Hoofdkussen gezocht

16-10-2017 05:33 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zoek ik niet iets heel ingewikkelds, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik zoek een nieuw hoofdkussen. Ik slaap op mijn zij, ben allergisch voor vrijwel alles (ik wil dus een synthetische vulling, GEEN dons of kapok) en hou niet van harde bolletjes of boekwijtdopjes in mijn kussen.
Ik zoek een vrij hoog kussen maar wel met zachte aanvoelende vulling, niet zo'n hard ding wat voelt alsof het van het zelfde materiaal als een matras is gemaakt.
Mijn huidige kussen is van Auping en eigenlijk nooit echt heel fijn geweest. Daarvoor had ik een kussen van v&d, die was fijn maar ik heb geen idee meer welk merk dat was (misschien wel v&d eigen merk)
Alle reacties Link kopieren
Een kussen van traagschuim? Ik ben gewoon naar een beddenzaak gegaan en ben gaan testen, leek me in het geval van een kussen wel een strak plan.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
V1k1ng schreef:
16-10-2017 05:58
Een kussen van traagschuim? Ik ben gewoon naar een beddenzaak gegaan en ben gaan testen, leek me in het geval van een kussen wel een strak plan.
Ik heb er stomweg eentje bij Ikea gekocht (kost daar twintig euro of zo) en ik wil niets anders meer, omdat ik nu eindelijk een kussen heb waar m'n hoofd niet in wegzakt. Moet je wel van houden, met name als het wat kouder is voelt het kussen in het begin wel degelijk vrij hard aan, en ik begrijp dat TO liever iets wil dat wat zachter is.

Nadeel van dat Ikeakussen vind ik dat ze de sloop niet los verkopen, en die was bij mijn eerste kussen na de nodige wasbeurten wel aan vervanging toe. Omdat sloop mooi de rondingen van het kussen volgt, vind ik vervanging door een in het wild gekocht exemplaar niet zo fijn.

Kan trouwens best dat andere traagschuimkussens beter zijn, daar heb ik geen ervaring mee...
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe het zit met allergieën enzo, maar ik ben helemaal verzot op mijn kussen van silvana support (cristal variant). Die houden wel mooi hun vorm als je erop slaapt maar voelen niet te hard aan. Ik heb er zelfs een in reisformaat die ik meeneem als ik een nachtje niet thuis slaap.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook al jaren erg blij met mijn Silvana Support kussen (Emerald variant)!
In verschillende hardheden te krijgen, dus wel even naar een winkel om te kijken welke het beste bij jou past.
Alle reacties Link kopieren
Silvana inderdaad :kneel:

Je mag met deze ook een paar dagen proefslapen zodat je de juiste hardheid kan bepalen. Kost rond de 100 euro maar voor mij dubbel en dwars waard. Heb Silvana nu een paar jaar. Heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
V1k1ng schreef:
16-10-2017 05:58
Een kussen van traagschuim? Ik ben gewoon naar een beddenzaak gegaan en ben gaan testen, leek me in het geval van een kussen wel een strak plan.
Ik heb al een paar jaar een Tempur kussen. Symphony heet het geloof ik. Slaapt erg lekker. ik neem hem zelfs mee op vakantie. Het beste kussen wat ik ooit heb gehad.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Oh en bij Tempur mag je ze uittesten. net zolang tot je de juiste hebt gevonden
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Hier een fijn kussen van de DA drogist. Je kunt zelf de vulling regelen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel kritisch op kussens, maar ik heb nu ook een silvana en zou nooit meer anders willen. Qua hoogte in allerlei maten te krijgen, maar niet heel hard ofzo.
Vertrouwen - als je alles loslaat, heb je twee handen vrij
Hier ook tempur. Als ik een nacht ergens anders slaap mis ik hem echt, superfijn kussen. En verschillende zacht/hard opties die je kunt proberen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips. Ik zal eens op zoek naar een winkel waar ze sylvana en/of tempur verkopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven