Leuke hond

13-10-2017 17:58 113 berichten
Waar voor ras hond is leuk en past bij ons?
We zoeken een hond die betrouwbaar en lief als gezinshond met kinderen.
Geschikt is voor op een boerderij (op het erf blijft) maar niet te waaks (niet veel blaffen).
En die lange stukken wil wandelen.
En dan ook nog graag een mooie hond :)
Alle reacties Link kopieren
Geen ene hond is leuk.
Het zijn allemaal schijtmachines.
---
anoniem_304057 wijzigde dit bericht op 13-10-2017 18:23
0.00% gewijzigd
Een collie. Heel liefs voor kinderen en lopen graag.
Witte of Oudduitse herder.
Alle reacties Link kopieren
Japanse Spits

Heerlijk beestje, actief, ik loop er tot 35 km per dag mee, iedereen vind het een heel leuk hondje, doet echt niets of niemand kwaad.
Hij moet je wel even leren kennen voor je hem aaan mag halen. Voor die tijd springt hij weg. (zal dus niet bijten).
Alleen verkrijgbaar in het wit en is hij een beetje vies dan is hij 3 dagen later weer schoon.
Hoeft niet getrimd te worden, soms even borstelen.
Door zijn formaat kan hij vaak in het winkelkarretje mee naar binnen waar andere honden buiten moeten blijven. (is niet heel klein)

Afbeelding
bitje93 wijzigde dit bericht op 13-10-2017 18:15
4.07% gewijzigd
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht bij het lezen van je post ook aan een witte herder.
Alle reacties Link kopieren
Een bouvier.
Alle reacties Link kopieren
Een boxer. Waaks, blaft weinig. Gek op kinderen. Energiek. En mooi (vind ik dan ;)), lekker gespierd en atletisch.
Alle reacties Link kopieren
Mirjam762 schreef:
13-10-2017 18:10
Een boxer. Waaks, blaft weinig. Gek op kinderen. Energiek. En mooi (vind ik dan ;)), lekker gespierd en atletisch.
:heart:
Alle reacties Link kopieren
Mijn hond zou perfect in het plaatje paasen, maar die krijg je niet haha. Het is een onbekende herder kruising (uit het buitenland).. zou het zelf een beetje in die hoek zoeken ook. Vind zelf volle herders wat te pittig,maar de kruisingen die ik tegenkom en zie zijn allemaal zo leuk!
Alle reacties Link kopieren
Daremanda schreef:
13-10-2017 18:05
Mijn ouders hebben een Cavalier King Charles Spaniel, heel goed met mijn nichtjes (onder de 2 jaar)... loopt elke ochtend 2 uur (is pas 9 maanden oud) en zit graag op schoot (vooral die van DE baas).
Nou, dit ras sowieso niet nemen TO. Ras hangt van ellende aan elkaar, echt super ongezond. Als je een grote kans wil lopen om een hond te kopen die ondraaglijke pijn heeft, moet je hier voor kiezen. Mi echt dierenmishandeling dat dit ras nog op deze manier gefokt wordt.
Alle reacties Link kopieren
Een boxer! Mee opgegroeid; zulke leuke honden. Echt.. (en nee, met een goede opvoeding kwijlen ze niet)
Alle reacties Link kopieren
Labrador?

Boxers zijn heel lief, maar ik vind ze persoonlijk ook heel lelijk. Dus een mooie hond... is maar net wat jij mooi vindt.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Www.verhuisdieren.nl
Www.dierenasiels.com
Www.ikzoekbaas.nl

Kijk gewoon voor een herplaatser. Karakter is dan al bekend, en gun reeds geboren honden een nieuwe kans!
Mocht je toch perse voor een pup gaan... Kijk uit voor broodfokkers en puppy mills. Doe gedegen onderzoek naar beide ouderhonden. Ga eens onverwachts langs, praat met buurtgenoten of de honden ooit buitenkomen. Enz.. Dank!
Klaar mee
Alle reacties Link kopieren
Mij lijkt een golden retriever perfect.!!
Alle reacties Link kopieren
Friese Stabij! Fantastische honden en nog prachtig ook :love:
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
7102 schreef:
13-10-2017 18:11
:heart:
:heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gek op boxers, al heb ik zelf een ander ras haha (die overigens ook super lief is!). Boxers zijn heerlijk onnozel en daardoor heel schattig vind ik. Heb nog nooit een liever hondenras ontmoet dan boxers, heel lief naar kinderen toe, lekker actief.. Had zelf een boxer toen ik op een boerderij woonde, en dat was echt perfect. Waaks, maar niet op het vervelende af (dat ie ook naar 'goed' bezoek maar blijft grommen).

Maar toch zou ik kiezen voor een asielhond. In het asiel weten ze als het goed is wat het karakter van een hond is. Of de hond van wandelen houdt, waaks is, goed met kinderen overweg kan e.d. En het is toch mooi om zo'n beestje weer een fijn thuis te geven? Mijn hond komt ook uit het asiel, en hoewel ze de nodige bagage heeft zou ik het zo over doen.
En er zitten trouwens ook honden zónder bagage in een asiel hoor! Honden van wie het baasje overleden is bijvoorbeeld, of waar baasje niet meer voor kan zorgen ivm financiële problemen. Snap ook dat je met kinderen niet zo snel een risico neemt natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Kooiker of border collie
Een Schipperke

http://www.101dogbreeds.com/wp-content/ ... e-Dogs.jpg
bloem_m schreef:
13-10-2017 18:09
Ik dacht bij het lezen van je post ook aan een witte herder.
Die blaffen wel hoor :proud:
Alle reacties Link kopieren
7102 schreef:
13-10-2017 18:09
Een bouvier.
Die zie ik eigenlijk nooit meer terwijl ik ze vroeger heel veel zag. Zijn blijkbaar helemaal uit.
Ik ben een keer bijna gebeten door een bouvier en ik ken iemand die gebeten is door een andere bouvier. Ik vind het maar enge honden.
Alle reacties Link kopieren
dogunia schreef:
13-10-2017 18:14
maar de kruisingen die ik tegenkom en zie zijn allemaal zo leuk!
Wij hebben een zwarte kruising herder / labrador gehad. De meest fantastische hond die we ooit hebben gehad. Had heel lang in het asiel gezeten en dan vraag je je echt af waarom??
Alle reacties Link kopieren
http://www.bouvierclub.nl/eigenschappen.html

Bouviers bestaan nog steeds maar zijn uit de mode, ze voldoen wel aan de eisen van to

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven