Appartement misschien verkocht. En dan??

17-11-2017 07:44 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na bijna 8 jaar in de verkoop, is hoogstwaarschijnlijk mijn appartement verkocht. Gisteren hebben we een bod gekregen, 2000 euro onder de vraagprijs met een opleverdatum van 1 maart 2018. Ik ben hartstikke blij natuurlijk.

Maar wat nu?? De bedoeling is wel weer om iets te kopen, maar ik kan nu nog alleen een hypotheek op mijn salaris krijgen. Mijn vriend heeft helaas nog een BKR-registratie, nu nog 2, vanaf juli volgend jaar nog 1 en dan kan hij wel een hypotheek afsluiten. Ik had een leuk appartement gezien, maar dat staat Inmiddels al op verkocht. We willen niet midden in de stad en zitten met woon-werk. Mijn vriend werkt nu in de plaats waarin we wonen, ik 100 kilometer verder. De bedoeling is om iets meer richting mijn werkgever te gaan, maar niet al te veel. Mijn vriend moet nu een kwartier reizen, hij wil hooguit een half uur gaan reizen. Hij werkt 5 dagen, ik 4 waarvan 3 dagen op kantoor. Dus we zijn wel gebonden aan een regio.

Ik wil ook niet te gehaast kopen, alleen omdat we iets moeten kopen. Straks is het niks en moet je er weer vanaf zien te komen. Daarom neig ik naar tijdelijk huren. Een jaar, omdat dat meestal de minimum huurperiode is. En dan op het gemak kijken of we iets kunnen vinden wat naar ons zin is en misschien iets duurder, omdat we dan op 1,5 salaris kunnen kopen.

Hebben jullie adviezen voor ons?
Alle reacties Link kopieren
huren maar gaat dat wel lukken op 1 inkomen?
als er geen kinderen of dieren zijn zou je antikraak kunnen overwegen.
Alle reacties Link kopieren
gefeliciteerd met de verkoop in ieder geval!
Heb je een beetje een gunstige hypotheek nu? Dan zou ik onderzoeken of je die kunt meenemen en gebruiken om een nieuwe woning aan te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het appartement zo goed als verkocht is! :cheer2: