Welke kleur bank?

16-10-2017 22:34 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ben op zoek naar een nieuwe bank maar vind het moeilijk een kleur te vinden. Mijn woonkamer ziet er zo uit: houten vloer (grijzig), eiken meubels, witte muren met één wand taupe. Verder turquoise (groen/blauwe) stoelen bij de eettafel.
Er staat nu nog een grijze hoekbank, maar die wil ik dus vervangen.
Welke kleur zou hier het beste bij passen?
Donkerrood.
Alle reacties Link kopieren
Kerrie geel
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht ook gelijk aan kerrie- of okergeel. Al denk ik dat donkerrood ook heel mooi kan zijn inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Wil je een rustige uitstraling of juist wat fleurigs of aparts? Hangt in mijn ogen namelijk helemaal af van smaak. Er past vanalles op basis van deze beschrijving :-]
.
Alle reacties Link kopieren
Moest trouwens ook meteen aan okergeel of kerriegeel denken
.
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn wel heftige kleuren, ik weet niet of dat te veel kleur wordt.... ik denk dat ik misschien toch een wat rustige uitstraling wil.
Wat vind je zelf mooi? Daar zou ik voor gaan. Eetkamerstoelen kun je eventueel ook vervangen zodat het 1 geheel wordt of bij elkaar past. En een rollertje over de taupe muur zijn ook de kosten niet. Persoonlijk vind ik dat je het goed moet doen, anders ga je je mogelijk later ergeren.
Alle reacties Link kopieren
Taupe
Camel
Zwart
Grijs
Donkerblauw.
Dat past zowel mooi bij het turquoise als het grijs en is toch rustig.
Antraciet
Misschien cognac?
Alle reacties Link kopieren
Donkerblauw
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook een eyecatcher van een bank maken door details en de kleur dan toch rustig houden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als je niet van heftige kleuren houdt, zou ik het in details zoeken. Kleur kun je ook met accessoires of een bijzondere fauteuil toevoegen.
Ja, een mooie warme geel was ook mijn eerste gedachte. En een warme donkerpaars lijkt me ook mooi.

Kleur maakt juist gezellig, vind ik zelf. De taupe zou ik niet meenemen in je kleurkeuze, dat heb je zo overgeschilderd (of behangen, wordt ook al te weinig gedaan vind ik, haha). Als je een neutralere kleur wilt moet je nadenken of je de warme kant op wilt gaan (beige/bruin/aubergine misschien?) of meer de koele kant (grijs, donkerblauw). Heel globaal gesproken maken warme kleuren wat gezelliger en knusser en koele kleuren juist wat frisser.

Heb je geen vloerkleed?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een vrij behouden interieur met alleen als echte kleur de groenblauwe stoelen. Nou daar past van alles bij. Zelf denk ik dat afgaande op je omschrijving zwart een hele goede combinatie zal zijn. Dat is ook niet te fel, wat je dus niet zoekt.
Alle reacties Link kopieren
Bij lichteiken staat grijs, offwhite en zwart. Bij oudeiken (kerkbankenkleur) staan wat meer kleuren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
@ginny: de eetkamer stoelen zijn net nieuw, die gaan we voorlopig niet vervangen.

@wiezel en snug: donkerblauw vind ik een mooie optie, die gaat op het lijstje.

@quintessa: goeie tips, hou ik in mijn achterhoofd.

@buaya: nee we hebben geen vloerkleed.

Verder hebben we een vrij donkere woonkamer (weinig zonlicht), dus zwart valt af. Cognac ook, dat staat niet bij de eiken meubels want die hebben een warme kleur ("oranje" gloed).
De taupe muur (lichte kleur trouwens) is ook nieuw, dus blijft ook nog wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon weer voor grijs gaan. Maar je hebt grijs en grijs. Eentje die mooi bij het taupe past. En kleur kun je door kussens of een deken ook toevoegen En die zijn makkelijker aan te passen dan een bank.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Vandaag de bank besteld: het is donkerblauw geworden!
Alle reacties Link kopieren
Rosawinde schreef:
20-10-2017 23:31
Vandaag de bank besteld: het is donkerblauw geworden!
Heb je een plaatje?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Nee ik heb geen plaatje, bank wordt speciaal met deze stof gemaakt.
Ik twijfelde trouwens nog wel tussen stof en kunstleer, het is de laatste geworden omdat we de kleur net iets mooier vonden. Ik hoop wel dat het kunstleer mooi blijft.
Alle reacties Link kopieren
De kleur van de bank is mooi geworden, maar de bank zelf is niet mooi gemaakt.
anoniem_100355 wijzigde dit bericht op 19-01-2018 15:55
Reden: nieuw topic aangemaakt vanwege gewijzigd onderwerp
86.30% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven