Hoe moet ik me gedragen

17-11-2017 17:36 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Iedereen

Ik heb een aantal weken geleden met iemand van mijn familie afgesproken om morgen iets te doen samen

Helaas kan ik door omstandigheden waar ik echt niet aan kan doen, die afspraak morgen niet nakomen.

Toen ik het haar vertelde zei ze: Ik vermoed al weken dat je zou afzeggen.
Ik begrijp niet waar dit vandaan komt, maar feit is dat ik haar goed genoeg ken om te weten dat ze hier weken koppig zal over zijn.
Toen ik zei dat ik het spijtig vond dat ze denkt dat ik lieg, zei ze: ja ik mag mijn gedacht hebben. En mijn gedacht is dat je weken geleden al wist dat je vandaag zou afzeggen.

Nu werken we ook samen aan een groot project. Een project waar ze me vrijwillig bij helpt en waar we overmorgen aan zouden beginnen

Ze zal zeker komen, want daar ken ik haar ook voor.
Maar ik weet ook dat ze "gemaakt" zal doen. Vriendelijk maar met een andere toon dan normaal. Vriendelijk omdat we familie zijn. Maar zeker niet gemeend
Ze is gewoon zo. Bij het minste dat het haar niet aanstaat, heeft ze haar mening altijd ongezouten klaar.
Ik vind dat soms nog grappig, maar eigenlijk is ze gewoon een moeilijk persoon soms.

Moet ik nu doen alsof er niks gebeurd is en ze haar kuren laten uitwerken en haar gedrag negeren.
Of babbel ik er 1 keer goed over en dan moet het gedaan zijn met dat "gemaakt" gedoe

Want vriendelijk zijn omdat het moet, vind ik zo ongemakkelijk.
Vriendelijkheid komt van nature en anders voel ik me echt ongemakkelijk
Alle reacties Link kopieren
Zeg je vaker afspraken af?
Alle reacties Link kopieren
En wat doe je als zij overmorgen niet komt opdagen?
Waarom gebruik je haar bij je project dan als ze gemaakt vriendelijk doet alleen omdat je familie bent?
Jullie zijn duidelijk niet voor elkaar gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst boven water willen krijgen waarom ze dat gezegd heeft. Zit er waarheid in? Heb je haar vaker afgezegd? Heeft ze nog ergens anders wrok over?
Gewoon met haar praten. Komt daar verder niets uit, dan laat maar even betijen . Een boze bui gaat wel weer over.
Ben je een pleaser? Omdat haar mening blijkbaar nogal belangrijk is, terwijl je haar niet eens erg aardig lijkt te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit een afspraak afgezegd maar zij is zelf rug patient en doet altijd alles voor anderen.
Zelfs als het niet gaat, doet ze het toch
Maar nadien verwijt ze dan die mensen dat ze zich heeft geforceerd voor hen.

Zo stelde ze enkele weken geleden aan een vriend van haar voor om hem naar de luchthaven te brengen.
Die vriend zei: ah ja, als je eventueel kan, graag
10 Minuten later belt ze me op om te zeggen: godverdomme, nu kan ik nog naar Zaventem gaan rijden ook.
Toen ik vroeg waarom ze dit dan voorgesteld had, zei ze: ja om beleefd te zijn

Dus weer het beleefd zijn maar niet gemeend

En zo heeft ze dat vaak aan de hand. Ze geeft zich altijd op voor vanalles en nog wat, terwijl ze zoveel pijn heeft
En nadien zegt ze altijd dat iedereen profiteert van haar, terwijl ze zelf altijd alles voorstelt aan iedereen

dus ze snapt niet dat iemand ooit iets afzegt
Alle reacties Link kopieren
Dan gewoon zo laten. Koelt wel weer af. Misschien wel heroverwegen of je haar hulp wel wil bij dat project.
MissBindie schreef:
17-11-2017 17:51
Ik heb nog nooit een afspraak afgezegd maar zij is zelf rug patient en doet altijd alles voor anderen.
Zelfs als het niet gaat, doet ze het toch
Maar nadien verwijt ze dan die mensen dat ze zich heeft geforceerd voor hen.

Zo stelde ze enkele weken geleden aan een vriend van haar voor om hem naar de luchthaven te brengen.
Die vriend zei: ah ja, als je eventueel kan, graag
10 Minuten later belt ze me op om te zeggen: godverdomme, nu kan ik nog naar Zaventem gaan rijden ook.
Toen ik vroeg waarom ze dit dan voorgesteld had, zei ze: ja om beleefd te zijn

Dus weer het beleefd zijn maar niet gemeend

En zo heeft ze dat vaak aan de hand. Ze geeft zich altijd op voor vanalles en nog wat, terwijl ze zoveel pijn heeft
En nadien zegt ze altijd dat iedereen profiteert van haar, terwijl ze zelf altijd alles voorstelt aan iedereen

dus ze snapt niet dat iemand ooit iets afzegt

Dus toen heb je aan haar gevraagd hoe ze wist dat je af zou gaan zeggen?
Alle reacties Link kopieren
Ze kan zelf nooit iets afzeggen en andere wel. Hierdoor is ze teleurgesteld in andere omdat die dat wel doen. Ze gaat er vermoedelijk bij iedereen van uit dat ze afzeggen. Je kan hier eens met haar over praten en zeggen dat jij het heel onprettig vond dat ze deze conclusie heeft getrokken en dat jou intentie heel ander lag.
Of je laat het voor wat het is.
you go girl
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft er gewoon wrok in dat ze pijn patient is en dat begrijp ik best
Daarom dat ik haar altijd zeg om niet altijd iedereen te willen pleasen en eens aan haarzelf te denken.
Maar dat kan ze niet zegt ze

En dan helpt ze mensen en moet het de dag nadien bekopen met pijn en dan is ze boos op die mensen

Ik hou wel enorm van haar. Ze is de zus van mijn mama. En mijn mama is recent overleden.
We zien elkaar dagelijks sinds de dood van mijn mama maar misschien zien we elkaar teveel.
Alle reacties Link kopieren
Geloof dat ik nu je verhaal niet helemaal meer snap. Je heb een paar weken geleden afgesproken om morgen iets te doen? Diegene zie je elke dag?
Jullie communicatie is dan niet zo goed
you go girl
Alle reacties Link kopieren
zeg tegen haar dat ze niet zo stom moet doen
want dat doet ze

en anders vermijd je haar een beetje, kan ze zich lekker wentelen in haar gelijk

pff
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn gevoel naar haar uitspreken. Iets van: “Zeg tante Annie, ik heb echt verdriet van uw opmerking over dat u al dacht dat ik af zou gaan zeggen. Ik heb nog nooit een afspraak met u afgezegd en ik had er echt naar uitgekeken. En ik vond het echt heel jammer dat het toch niet door kon gaan omdat XYZ. Zullen we meteen een nieuwe datum prikken om de plannen alsnog uit te voeren/iets anders gezelligs samen te gaan doen?” Op die manier laat je haar weten dat je de opmerking echt niet leuk vond, maar door de laatste zin geef je het gesprek weer een positieve wending zodat jullie niet in narigheid hoeven blijven hangen.
Alle reacties Link kopieren
Kun je jullie afspraak niet naar een dagje later verzetten?
Alle reacties Link kopieren
Jij zegt wel dat je er door omstandigheden niets aan kan doen dat de afspraak niet doorgaat.

Maar dan ben ik wel benieuwd wat de omstandigheden zijn.

Lig je in het ziekenhuis of wordt je onverwacht ingeroosterd op je werk dan zou ik er begrip voor hebben. Maar afzeggen om een flutreden zou ik ook niet waarderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven