In between gordijn gekrompen. Nog te herstellen?

19-11-2017 20:37 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
O wat baal ik... We waren één nachtje weg van huis en vanmiddag bij thuiskomst bleek onze kat in de kamer te hebben gepoept. Precies in het hoekje bij de schuifpui waar een gordijn hangt. Hierdoor zat er dus poep in het gordijn. Na wat boenen met een vaatdoekje heb ik het gordijn in de wasmachine gedaan op fijne was, 30 graden en 400 toeren gecentrifugeerd.
Net heb ik het weer opgehangen en ja hoor... Zo'n vijf centimeter gekrompen in de hoogte. De breedte is nog wel goed.

Het is een inbetween gordijn zonder zoom aan de onderkant, dus daar valt niets te herstellen. Net heb ik gegoogled en kwam ik deze tip voor kleding tegen:
https://www.google.nl/amp/s/nl.m.wikiho ... en%3famp=1

Zou de tip van weken in cremespoeling of babyshampoo ook werken voor mijn gekrompen gordijn? Ik weet niet waar ik goed aan doe. Bang dat ik straks een nog korter gordijn heb hangen...
Ik heb het idee dat de stof niet veel meer zal uithangen, omdat het zo'n lichte stof is.
Iemand die me aan de gouden tip kan helpen? :'(
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Strijken. Maar je moet veel mazzel hebben.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
19-11-2017 20:56
Afbeelding
Hahaha, blauw is wel mijn lievelingskleur, dus wie weet...
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
19-11-2017 21:00
Strijken. Maar je moet veel mazzel hebben.
Hmm zou ik inderdaad kunnen proberen. Nu zo snel mogelijk doen denk je? Ik ben echt helemaal klaar met de dag door dit gedoe ;-)
Alle reacties Link kopieren
Misschien een strook van heel mooi materiaal aan de onderkant naaien.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
19-11-2017 21:14
Misschien een strook van heel mooi materiaal aan de onderkant naaien.
Dat zou wel echt mijn allerlaatste strohalm zijn... Ik heb inmiddels ook een mail gestuurd naar de winkel waar we ze besteld hebben in de hoop dat zij een tip hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik had het probleem ook een keer met gordijnen, toen had ik ze per ongeluk in de breedte opgehangen in plaats van de lengte om ze te drogen. Misschien dat het helpt als je ze nat maakt en laat drogen hoe ze normaal hangen, zo zakken ze misschien uit door het gewicht en worden ze misschien weer wat langer.
You can be the ripest, juiciest peach in the world, but there will always be someone who hates peaches.
Alle reacties Link kopieren
smekkie schreef:
19-11-2017 21:25
Ik had het probleem ook een keer met gordijnen, toen had ik ze per ongeluk in de breedte opgehangen in plaats van de lengte om ze te drogen. Misschien dat het helpt als je ze nat maakt en laat drogen hoe ze normaal hangen, zo zakken ze misschien uit door het gewicht en worden ze misschien weer wat langer.
Dat is wel een goed idee om nu meteen te doen. Daar kan ik iig niets fout mee doen. Ik ga meteen op zoek naar een plantenspuit! Tnx!
Alle reacties Link kopieren
Kun je er niks zwaars aanhangen onderdaan?
Zodat ze verder uithangen?
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
19-11-2017 21:40
Kun je er niks zwaars aanhangen onderdaan?
Zodat ze verder uithangen?
Daar zat ik ook al aan te denken, maar ik weet niet wat of hoe...
Het zou wel handig zijn denk ik. Ben nu druk bezig met een plantenspuit om ze weer door en door nat te krijgen. Als ik ze dan ook nog zou kunnen verzwaren heb ik de meeste kans dat ze uitrekken lijkt me!
Alle reacties Link kopieren
Ik ook niet eigenlijk :$
De onderrand omvouwen en vastzetten met knijpers? En dan flesjes water onderin hangen? Hoe breed zijn ze? Kan alleen met hele smalle gordijnen. Denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik doe met mijn spijkerbroeken:
Staan op de onderkant van de pijp en dan de bovenkant strak naar boven trekken. Zo rek je de pijpen uit. Dat zou je ook kunnen proberen.
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
19-11-2017 21:52
Ik ook niet eigenlijk :$
De onderrand omvouwen en vastzetten met knijpers? En dan flesjes water onderin hangen? Hoe breed zijn ze? Kan alleen met hele smalle gordijnen. Denk ik.
Het gordijn is ruim anderhalve meter breed. Dus dit gaat alleen aan de zijkanten werken.

Maar je brengt me wel op een idee. Misschien inderdaad flessen onderaan hangen en dan misschien maar vastzetten met een paar groffe steken...

Jemig, ik wil nu eigenlijk naar bed, maar dit wordt nog een projectje ben ik bang...
Alle reacties Link kopieren
Misschien is de kortste route voor nu om te proberen de gordijnen zo lang te krijgen, dat ik nog net de stoelpoten erop kan zetten...
Alle reacties Link kopieren
Bij ons kun je ook nog de haakjes bovenin verzetten (hoger en lager). Dus daarmee kun je het gordijn ook nog hoger en lager hangen. Scheelt misschien 2 cm, maar dat is mss net genoeg? Als dat kan natuurlijk bij jullie.
Alle reacties Link kopieren
O, en ik heb ook t shirts die langer zijn als ze droog zijn. Dus dat hoop ik voor je. Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Dank je Helena! Het gordijn is nu zeiknat (gelukkig geen houten vloer..) en ik heb er flink aan getrokken. Stoel erop oid gaat niet lukken.

Ik kan idd de haakjes hooguit een kleine 2 cm verplaatsen. Alleen dan zie je de rails weer daarboven. Maar daar kunnen we dan eventueel een lat/plank netje voorlangs laten lopen, mocht het echt geen gezicht zijn.

Voor vandaag ben ik er klaar mee. Leuke activiteit voor de zondagavond...

We hebben niet echt geluk met deze gordijnen. Toen ze net een week hingen, hadden we opeens een flink gat onderaan in het gordijn aan de rechterkant. Ik had de kat al de schuld gegeven, totdat mijn vriend zei dat hij het wel eens gedaan kon hebben toen hij de schuifpui sloot. En inderdaad: het gat zit precies op de plek waar de pinnen in het kozijn zitten. Het had klem gezeten met het sluiten van de pui.

Dus nu is het linker gordijn zo'n vier cm korter en hebben we in het rechter gordijn een flinke haal zitten.

Maar er zijn ergere dingen in het leven, houd ik mezelf nu maar voor ;-)
Alle reacties Link kopieren
En, hoe was het met de schade vanochtend?
Alle reacties Link kopieren
Helaas geen cm langer geworden... We gaan dus maar in de weer met haakjes verzetten.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
19-11-2017 20:56
Afbeelding
Maar ging je echt poep wegboenen met een vaatdoekje?
Alle reacties Link kopieren
Ja een strookje kant aan de onderkant eraan zetten, lijkt me nog best mooi. Of van die touwtjes, zoals je ze ook aan een ouderwets kleed hebt.

Maar toch hoop ik voor je dat je gordijn toch nog iets langer gaat worden.
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
Alle reacties Link kopieren
sueann schreef:
22-11-2017 11:40
Maar ging je echt poep wegboenen met een vaatdoekje?
Ja, wat is het probleem? Had ik het met mijn blote handen moeten doen? Of zo in de wasmachine? Dat is lekker fris...

Vaatdoekje in de vuilnisbak en klaar...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven