Nieuwe oven mét draaideur

08-11-2017 18:25 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na ruim 15 jaar wordt het toch tijd om nu te gaan kijken voor een nieuwe oven.
Ik wil persé weer een (inbouw) oven met draaideur, zó fijn ! Dat maakt de keuze alleen wat beperkter, dat wel.

Wie heeft er ook een oven met draaideur en kan me een type aanbevelen?
Of tips waar ik op moet letten bij aankoop? Welke functies zijn fijn of juist erg onhandig?
Alle reacties Link kopieren
ik zou bang zijn dat de ovendeur niet goed open blijft en je dan met je arm er tegen aan komt als je er iets uit haalt. Zou alleen daarom al (en omdat ik klunzig genoeg ben) er niet voor kiezen :p maar dat zou dus wel een punt zijn: een deur die goed open blijft staan.
Hier geen draaideur maar een oven met ' hide and slide' wat mij enorm goed bevalt!
nooit geen verbrande armpjes meer :-)
Alle reacties Link kopieren
capslock schreef:
08-11-2017 18:32
Hier geen draaideur maar een oven met ' hide and slide' wat mij enorm goed bevalt!
nooit geen verbrande armpjes meer :-)
o die heeft een kennis van me ook, ik was jaloers
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
hier ook slide and hide. Ideaal!
Alle reacties Link kopieren
Wat is dat dan precies dat slide en hide?
Alle reacties Link kopieren
Oooh, dat is ook een goeie ja! Zou ik nooit zelf aan gedacht hebben. Zeker de moeite om ook naar te gaan kijken.
Klopt het dat die ovens alleen van Neff zijn of zoek ik niet goed?
Alle reacties Link kopieren
Hide and slide is gewoon de naam van het type oven bedacht door Neff. Als je googled op 'oven met inschuifbare deur' dan zie je ook andere merken.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook de hide&slide, echt zo handig!
Wij hebben geïnvesteerd in zo'n Neff en echt: beste koop ooit. Elke cent driedubbeldwars waard.
Hier is ook de Neff het dubbeldwars waard.
Heb geen oven met draaideur maar wel 1 met de allerbeste functie ooit: zelfreiniging! Nooit meer in de weer met die vieze chemische ovenreiniger maar gewoon de zelfreiniging aanzetten en 2 uur later is je oven schoon. Ik wil nooit meer zonder!
Alle reacties Link kopieren
Jaaa! Wij krijgen een Neff slide and hide in onze nieuwe keuken. Fijn te lezen dat het anderen goed bevalt :yes:
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb hier inmiddels tig keukenzaken in de buurt afgebeld voor een oven met draaideur. Nergens in de showroom te bekijken. Wel te bestellen, maar ja, dat kan ik zelf ook wel (bij wijze van spreken).
En ik vind het zo ideaal. Heb nu een Atag, en daar zijn er nog 2 types van. Maar zelfs die zijn niet te bezichtigen in het Atag Experiencecenter Duiven :(
En volgens de beschrijving heeft de Atag geen zelfreinigende functie en dat leek me ook wel handig.

Voor degenen met een Neff: wat maakt die oven een aanrader? Heeft die wel zelfreinigende functie? Welk type heb je?
En merk je dat die oven iets minder ruimte aan de binnenkant heeft (zo, zei een verkoper tegen me).
mamaonbekend schreef:
10-11-2017 13:51
Nou, ik heb hier inmiddels tig keukenzaken in de buurt afgebeld voor een oven met draaideur. Nergens in de showroom te bekijken. Wel te bestellen, maar ja, dat kan ik zelf ook wel (bij wijze van spreken).
Wat geestig, het zou niet in mij opkomen om voor een oven naar een showroom te gaan. Ik bestel dat soort dingen allemaal online en ben juist blij dat ik niet meer ergens naartoe hoef.
Alle reacties Link kopieren
O ja? Ik bestel best veel online, maar voor zo'n apparaat dat toch minimaal 10-15 jaar mee moet kijk ik toch graag effe hoe ie eruit ziet etc. Tips van de verkoper enzo.
Maar als het niet anders wil, kan het inderdaad goed zijn dat we alsnog online bestellen hoor.
mamaonbekend schreef:
10-11-2017 15:44
O ja? Ik bestel best veel online, maar voor zo'n apparaat dat toch minimaal 10-15 jaar mee moet kijk ik toch graag effe hoe ie eruit ziet etc. Tips van de verkoper enzo.
Maar als het niet anders wil, kan het inderdaad goed zijn dat we alsnog online bestellen hoor.
Ja, misschien is dat ook wel zo. Heb zelf altijd het idee dat verkopers iets willen pushen waar het meeste commissie op zit, maar da's misschien erg cynisch. Ik ben vooral erg lui, haha!
Verwijderd, dubbel.
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 12-11-2017 13:23
93.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gisteren nog even in een keukenzaak gekeken naar een Neff.
Het viel ons op dat daar, en ook alleen in de duurste versies met stoomoptie, slechts één plaat met telescopische geleiding zit.
Wij zijn nu gewend dat we op alle lagen dit hebben en dat is erg fijn. Maar kennelijk is dat tegenwoordig niet meer :"-(

Ook een Gaggenau met draaideur bekeken, maar dit ligt niet vlak met de keukendeurtjes, en steekt er dus in feite een beetje buiten. Naast dat ie kneiterduur is, vonden we em dus ook nog eens niet mooi.
Het wordt nog lastig vrees ik....
Alle reacties Link kopieren
Zou dat niet sowieso moeten met zo'n draaideur? Het moet wel ver genoeg open kunnen zodat je niet met je arm tegen de deur aan komt, of dat het krap is bij het er uit halen. Als ik dit zo lees zou ik voor een neff gaan, of iets anders moet zo'n deur die weggaat. Of toch wel een oven met een deur die naar beneden open gaat, dan weet je ook zeker dat je arm niet kan verbranden, denk ik. En daar heb je sowieso meer opties in, zelfreinigend en telescopische rails.
Alle reacties Link kopieren
Okee, dit is een compleet zinloze bijdrage, maar ik ben gefascineerd. Wat moet ik me voorstellen bij een oven met een draaideur?
Die Neff ken ik, die hadden ze bij de Great British Bake Off, maar ik probeer me nu ovens voor te stellen met een deur zoals de Bijenkorf heeft, maar dat levert weinig op...
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
may_ka schreef:
13-11-2017 21:10
Okee, dit is een compleet zinloze bijdrage, maar ik ben gefascineerd. Wat moet ik me voorstellen bij een oven met een draaideur?
Die Neff ken ik, die hadden ze bij de Great British Bake Off, maar ik probeer me nu ovens voor te stellen met een deur zoals de Bijenkorf heeft, maar dat levert weinig op...
Ik dacht ook een draaideur zoals in een warenhuis, maar volgens mij wordt er gewoon een openslaande deur bedoeld, dus geen klep.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een deur om een verticale as bedoel je? In plaats van een die omlaag gaat?
Dat klinkt een stuk gewoner dan een deur zoals de Bijenkorf heeft 😉
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
may_ka schreef:
14-11-2017 16:40
Gewoon een deur om een verticale as bedoel je? In plaats van een die omlaag gaat?
Dat klinkt een stuk gewoner dan een deur zoals de Bijenkorf heeft 😉
Volgens mij wel ja.
Alle reacties Link kopieren
Dit wordt bedoeld met een oven met draaideur:
https://www.keukenloods.nl/ox6411er.htm ... gJukfD_BwE
Alle reacties Link kopieren
Nou, inmiddels ben ik er wel over uit dat het een Neff Hide & Slide wordt.
Met het programma "Easy clean", dat lijkt me prima.

Nu twijfel ik alleen nog over al dan niet de optie Vario Steam. Hiermee wordt vocht toegevoegd aan je gerechten en blijven deze lekkerder en langer vers. Ook stoofvlees kun je dan zo in de oven zetten want hij voegt automatisch vocht toe, heb ik begrepen.
Iemand toevallig die dit ook heeft en wat vindt je ervan? Voegt het écht iets toe?
Dit kost nl. toch weer een stuk duurder, en ik weet eigenlijk nog niet zo goed of ik dat ervoor over heb....heb er geen ervaring mee dus en ook niemand in mijn omgeving.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven