Het is tijd voor mijn kat

17-10-2017 19:58 69 berichten
Hoi viva lezeressen.

Mijn lieve oude kat is stervende, hij heeft nu twee dagen niet gegeten en komt af en toe onder de bank vandaan om te drinken of om te plassen, hij reageert niet meer op zijn roep voor zijn lievelingshapje zachte brokjes, hij heeft het opgegeven en zakt steeds door zijn achterpootjes, ik ben bij de dierenarts geweest en die wil hem morgen wel in laten slapen thuis.

Ik ben vanmiddag onder mijn werk thuis geweest om bij hem te kijken en na mijn werk was hij ineens iets levendiger, hij kwam buiten zitten en drinkt iets enthousiaster en ging plassen maar nu zit hij weer onder de bank.
Hij lijkt geen pijn te hebben maar hij heeft zijn lot geaccepteerd.

Wat zouden jullie doen? Morgen de dierenarts laten komen of zelf laten versterven.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden. Ik vind het een moeilijk besluit.
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Sterkte..ik weet ook niet wat je het best kan doen maar vind het heel sneu voor je. Hoop dat hij een mooi leventje heeft gehad bij je.
Niet laten versterven! Katten laten bijna nooit merken als ze pijn hebben, dat risico wil je niet nemen. Hoe oud is poes?
En zeker thuis laten komen, ik zou niet anders willen.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte, altijd naar als een geliefd dier aan zijn einde komt :(
Ik zou het persoonlijk prettig vinden om hem rustig te laten inslapen, door de dierenarts (als hij morgen idd niet al zelf naar de eeuwige jachtvelden is afgereisd). Wellicht bespaar je hem daar wat lijden mee.
Alle reacties Link kopieren
Je kan hem beter laten gaan wanneer het zijn tijd is. Wie weet kom hij er bovenop, zolang hij geen pijn lijdt vind ik persoonlijk dat jij geen recht hebt om er een eind aan te maken.

Sterkte.. ik weet hoe gehecht je kan raken aan een lief diertje.
thankyouforthedays schreef:
17-10-2017 19:59
:hug:
Sterkte..ik weet ook niet wat je het best kan doen maar vind het heel sneu voor je. Hoop dat hij een mooi leventje heeft gehad bij je.
Dankjewel, hij betekent heel veel voor me, iedereen is ook zo dol op hem, kleine kinderen die over de vloer kwamen mochten alles met hem doen hij was dol op kleintjes, en toen ik hem uit het asiel haalde was hij al 'oud' 10 jaar en we hebben zoveel liefde en steun van hem gehad maar hij was ook gewoon vreselijk lief naar iedereen, we hadden afgesproken dat hij 25 zou worden maar hij is op..
Hij is bijna 18.
Hij staat op bijna alle familie foto's want hij zat er altijd gezellig tussen, het wordt een vreselijk groot gemis..
Alle reacties Link kopieren
alinea schreef:
17-10-2017 20:06
Dankjewel, hij betekent heel veel voor me, iedereen is ook zo dol op hem, kleine kinderen die over de vloer kwamen mochten alles met hem doen hij was dol op kleintjes, en toen ik hem uit het asiel haalde was hij al 'oud' 10 jaar en we hebben zoveel liefde en steun van hem gehad maar hij was ook gewoon vreselijk lief naar iedereen, we hadden afgesproken dat hij 25 zou worden maar hij is op..
Hij is bijna 18.
Hij staat op bijna alle familie foto's want hij zat er altijd gezellig tussen, het wordt een vreselijk groot gemis..
Ach gos..sterkte. Maar het klinkt ook alsof hij misschien niet snel zou klagen/laten merken als hij pijn heeft. Kijk het misschien nog heel even aan, en als er geen opleving meer komt hem rustig laten inslapen waar je bij bent en hem vasthoudt?
Alle reacties Link kopieren
Dit zijn zulke moeilijke beslissingen TO. Maar wat al geschreven werd: een kat laat niet zien dat ze pijn heeft als ze echt zwak is. Laten versterven is een lijdensweg. De beslissing nemen om haar in te laten slapen is moeilijk, maar als ik het zo lees is het de enige goede beslissing. Ik heb het afgelopen jaar voor 2 katten moeten doen en ik heb er vrede mee dat ik goed voor mijn katjes geweest ben en hen niet onnodig (omwille van mijn emotie) heb laten lijden. :hug:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik heb inderdaad al een afspraak staan voor morgen maar hij leefde iets op net, ik wil niet dat dit nog een week duurt, maar hij is altijd bang geweest voor de dierenarts dus ik zou hem sowieso niet daarheen slepen meer in zijn reismand, en is zelf sterven dan niet natuurlijker..
Hij ligt nu met zijn laatste krachten naast me op de bank..
Hij snort zachtjes maar als ik hem aai wil hij opstaan en ergens anders liggen.
Oudblond schreef:
17-10-2017 20:10
Dit zijn zulke moeilijke beslissingen TO. Maar wat al geschreven werd: een kat laat niet zien dat ze pijn heeft als ze echt zwak is. Laten versterven is een lijdensweg. De beslissing nemen om haar in te laten slapen is moeilijk, maar als ik het zo lees is het de enige goede beslissing. Ik heb het afgelopen jaar voor 2 katten moeten doen en ik heb er vrede mee dat ik goed voor mijn katjes geweest ben en hen niet onnodig (omwille van mijn emotie) heb laten lijden. :hug:
Ik laat morgen inderdaad maar doorgaan, ik barst bijna in huilen uit maar ik wil hem niet in paniek laten raken, maar het is nogal een beslissing.
Hij wordt in elk geval niet beter dat weet ik zeker.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de dierenarts laten komen. Moeilijk hoor. Heel veel sterkte. :hug:
alinea schreef:
17-10-2017 20:10
Ik heb inderdaad al een afspraak staan voor morgen maar hij leefde iets op net, ik wil niet dat dit nog een week duurt, maar hij is altijd bang geweest voor de dierenarts dus ik zou hem sowieso niet daarheen slepen meer in zijn reismand, en is zelf sterven dan niet natuurlijker..
Hij ligt nu met zijn laatste krachten naast me op de bank..
Hij snort zachtjes maar als ik hem aai wil hij opstaan en ergens anders liggen.
Hij voelt zich dus niet lekker.
Afspraak morgen doorzetten, hoe moeilijk het ook is, sterkte!
Alle reacties Link kopieren
TO dat snorren is niet omdat hij het fijn vindt. Ook dat is een natuurlijk instinct om zich niet zwak te tonen (vijanden). Kat vraagt hulp en je kan geen andere hulp meer bieden. Ik weet hoe het 'opleven' voelt. Mijne deed dat net voor ze het spuitje zou krijgen. Ik ging zo twijfelen! Maar ze overleed al van het verdovingsspuitje dat haar enkel had moeten laten slapen. Het was de hoogste tijd om haar uit haar lijden te verlossen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Katten snorren/spinnen ook als ze pijn hebben...sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
17-10-2017 20:10
Dit zijn zulke moeilijke beslissingen TO. Maar wat al geschreven werd: een kat laat niet zien dat ze pijn heeft als ze echt zwak is. Laten versterven is een lijdensweg. De beslissing nemen om haar in te laten slapen is moeilijk, maar als ik het zo lees is het de enige goede beslissing. Ik heb het afgelopen jaar voor 2 katten moeten doen en ik heb er vrede mee dat ik goed voor mijn katjes geweest ben en hen niet onnodig (omwille van mijn emotie) heb laten lijden. :hug:
Dit!

Ik spreek ook uit ervaring en zeker bij katten blijft toch een gevoelletje knagen juist omdat ze expert zijn in het verbergen van hun ellende. Heb dit voor je kat over, want dat verdient hij toch?
Dank jullie Wel, ik ben overtuigd, laatste avond met mimi..
Niet langer rekken hij mag gaan :rose:
alinea schreef:
17-10-2017 20:24
Dank jullie Wel, ik ben overtuigd, laatste avond met mimi..
Niet langer rekken hij mag gaan :rose:
Sterkte morgen. Zijn zulke nare beslissingen :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ach jeetje wat naar... :hug:
Heel veel sterkte met deze moeilijke maar ook dappere beslissing voor je geliefde dier. Dit is ook het respect wat je nu toont door je eigen gevoel en verdriet opzij te zetten voor je kat zodat deze niet langer hoeft te lijden. Ook dat is ultieme liefde ook al voelt dat niet zo :heart:
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
snoopylynn schreef:
17-10-2017 20:27
Ach jeetje wat naar... :hug:
Heel veel sterkte met deze moeilijke maar ook dappere beslissing voor je geliefde dier. Dit is ook het respect wat je nu toont door je eigen gevoel en verdriet opzij te zetten voor je kat zodat deze niet langer hoeft te lijden. Ook dat is ultieme liefde ook al voelt dat niet zo :heart:
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Verdrietige maar enige juiste beslissing TO. :rose:
oudblond wijzigde dit bericht op 17-10-2017 20:30
5.83% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
:there:
Alle reacties Link kopieren
:hug: :rose:
Hij is echt zo belangrijk voor me het is niet voor te stellen dat hij er straks niet meer is. Bedankt voor de goede raad, ik maak de juiste keuze.
Alle reacties Link kopieren
ach wat sneu...
18 is zeer respectabel, en mimi heeft dus 8 prachtige jaren bij jullie gehad.
heel veel sterkte morgen.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat naar en ook zo moeilijk.. heel veel sterkte :hug: Ik heb zelf 2 katten gehad en ik had ook zo'n goede band met ze

Als je het idee hebt dat zijn leven niet meer fijn is voor hem en hij het ook echt moeilijk heeft, zou ik ervoor kiezen om hem in te laten slapen. Dat de arts dan thuis komt is wel heel fijn, ookal is het heel moeilijk natuurlijk. Maar dat hij bij jou en zijn eigen huisje is, lijkt mij voor hem ook veel fijner.
Misschien kan je je twijfels met de arts bespreken morgen ochtend. Dat je hem of haar even opbelt. Ze geven je vast hun eerlijke mening en respect.

Uiteindelijk ken jij je lieve kat het beste en je zal vast met de hulp van de dierenarts de beste keus maken voor jezelf en je kat, zodat jij maar ook je lieve katje op je eigen manier afscheid kan nemen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven