Kopen jullie vaak bloemen voor jezelf?

16-11-2017 16:12 103 berichten
Ik hou er van om een mooi , knus en gezellig huis te hebben. Ik omring me graag met mooie dingen. Veel mooie planten en kandelaars. Heerlijk om 's avonds me te omringen met een heleboel kaarsjes en de gordijnen dicht.

Zo ben ik ook gek op bloemen. Het huis fleurt er zo van op. Zowel in de zomer als in de winter heb ik altijd bloemen in huis staan. Ik vind het zo kaal en saai zonder. Soms koop ik ook losse bloemen en dan maak ik daar zelf een boeket van.
Het is niet zo dat ik altijd dure boeketten koop. Ik heb net bij de Jumbo 2 bossen rode rozen voor 5 euro gekocht. Daarbij een bosje witte anjers. Dat heb ik in een grote vaas gezet. Ik word daar echt blij van. Het staat zo gezellig.

Ik ken 1 vrouw en haar maak je niet blij met bloemen want ze houdt er echt niet van. Ze vind het truttig. Ik kan me daar niks bij voorstellen.
Zijn jullie ook zo gek op bloemen en fleuren jullie je huis ook regelmatig op met een mooi boeketje?
Nee. Vind er geen bal aan.
Ik vind er ook niks aan. Ik heb trouwens geen enkele plant in huis staan, die overleven het bij mij toch niet.
Ik koop t niet zelf, maar vind het wel mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ja, iedere week!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
altijd blij met een gekregen bos bloemen,maar ik koop ze zelf nooit, ik word blij van bonbons of een mooie kaars of een plant. niet van bloemen.
Soms hyacinten/narcissen als bol en in 't voorjaar af en toe 'n bosje tulpen. Maar verder heb ik meer met kaarsjes en 'n eventuele groene plant voor sfeer.
Alle reacties Link kopieren
mwoah, nee heb er ook niet echt wat mee, als ik incidenteel een bos krijg vind ik het wel leuk maar niet voldoende om zelf te kopen. Planten gaan altijd dood dus daar begin ik al helemaal niet aan.

Ik heb sfeer door kussens en wat kaarsjes, ook heb ik altijd wel een schaal staan die bijv. herfstig/kerstig of zomers is opgemaakt, dat vind ik wle altijd leuk.
In de tulpentijd af en toe een bosje. Anders niet, zonde van het geld aangezien mijn katten de bloemen opvreten.
Alle reacties Link kopieren
Ja, als de vorige bossen op het eind lopen, koop (of krijg) ik nieuwe!

Niets zo gezellig als een bossie op de vaas! :rose: :daisy: :rose:
Aan het typen...............
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dol op bloemen, maar wat ik mooi vind, is duur (los bosje rozen van de supermarkt word ik niet heel enthousiast van). Tel daarbij op dat onze katten graag op bloemen kauwen, ik vaak weinig thuis ben en man er niets om geeft, dan kun je je voorstellen dat er niet zo vaak bloemen staan.

Wel veel planten, want daar zijn man en ik beide dol op en blijven katten gek genoeg van af. En als ik een paar dagen vrij ben of weet dat ik een heel weekend weinig plannen heb en kan genieten van de bloemen, koop ik ze voor mezelf en geniet ik er erg van.
Lady49 schreef:
16-11-2017 16:18
altijd blij met een gekregen bos bloemen,maar ik koop ze zelf nooit, ik word blij van bonbons of een mooie kaars of een plant. niet van bloemen.
Ook niet. Al is een kaartje als iemand aan je denkt wel leuk. De rest mogen ze in de winkel laten liggen.
Alle reacties Link kopieren
Nooit, ik vind geen bal aan bloemen.
Alle reacties Link kopieren
Totaal overbodige troep in huis imho.
Heb ook liever dat bezoek 'n fles wijn meeneemt dan bloemen eerlijk gezegd. Moet ik weer 'n plek vrijmaken. Geen zin in.
Bloemen horen in de natuur,ik koop dus nooit bloemen ook niet om cadeau te geven.
Ja, altijd een verse bos staan. Mijn ex man wilde geen bloemen in huis, en sinds ik bij hem ben weggegaan trakteer ik mijzelf doorlopend op een bos. :daisy:

Overigens probeer ik ze zoveel mogelijk goedkoop op de markt te kopen. Ik ben ook positief verrast over bloemen van de Jumbo, staat vaak 10 dagen voordat ik nieuwe hoef te kopen.
Snijbloemen zijn sowieso nogal milieubelastend. Een bosje kweken lokaal of het invliegen kost ongeveer even veel enegrie.
Net zo veel energie als 12 dagen op gas te koken of 24 dagen tv kijken.

Geeft mij maar een netflix abbo dan. :-D
Of een goede maaltijd of 36.
ZetHetRaamOpen schreef:
16-11-2017 16:24
Ja, altijd een verse bos staan. Mijn ex man wilde geen bloemen in huis, en sinds ik bij hem ben weggegaan trakteer ik mijzelf doorlopend op een bos. :daisy:

Overigens probeer ik ze zoveel mogelijk goedkoop op de markt te kopen. Ik ben ook positief verrast over bloemen van de Jumbo, staat vaak 10 dagen voordat ik nieuwe hoef te kopen.
Ja en anders kun je er mee terug gaan en krijg je een nieuwe bos.
Lucifermiauww schreef:
16-11-2017 16:24
Snijbloemen zijn sowieso nogal milieubelastend. Een bosje kweken lokaal of het invliegen kost ongeveer even veel enegrie.
Net zo veel energie als 12 dagen op gas te koken of 24 dagen tv kijken.

Geeft mij maar een netflix abbo dan. :-D
Of een goede maaltijd of 36.
Ik heb dan weer geen tv. Ik kijk wel naar mijn bloemen. ;-D
Alle reacties Link kopieren
Nee, nooit. Vind het op zich wel mooi maar veel te duur, geef mijn geld liever aan andere dingen uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind bloemen prachtig! Maar wel in de vrije natuur, van die wilde bloemen in een veld. Vlindertjes erbij.. schitterend, kan ik heel blij van worden :heart:
Daar kan Iedereen mooi van genieten en niet 1 persoon maar een paar dagen.

In een vaasje vind ik er geen zak aan. Dan liever een mooie plant met bloemen er aan. Ik koop dus ook nooit bloemen en eigenlijk baal ik er van als ik ze krijg want ze gaan altijd dood en dan krijg je zo'n zielig verlept bosje in stinkwater. :nooo:
Alle reacties Link kopieren
QueenArachnia schreef:
16-11-2017 16:33
Ik vind bloemen prachtig! Maar wel in de vrije natuur, van die wilde bloemen in een veld. Vlindertjes erbij.. schitterend, kan ik heel blij van worden :heart:
En dit :)
Snijbloemen vind ik dood- en doodzonde. Letterlijk.

Geef mij maar een mooie plant of pot met vaste bloemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gek op kleuren, dus ik ben gek op bloemen. In de zomer haal ik ze uit de tuin en zet ze in een vaasje. Maar vaak kopen doe ik ze niet meer. Soms. Mooie gerbera's of zo. En ik haal geregeld hyacinten in huis, en de bollen zet ik dan weer in de tuin als ze uitgebloeid zijn. En een amaryllus, bij voorkeur warm rood ook. Ik heb wel planten, in mooie gekleurde bloempotten. Ik ben alleen niet zo goed met planten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven