Ervaringen met zwarte kranen in badkamer?

16-11-2017 22:18 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan onze badkamer verbouwen en willen zwarte kranen en regendouche plaatsen. Nu worden we door de verkoopster gewaarschuwd voor snelle beschadigingen. Heeft iemand hier ervaring mee?
anoniem_351075 wijzigde dit bericht op 17-11-2017 14:15
17.88% gewijzigd
Is het product door en door zwart of alleen een laag?


Als het alleen een laag is dan zie je elke kras.
Als het 'n laagje is dan kun je ze binnen 'n jaar weer vervangen. Verkoopster is top met haar eerlijkheid!
Ik had in mijn vorige woning een zwarte was en douche bak
Die get niet, want je ziet elke waterdruppel die je niet direct helemaal 100% droogmaakt.
Idee was best gaaf, maar mooi houden was een hel
Zelf geen ervaring maar wel bij anderen gezien dat het na en tijdje erg lelijk wordt omdat het laagje er op den duur er vanaf slijt.
Iedere druppel die je niet afdroogt wordt kalkaanslag en je kranen zien er na een week niet meer uit.
Hele sterke afrader.
Ik heb even nagedacht, de kranen waren ook zwart inderdaad.
Ik raad het dus af, blijft maar kort mooi.
Voor ons was het een huurhuis. In k 's nieuwe huis, nieuwe badkamer zonder zwart
Hoewel ik het wel mooi vind, maar door bovenstaande nooit meer zal kiezen
Zwart en water is een verschrikkelijke combinatie.
Alle reacties Link kopieren
1x genoeg
anoniem_208023 wijzigde dit bericht op 16-11-2017 22:40
94.21% gewijzigd
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
wiezel schreef:
16-11-2017 22:38
Geen zwarte kranen hier. Wel zwart bestek. En dat gaat prima zolang je niet per ongeluk krast en na afwassen direct afdrogen anders vlekken.
Voor bestek dus nog wel te doen, maar voor kranen en douche? Ik zou er niet aan beginnen...
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
bagheera91 schreef:
16-11-2017 22:24
Ik had in mijn vorige woning een zwarte was en douche bak
Die get niet, want je ziet elke waterdruppel die je niet direct helemaal 100% droogmaakt.
Idee was best gaaf, maar mooi houden was een hel
Dit is ook mijn ervaring. Het is een maand lang supermooi en daarna krijg je spijt.
Alle reacties Link kopieren
Dat is dus duidelijk!
Ik was vooral blik dat ik dit in een tijdelijke woning heb ervaren en deze keuze/fout niet heb gemaakt en mijn nieuwe huis
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook een zwart glazen wasbak en wat een ramp was dat! Je zag dan wel weer hoeveel vuil er zich in z’on bak verzameld...
Alle reacties Link kopieren
Even een positief tegenbericht, ik heb ook zwarte kranen (twee bij de wasbak), een zwarte regendouche en een zwarte handdouche én ik ben er heel erg blij mee. Helemaal geen vlekken (of ik kijk niet goed). Ik moet er wel bij zeggen dat wij in een gebied wonen waar erg weinig kalk in het kraanwater zit. Misschien scheelt dit?
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Alle reacties Link kopieren
Grob schreef:
17-11-2017 12:17
Even een positief tegenbericht, ik heb ook zwarte kranen (twee bij de wasbak), een zwarte regendouche en een zwarte handdouche én ik ben er heel erg blij mee. Helemaal geen vlekken (of ik kijk niet goed). Ik moet er wel bij zeggen dat wij in een gebied wonen waar erg weinig kalk in het kraanwater zit. Misschien scheelt dit?
Goed om te horen! Lastige beslissing zeg.. Ik ben bang dat de poedercoating teveel eraf gaat waardoor het echt lelijk wordt. Hele kleine beschadigingen zou ik dan minder erg vinden. Merk je die beschadigingen snel na gebruik of valt dat mee? (stel dat dit pas na 5 jaar zou zijn dan vinden we dat minder erg, tegen die tijd willen we waarschijnlijk weer verhuizen...)
Alle reacties Link kopieren
bagheera91 schreef:
16-11-2017 22:35
Ik heb even nagedacht, de kranen waren ook zwart inderdaad.
Ik raad het dus af, blijft maar kort mooi.
Voor ons was het een huurhuis. In k 's nieuwe huis, nieuwe badkamer zonder zwart
Hoewel ik het wel mooi vind, maar door bovenstaande nooit meer zal kiezen
Dank voor je reactie! Weet je ook hoe lang de kranen ongeveer goed bleven? En de beschadigingen zijn goed zichtbaar?
Alle reacties Link kopieren
In ons huis zat een zwarte wasbak, wel mooi maar om het ook mooi te houden moest je het elke keer na vegen na gebruik anders ging het vlekken ondanks zacht water hier. Qua beschadigen zal het denk ik ook aan de kwaliteit liggen, de coating van het goedkoopste merk van de Praxis zal waarschijnlijk een stuk sneller beschadigen dan bij een goed merk. Zeker bij zwart zou ik dus voor kwaliteit gaan want je ziet elke beschadiging in de coating.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Wat een negatieve ervaringen. Hier een hele positieve. Wij hebben ons droomhuis gebouwd inclusief droombadkamer met zwarte kranen (losstaande badkraan in zwart, douche in zwart, wasbakkranen in zwart). Het staat fantastisch en maakt de badkamer gewoon nog wat specialer (vinden wij). Al een jaar en 2 maanden plezier van en net zo zwart als in het begin.
Alle reacties Link kopieren
Vichy001 schreef:
18-11-2017 08:09
Wat een negatieve ervaringen. Hier een hele positieve. Wij hebben ons droomhuis gebouwd inclusief droombadkamer met zwarte kranen (losstaande badkraan in zwart, douche in zwart, wasbakkranen in zwart). Het staat fantastisch en maakt de badkamer gewoon nog wat specialer (vinden wij). Al een jaar en 2 maanden plezier van en net zo zwart als in het begin.
Welke merk kranen hebben jullie?
Alle reacties Link kopieren
ik ben ook erg benieuwd welk merk deze kranen zijn? ik ben ook op zoek naar zwarte kranen maar van goede kwaliteit en die geen aanslag krijgen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven