Of zolang een vakantiewoning huren.
Bij mij heeft de woningcoöperatie ook spoedwoningen beschikbaar. Daar kun je op reageren ongeacht je wachttijd en wordt er random geloot. Als je de loting wint moet je het huis accepteren tenzij je een hele goede reden hebt om het niet te accepteren (spoed = spoed).

Misschien is er zoiets bij jou in je omgeving?
Er schijnen in limburg krimpgemeentes te zijn waar je snel een sociale huurwoning kunt krijgen, misschien weten ze dat bij de gemeente.
Dit kan een verouderde tip zijn maar toen ik nog in de hulpverlening werkte gingen er regelmatig mensen die richting op.
Je moet dan wel de beschikking over een auto hebben?
Wat een nare situatie, waarom gaat je ex niet weg? Laat hij de moeder van zijn kind en kind dit zo aanpakken, bizar.
Sterkte.
Op lotingwoningen reageren.
Alle reacties Link kopieren
Er zullen toch wel etages of kamers te huur zijn in jouw regio? Waar normaal gesproken studenten of jongeren die net het huis uit zijn in terechtkomen? Het is niet ideaal maar je moet wat. Tip voor de volgende keer: als je gaat samenwonen je toch opnieuw inschrijven. Voor het geval dat.
Creativity is intelligence having fun
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga jij met je zoon eigenlijk uit het huis?

Het is veel logischer dat moeder + kind in het huis blijven..........
Ga in 'n recreatiebungalow zitten op 'n particulier bungalowpark.
delicious35 schreef:
25-09-2017 14:14
Familie wonen allemaal in de randstad en ik woon limburg en werk in Gelderland. In het uiterste geval van nood kan ik bij mijn ouders Intrekken. Maar dan wordt mijn eoonwerkreistijd 3 uur per dag en mijn Vader is ernstig ziek. Niet een echt fijne combinatie met een 7 jarige.
Daarnaast zal ex worst worden als ik samen met zoon naar de randstad vertrek.
Kan zoon niet bij ex blijven wonen zodat jij nog tijd met je vader kan doorbrengen?
Al geïnformeerd of je voor urgentie in aanmerking komt?
Alle reacties Link kopieren
Heb even geloept.

Je ex is bij zijn nieuwe vlam ingetrokken toch?

Waarom woon je niet tot de overdracht in jullie huidige woning en huur je dan ter overbrugging een vakantiewoning voor je een eigen woning hebt aangekocht? Als je eenmaal je huidige huis hebt verkocht moet dat toch geen al te lange periode zijn?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij staan er in de winter genoeg vakantiewoningen leeg in Gelderland.
Vaak kan je daar ook wel een leuk prijsje voor bedingen bij langere huur
Niet geschoten is altijd mis
Quintessa schreef:
25-09-2017 15:41
Heb even geloept.

Je ex is bij zijn nieuwe vlam ingetrokken toch?

Waarom woon je niet tot de overdracht in jullie huidige woning en huur je dan ter overbrugging een vakantiewoning voor je een eigen woning hebt aangekocht? Als je eenmaal je huidige huis hebt verkocht moet dat toch geen al te lange periode zijn?
Zou ik ook doen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
25-09-2017 15:38
Kan zoon niet bij ex blijven wonen zodat jij nog tijd met je vader kan doorbrengen?
Zou vast kunnen maar dan moet hij daarvoor al van school veranderen. Verder moet ik er niet aan denken om zoon meer dan nu al het geval is bij mijn ex en zijn nieuwe vlam te laten. Zoon zelf wil dat overigens ook helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Kirby schreef:
25-09-2017 15:04
Er zullen toch wel etages of kamers te huur zijn in jouw regio? Waar normaal gesproken studenten of jongeren die net het huis uit zijn in terechtkomen? Het is niet ideaal maar je moet wat. Tip voor de volgende keer: als je gaat samenwonen je toch opnieuw inschrijven. Voor het geval dat.
Dat lijkt dus veel makkelijker dan het is.
Geloof mij, ik kom echt nooit meer in deze situatie. Maar na een relatie van 15 jaar leek inschrijven niet echt logisch.
delicious35 wijzigde dit bericht op 25-09-2017 22:57
0.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
studiemiepmiep schreef:
25-09-2017 15:36
Waarom ga jij met je zoon eigenlijk uit het huis?

Het is veel logischer dat moeder + kind in het huis blijven..........
Klopt alleen laten de financien dat dus eigenlijk niet toe. Ex heeft mij nu teveel macht over mijn leven en dat wil ik liever niet langer.
Alle reacties Link kopieren
Quintessa schreef:
25-09-2017 15:41
Heb even geloept.

Je ex is bij zijn nieuwe vlam ingetrokken toch?

Waarom woon je niet tot de overdracht in jullie huidige woning en huur je dan ter overbrugging een vakantiewoning voor je een eigen woning hebt aangekocht? Als je eenmaal je huidige huis hebt verkocht moet dat toch geen al te lange periode zijn?
Was het maar zo simpel. Ex maakt het mij niet zo makkelijk. Komt nog geregeld in huis als ik er niet ben en zonder dat ik het weet. Financieel is het iedere maand weer kijken wat hij betaald en zelf kan ik niet de hele hypotheek betalen.
Deze situatie is niet goed voor mij, vandaag dat ik liever vandaag dan morgen weg wil.
Alle reacties Link kopieren
Nu in een vakantiehuisje en verder zorgen dat je je huis snel verkoopt. Dus huis pico bello in orde maken en voor een scherpe prijs in de markt zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven