Mooie interieurs

18-11-2017 02:04 98 berichten
20 jaar geleden zijn wij begonnen met een standaard Ikea inrichting. Praktisch, goedkoop en fris.

Nu, jaren en vele meubels later, is mijn inrichting een stuk persoonlijker geworden. Met een paar erfstukken, een aantal bijzondere vondsten uit Frankrijk en niet te vergeten de kunstwerken van onze kinderen is ons huis een thuis geworden.

Niets vind ik leuker om ideeën op te doen, een huis is immers nooit af. Op dit moment vind ik zachte tinten erg mooi, Sophie Paterson is een styliste die daar veelvuldig gebruik van maakt. http://www.dailymail.co.uk/femail/artic ... -ever.html

Wat vinden jullie mooie interieurs?
Alle reacties Link kopieren
Op het moment is het een kerstinterieur in wording en dan plaats ik knusse kerstspullen in roomwit, goud, rood en groen waaronder het oorspronkelijk interieur verdwijnt. Begin januari begin ik weer met de "gewone" styling. Het laatste interieur was voornamelijk zwart(eiken) en roomwit.

In het Ikeaboek vind ik maar zelden iets naar mijn smaak.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Kant en klare interieurs vind ik minder interessant. Een interieur moet voor mij karakter hebben.

Heb een soft spot voor dit soort dingen http://www.artofmanliness.com/2012/06/1 ... ing-rooms/

Momenteel heb ik zelf een heel basic interieur met warme kleuren. Meubels zijn door de loop van de jaren heen verzameld en er staan een paar antieke erfstukken.
Oh vreselijk, die poppenhuislook van de dame in de openingspost.

Ik hou van wat meer robuust.
Oh nee...die Engelse stylist die jij noemt, vind ik niks.

Wij hebben nu een mix van Scandinavisch en Industrieel.
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel een goede benaming Perzina, poppenhuislook. Het is niet mijn smaak, maar vreselijk kan ik ook niet zeggen.

Ik mag graag woonprogramma's kijken en vind de make overs eigenlijk altijd geslaagd.

Ik heb de pech dat mijn man een echte stereo/muziekfreak is en er staan 2 mega grote zwarte boxen in mijn huiskamer...
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Die dame uit de openingspost is mij te gekunsteld; op de ene foto zit ze in een basic top, jeans en blote voeten zogenaamd "kijk mij eens casual zijn" op de bank, en op de foto's eronder staat ze met haar baby op palen van hakken.
De kleuren in het huis vind ik overigens te flets. Het lijkt haast of het zwart wit foto' s zijn. Sommige meubelstukken vind ik dan wel weer mooi.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
18-11-2017 08:47
Die dame uit de openingspost is mij te gekunsteld; op de ene foto zit ze in een basic top, jeans en blote voeten zogenaamd "kijk mij eens casual zijn" op de bank, en op de foto's eronder staat ze met haar baby op palen van hakken.
Ja dat is wel heel gekunsteld inderdaad. Je draagt óf gewoon een jeans en blote voeten, óf palen van hakken thuis. Maar niet dat rare gewissel tussendoor, kom op zeg, een beetje consequent zijn in je kledingkeuze! ;-)
Mijn oma had ook veel antiek maar ik heb mijn deel van de erfenis aan mijn nicht gegeven want ik hou daar echt niet van en mijn broers ook niet. Mijn nicht heeft wel tig keer gevraagd of ik die ouderwetse trapnaaimachine niet zelf wilde hebben. Als kind zijnde vond ik die mooi en mijn oma had die aan mij beloofd.
Zelf hou ik van strak. Absoluut geen vloerkleden of felle kleuren of nog erger: dingen met goud. Wel veel planten en bloemen en kaarsen. In de kamer en open keuken hebben we alles zwart met wit. Stoffen bankstellen of bekleding van stoelen daar hou ik ook niet van dus hier alles van echt leer. Blikvanger is de grote bar in de kamer. Dat is mijn trots. Staat vol met mooie glazen en heel veel flessen drank. Wel veel werk want die glazen mogen niet in de vaatwasser.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
18-11-2017 09:15
Mijn oma had ook veel antiek maar ik heb mijn deel van de erfenis aan mijn nicht gegeven want ik hou daar echt niet van en mijn broers ook niet. Mijn nicht heeft wel tig keer gevraagd of ik die ouderwetse trapnaaimachine niet zelf wilde hebben. Als kind zijnde vond ik die mooi en mijn oma had die aan mij beloofd.
Zelf hou ik van strak. Absoluut geen vloerkleden of felle kleuren of nog erger: dingen met goud. Wel veel planten en bloemen en kaarsen. In de kamer en open keuken hebben we alles zwart met wit. Stoffen bankstellen of bekleding van stoelen daar hou ik ook niet van dus hier alles van echt leer. Blikvanger is de grote bar in de kamer. Dat is mijn trots. Staat vol met mooie glazen en heel veel flessen drank. Wel veel werk want die glazen mogen niet in de vaatwasser.
Om dat te voorkomen drink ik gewoon uit de fles, of uit een blikje.
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
18-11-2017 08:45


Ik mag graag woonprogramma's kijken en vind de make overs eigenlijk altijd geslaagd.

Echt waar? Ik vind die make overs juist allemaal heel veel van hetzelfde, niet kijken naar de personen die er wonen, maar kijken wat er in is.
Dus een tijd geleden zag je overal die koperen draadlampen opduiken, nu is het uiteraard industrieel, met grote lampen en grove tafels.
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
18-11-2017 09:22
Echt waar? Ik vind die make overs juist allemaal heel veel van hetzelfde, niet kijken naar de personen die er wonen, maar kijken wat er in is.
Dus een tijd geleden zag je overal die koperen draadlampen opduiken, nu is het uiteraard industrieel, met grote lampen en grove tafels.
Ja, het is de kiet vullen met wat de sponsoren aanbieden.
Alle reacties Link kopieren
Dat interieur uit de opening post vind ik te druk en teveel
Wel vind ik dat behang in de slaapkamers met die takken met bloemetjes erg leuk :)
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
18-11-2017 09:15
Blikvanger is de grote bar in de kamer. Dat is mijn trots. Staat vol met mooie glazen en heel veel flessen drank.
Wat noem jij heel veel? En drink je zelf dan ook vaak en/of veel?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Ik heb ze net geteld haha. Het zijn 39 flessen drank zoals verschillende soorten likeuren en rum, wodka enz. 4 flessen rode wijn en rose en witte wijn ( droge en zoete en procecco staan koud in de koelkast in de schuur. Ik maak zelf ook likeur als hobby. Er staat ook nog een mooie karaf met Tia Maria die ik zelf heb gemaakt. Ik drink regelmatig een likeurtje en met mijn zoon maken we ook vaak cocktails.
Alle reacties Link kopieren
Leuk Blondie. :)
Alle reacties Link kopieren
Oakes schreef:
18-11-2017 09:18
Om dat te voorkomen drink ik gewoon uit de fles, of uit een blikje.
Het is een hele andere discussie, maar dit vind ik echt het toppunt van ordinair. Ik weet dat ik wat dat betreft een enorme snob ben.
Oakes schreef:
18-11-2017 09:23
Ja, het is de kiet vullen met wat de sponsoren aanbieden.
Ik snap niet je zoiets persoonlijks als je huis door andere laat stylen/inrichten.
anoniem_63a6b2af1bece wijzigde dit bericht op 18-11-2017 09:53
0.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
18-11-2017 09:22
Echt waar? Ik vind die make overs juist allemaal heel veel van hetzelfde, niet kijken naar de personen die er wonen, maar kijken wat er in is.
Dus een tijd geleden zag je overal die koperen draadlampen opduiken, nu is het uiteraard industrieel, met grote lampen en grove tafels.
Ja, verschrikkelijk, die make over programma's, woonprogramma's sowieso.
Er komen nog flessen bij want de whipped cream (slagroomlikeur) en de butterscotch is op . In de koelkast staat trouwens ook nog een fles Schobbeler en Ambuca koud en natuurlijk bier en nu ook Herfstbok.
Make-overs vind ik leuk om naar te kijken, maar voorspelbaar en eenheidsworst. En ook nooit praktisch. Twee banken met de ruggen naar elkaar. Heel stylish. En extreem onhandig, als je met je gezin the Voice wil kijken. Ook heel handig dat je geen plek hebt voor hapjes bij visite. Sowieso, waar laten die gasten snoeren, afstandsbedieningen, playstationtroep, boeken, tijdschriften, opladers, speelgoed, tekenspullen en schrijfgerei, post, huiswerk, laptops, schoenen, spaarpotten, mutsen, sjaals, wanten, de krant. knutselwerkjes, waxinelichtjes, halflege koffiekopjes en weet ik veel wat voor andere zooi nog meer, wat ik hier gewoon allemaal een plek, bij voorkeur 1 waar het binnen handbereik is, moet geven.
anoniem_203344 wijzigde dit bericht op 18-11-2017 09:46
0.42% gewijzigd
Sambuca dus.
Maar wat ik momenteel mooi vind, want dat was de vraag, is dit stijltje: :Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
18-11-2017 09:42
Het is een hele andere discussie, maar dit vind ik echt het toppunt van ordinair. Ik weet dat ik wat dat betreft een enorme snob ben.
:-P

Don't worry, de bubbels drink ik uit kristal. Maar dat elke keer met de hand afwassen is zo vervelend. Voor de feestdagen overweeg ik hard plastic flutes.
Alle reacties Link kopieren
viavia2013 schreef:
18-11-2017 09:42
Ik snap niet je zoiets persoonlijks als je huis door andere laat stelen/inrichten.
Inderdaad. Ben je het na drie maanden weer beu, want je voelt je niet thuis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven