RAL grijs, maar welke?

12-10-2017 16:27 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Qua deuren en muren ga ik altijd voor het 'veilige' (saaie: I love saai) 9010 (Sikkens Alpahaxylan, 'krijtverfuitstraling maar betere kwaliteit en goedkoper) en hoogglans wit op het hout.

Nu wil ik uit de band gaan springen en mijn trap en vaste kast grijs gaan verven. Het is een monumentale trap in een witte gang met ornamenten, marmeren vloer en lambrisering.

Ik ken alle prachtige namen van Painting the Past, Farrow & Ball etc, maar wie geeft mij de 'perfecte' RAL kleur? Een mooie warme grijstint.

Ik dacht zelf aan RAL 7039 (quartsgrijs) of RAL 7044 (zijdegrijs). Maar er zijn er zoveel (ook binnen de zwart- en wittinten) dat ik niet kan kiezen.

Wie heeft er ervaring met al die tinten grijs?
Alle reacties Link kopieren
En of de trap en treden in één kleur zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
nina1966 schreef:
12-10-2017 19:09
Ligt natuurlijk aan de rest van de gang/hal/ inrichting maar kaalschuren en beitsen en dan met parketlak. Of roomkleurig met bruin grijs .

Te licht zou ik persoonlijk niet doen Maar gelukkig smaken verschillen :D
Afbeelding
Zo tweekleurig vind ik uitgesproken landelijk en niet-passend bij een klassieke trap. Doe dan een mooie traploper.
Afbeelding

Ook mooi (misschien 2-kleurig, maar dan wel heel subtiel)
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Een tip:

Op http://www.e-paint.co.uk/Colour_alternatives.asp kun je alternatieven voor Farrow & Ball vinden in de vorm van RAL kleuren (andersom ook) en andere merken zoals Little Green.

Op colora.nl heb je een zeer goede weergave van de daadwerkelijke RAL-kleuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven