Het gevecht met de kat en de katkorkorrels

17-11-2017 16:37 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet urine hebben van de kat, en heb daarvoor van die speciale kattenbakkorrels.
Alleen, heb de kat 4 uur in de badkamer opgesloten en hij vertikt het op die korrels te doen.
Vandaag te laat om naar de dierenarts te gaan, dus maandag nieuwe poging.
Iemand nog tips om het e.e.a makkelijker te laten verlopen?
Alle reacties Link kopieren
Oh herkenbaar.

Tip van onze dierenarts:

Op plastic stroken proberen, die zijn ook inert.
Proberen urine met een lepel op te vangen als kat op de gewone korrels gaat (of buiten)
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
Die van mij wilde het nu ook niet doen op die plastic korreltjes. Later weer geprobeerd met een helemaal lege bak, en dat lukte!
Alle reacties Link kopieren
Ik zet de kattenbak altijd in de huiskamer met de korrels die ze gewend zijn. Zodra ze moest plassen hing ik er een soeplepel onder. Moest ze al wel net aan het plassen zijn, anders liep ze weg. Oefenen baart kunst! :proud:
Alle reacties Link kopieren
twilight84 schreef:
17-11-2017 16:42
Die van mij wilde het nu ook niet doen op die plastic korreltjes. Later weer geprobeerd met een helemaal lege bak, en dat lukte!
Hier ook helemaal lege bak. Daar plaste kat wel in.
Alle reacties Link kopieren
Ik haal de kap van de kattenbak en schuif een laag bami-bakje onder kat dr kont zodra ze in de houding zit... Werkt best goed maar je hebt er bakken geduld voor nodig (tenzij ze blaasontsteking heeft, dan gaat ze iedere 5 minuten) :cat:
Koettie schreef:
17-11-2017 16:43
Ik zet de kattenbak altijd in de huiskamer met de korrels die ze gewend zijn. Zodra ze moest plassen hing ik er een soeplepel onder. Moest ze al wel net aan het plassen zijn, anders liep ze weg. Oefenen baart kunst! :proud:
:rofl: ( hoeveel soeplepels heb jij ?)
Alle reacties Link kopieren
Dakduif÷ schreef:
17-11-2017 17:59
:rofl: ( hoeveel soeplepels heb jij ?)
Eentje speciaal voor de poes. Poezenlepel noemen we hen ook. Regelmatig blaasontstekingen, ze is er inmiddels bijna aan gewend.
Alle reacties Link kopieren
Heel lastig dit idd, ik heb het ook een keer moeten doen bij een van mijn katten.

Ik heb uiteindelijk de plas op kunnen vangen door middel van zo'n lege injectiespuit. En een plastic zak in de bak gedaan.

Gewoon urenlang om haar heen gehangen tot ze een keer op de bak ging, en daarna de urine met dat spuitje van de zak gezogen.
carpe diem.
Alle reacties Link kopieren
Aquariumgrind gebruiken? Dit lijkt voor de kat misschien wel genoeg op de normale vulling en verandert ook niet de samenstelling van de urine, mits je het spul van tevoren even goed wast en droogt.
Net als de katkor herbruikbaar door het achteraf weer te wassen en drogen.
Alle reacties Link kopieren
Koettie schreef:
17-11-2017 18:15
Eentje speciaal voor de poes. Poezenlepel noemen we hen ook. Regelmatig blaasontstekingen, ze is er inmiddels bijna aan gewend.
Kijk dat is fijn als ze eraan gewend zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees net op internet, dat het veel handiger is om de lastpak in de kamer te houden met de speciale kattenbak en de andere kat juist in de badkamer te doen.Waarom kom ik daar zelf niet op.Morgen nieuwe poging dus.
Ik lees ook dat er zich na een paar uur al kristallen vormen in de urine .Moet ook nog een half uur fietsen naar de kattenkliniek.

Er schijnt ook nog kit4cat te zijn, waterafstotend grit, maar ik denk dat die van mij dat ook niet wil.
Alle reacties Link kopieren
Heb uiteindelojk mssr dierenarts urine laten aanprikken. Vervolgens plaste kat de behandeltafel en mijn jas onder...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven