Geluidsoverlast buren van water.

18-10-2017 20:16 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hiep hoi,

Ik woon al zo een 10 jaar in mijn flat en nooit had ik last van lawaai van mijn buren. Die leefde anders of precies als ik: deden de afwas even snel ergens in de week of aten vaak buiten de deur.

Maar sinds een aantal maanden begint het op te vallen en te irriteren sinds mijn nieuwe buren.

Ik heb onwijs leuk contact met ze en heb dit net besproken en dus ook achterhaald wat het geluid was. Zo spoelt ze alles nog kort even na, dus aan en uit met de kraan. Haar goed recht! Ze horen het lawaai op zelfde niveau, maar zo kennen ze dat van vroeger ook.

Nu heb ik mijn warm water even laten lopen als test en die hoorde zij niet.

Ik heb de VVE gevraagd, maar ook die weet geen echte oplossing dan dat het te bespreken zoals ik nu heb gedaan.

Nu is het een huurwoning, dus de kosten zullen niet voor hun komen en een brief naar de huurster die ik hun eerst zal laten lezen vinden zij prima.

Zelf heb ik een nieuwe boiler en tegels laten zetten, je praat wel om zo een 2000 euro, ervan uitgaande dat het oude leidingen zijn die het lawaai maken.

Mijn vraag dus eigenlijk: heeft er iemand ervaring met geluidsoverlast zoals dit en welke mogelijkheden er zijn.

Let wel: een goede buur is beter dan een verre vriend en als ik het echt voor lief moet nemen....
Alle reacties Link kopieren
Serieus? Lawaai? Van een kraan die aan en uit gaat?
Als ik het goed begrijp heb je last van het bonken van de waterleiding ? Waterslagdemper er tussen zou het moeten oplossen.
Je kan hier echt helemaal niets mee!
Hoe vaak per dag gebeurt dit en wat moet ik me voorstellen bij geluidsoverlast van lopend water ?
Zo spoelt ze alles nog kort even na, dus aan en uit met de kraan.

En dat doet ze dan de hele dag door of op erg onchristelijke tijden?
Alle reacties Link kopieren
:popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Het openen en sluiten van de kraan kun je wel degelijk horen en niet te zachtjes ook. het kan echt een hele harde klap zijn. hebben ze een mengkraan? dan is het vaak nog erger. Hadden mijn ouders ook ooit. volgens mij lag dit echt aan de kraan
Don't cry, buy a bag and move on.
Zoiets gebeurt toch niet de hele dag? Ik neem aan alleen rond het tijdstip na het eten. Waar gaat het dan om? Hooguit een uurtje aan-uit? Zie het probleem niet zo eerlijk gezegd. Je hebt in dit land nu eenmaal bepaalde "overlast" te accepteren. Je mindset bepaalt veel hoe je hier tegenaan kijkt. Neem het voor lief als erbij horend en het zal voor jou veel minder als een probleem voelen.
dat is zoals eerder hier gezegd, op te lossen met waterslag demper. En nagaan of leidingen wel vrij liggen en niet dat er ergens iets tegen aan gezet is. En aan eventueel lucht in de leidingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je de rijdende rechter moet bellen.
you go girl
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad vooral bij het eten. Ben blij dat ik weet dat het van hun komt en dat het open is besproken.
Het is lawaai, echt irritant. Maar als je erop gaat letten is dat natuurlijk nog erger inderdaad mijn mindset!!
Ik vind de vriendschap belangrijker hoor dan hier ruzie over te schoppen, maar als ik nieuwe leidingen geregeld kan krijgen, waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
jeansjacket schreef:
18-10-2017 20:44
Ik denk dat je de rijdende rechter moet bellen.
Haha, dacht ik zelf ook meteen aan, zo droevig allemaal!!
Omdat een nieuwe leiding het geluid waarschijnlijk niet oplost. Daarvoor moet je een demper tussen de leiding zetten of een andere kraan nemen.
https://www.klusidee.nl/Forum/knallende ... 15520.html
Wat moeten zij een geluidsoverlast hebben als jij het al hoort..
Alle reacties Link kopieren
FiIee schreef:
18-10-2017 20:55
Omdat een nieuwe leiding het geluid waarschijnlijk niet oplost. Daarvoor moet je een demper tussen de leiding zetten of een andere kraan nemen.
Dat zou heel goed kunnen, bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Corona67 schreef:
18-10-2017 21:13
Wat moeten zij een geluidsoverlast hebben als jij het al hoort..
Zo was het geluid bij hun thuis ook, wat zou het daar dan een bende zijn🤣
Ze hoeven geen nieuwe leidingen aan te leggen, daar los je het probleem niet mee op. Wij hadden ook nooit last totdat we een nieuwe watermeter kregen en iedere keer dat de wasmachine water innam dan een grote klap. Maar zoals ik al zei met een waterslagdemper probleem opgelost.
paper-clip schreef:
18-10-2017 21:20
Ze hoeven geen nieuwe leidingen aan te leggen, daar los je het probleem niet mee op. Wij hadden ook nooit last totdat we een nieuwe watermeter kregen en iedere keer dat de wasmachine water innam dan een grote klap. Maar zoals ik al zei met een waterslagdemper probleem opgelost.
En dan zou ik me ook kunnen voorstellen dat to deze betaalt en installeert.
gizzmo-returns schreef:
18-10-2017 21:24
En dan zou ik me ook kunnen voorstellen dat to deze betaalt en installeert.
Kost een paar tientjes geloof ik dus dat kan je de kop niet kosten.
Floskoning schreef:
18-10-2017 21:17
Zo was het geluid bij hun thuis ook, wat zou het daar dan een bende zijn🤣
hihi
Alle reacties Link kopieren
Floskoning schreef:
18-10-2017 20:54
Haha, dacht ik zelf ook meteen aan, zo droevig allemaal!!
Hihi van de week met die vrouw en geluidsoverlast dat ze opschreef!

biep biep boom boom trum trum
you go girl
Ooit ook last van gehad, in mijn huis. Bij mij is het niet verholpen, daar wilde de WB niet aan meewerken, helaas. Maar wat een klereherrie kan dat zijn. Bij mij was het wanneer de wasmachine water ging pompen. En dan niet een keertje, maar tijdens het wassen hoorde ik dat regelmatig. Maar als je er dagelijks last van hebt, is dat erg irritant.
Alle reacties Link kopieren
In mijn vorige huis had ik daar ook last van. De keuken van de buren, grensde aan mijn woonkamer. Het was ook bij koud water overigens. Een hard, bijna fluitend geluid. Ik wende er op den duur wel aan. Maar visite schrok altijd met een 'wtf is dat!'.

Ik wist dus altijd precies wanneer er werd afgewassen en koffie gemaakt :)
Nooit opgelost overigens. Koophuizen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven