Lamp in de hoek van een hoekbank?

18-11-2017 14:22 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beetje vreemde titel misschien, maar ik hoop dat iemand de gouden tip heeft.
Het zit zo, wij hebben een heerlijke (mosgroene) hoekbank die maar op één manier in de kamer kan staan, namelijk: In de hoek. Natuurlijk is die hoek ieders favoriete plekje, want lekker knus en de mogelijkheid tot languit liggen. Echter, omdat de bank in de hoek (tegen twee raamloze muren) staat is het juist in dat hoekje gauw donker. En dus is, zeker nu het buiten langer donker is, het niet mogelijk om op dit fijne plekje een boek of tijdschrift te lezen.
Kortom, qua woongenot zou een lichtbron in/bij die hoek heel fijn zijn. Maar hoe? Ik kan nergens voorbeeldjes vinden online van hoe zoiets zou moeten. Vaak staat op plaatjes de hoekbank (deels) vrij en kan er een gewone staande lamp bij.
Wij kunnen onze bank natuurlijk ook een stukje van de muur schuiven zodat er een staande lamp achter past, maar dat staat zo gek, met zo'n kier. En ik zou niet weten wat er qua wandlamp in zo'n hoekje past en ook nog een beetje mooi staat.
De bank draaien is helaas geen optie door de indeling van de kamer. Heeft iemand ideeën of tips?
Alle reacties Link kopieren
Een muurlamp?

Oh duh... Dat had je zelf ook al bedacht. Maar daar zou ik dus naar kijken. Een die je kunt dimmen lijkt me wel heel fijn.
Verder gewoon kijken wat je mooi vindt. Het is uiteindelijk een kwestie van proberen.
miss_musica wijzigde dit bericht op 18-11-2017 14:25
89.03% gewijzigd
Afbeelding

Afbeelding
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 18-11-2017 14:26
30.80% gewijzigd
miss_musica schreef:
18-11-2017 14:23
Een muurlamp?
Dit.
Hier ook een wandlampje erboven.
Alle reacties Link kopieren
Een lamp die met een grote boog (bijna) tot in de hoek komt? Ernaast zetten dus.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n enorme booglamp (moet je van houden) kan dus een heel eind in de hoek reiken.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Dit een idee? ;-D
Muurlamp of spotjes boven in het plafond
Alle reacties Link kopieren
Of dit.....

Afbeelding
Een fatsoenlijke e-reader gebruikten met backlight. Hoef je tenminste de rest van de bankzitters niet te hinderen met felle verlichting.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben idd een kier, met een salam en een grote palm. Vult het mooi.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er een scharnierlamp boven
Alle reacties Link kopieren
Een gezellig hanglampje met dimmer.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben dit thuis opgelost door boven de bank een plank te hangen met daarop een tafellamp. Kun je ook nog fotolijstjes en bloemen erbij opzetten, gelijk de witte muur doorbroken.
Zet een smal langwerpig tafeltje achter de bank en zet daar een lampje op. Zo creëer je ook wat meer diepte en zit je bank ook niet zo tegen de muur aangeplakt.

Afbeelding

Afbeelding
Of sowieso je bank niet zo tegen de muur aanzetten, maar meer als een eilandje laten zweven in je woonkamer. Hang leuke plankjes aan de muur erachter, of zet er een mooi stellingkast achter. En een staande lamp achter/naast de bank.

Afbeelding

Afbeelding
Of gewoon een hanglamp aan het plafond doortrekken naar boven de bank. Al ziet dit er leuker uit op plaatjes dan in het echt, het geeft niet heel knus licht.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Een bank hoeft helemaal niet tegen de muur. Bevestig een smalle plank, net zo lang als je bank, achter je bank. Hierdoor creeer je diepte. Op die plank kun je dan een lamp, accessoires, foto's of een plant zetten.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
[/img]http://www.lamponline.nl/images/thumbna ... 511802.jpg[/img]

Wij hebben deze. Hele kleine voet, dus makkelijk weg te stoppen achter een bank, of zoals bij ons, de tafel
.
anoniem_156987 wijzigde dit bericht op 01-01-2018 04:21
98.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een stalamp met een dunne poot, hoeft de bank niet eens naar voren. Je hebt de bank toch niet stijf tegen de muur aan staan denk ik? Bij mij staat ie er aan beide kanten een paar cm vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Stalamp met dunne poot en hele kleine kap. Net deze week toevallig bij de karwei gekocht. Bank hoeft niet verschoven te worden. Alleen even bij installeren.
Alle reacties Link kopieren
Aan een kant 55 cm vanaf de muur. Een zuil, of hoe heet zo'n rechthoekig ding, en daarop een gezellige schemerlamp.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie! Ik ga alle tips morgen eens even op mijn gemak bekijken/googlen.
Aan een plank achter de bank had ik nog niet eens gedacht, dat spreekt me wel aan, al ben ik wel een beetje bang dat je steeds met je hoofd op die plank ligt als je onderuit zakt...
Scharnier/wand/leeslampje is ook een optie. Van die hele grote booglampen houd ik niet, althans, ik vind het best mooi maar niet bij ons interieur. Nogmaals dank voor alle tips tot nu toe!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven